جمعه 31 شهریور 1396
پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:03:31 چاپ

شرط صداوسیما برای پخش مواضع رییس دولت اصلاحات

فرهنگ > تلویزیون - ایلنا نوشت: معاون سیما می‌گوید به عقیده او هیچ محدودیتی در زمینه استفاده از آرشیو تاریخی درباره سیدمحمد خاتمی و ریاست جمهوری او در رسانه ملی وجود ندارد.

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی با حواشی خاصی همراه بود. بخش عمده‌ای از این حواشی در سایه حضور برخی شخصیت‌های سیاسی در میان جمعیت اتفاق می‌افتاد. ازجمله آنها اعتراضاتی بود که مردم حاضر در مراسم پس از دیدن رئیس سازمان صداوسیما از خود نشان دادند. در این مراسم، خبرنگار ایلنا خود شاهد صحنه برخورد مردم با علی عسگری بود. منتقدان درحالی‌که به شدت وی و سازمان متبوعش را به باد انتقاد گرفته بودند؛ شعارهایی علیه عملکرد رسانه ملی که بی‌محابا آن را میلی می‌نامیدند؛ سرداده بودند. اعتراضات به حدی بود که علی عسگری وادار به واکنش شد و به خبرنگار ما گفت: «ما انتقادها را روی چشم می‌گذاریم و سعی می‌کنیم نسبت به انتقادها، عملکردمان را اصلاح کنیم.»

در سال‌های اخیر بردن نام برخی از مسئولان و مدیران سیاسی کشور از رسانه ملی به‌قدری جرم محسوب می‌شده که عملا مدیران این رسانه در دوره‌های قبل؛ سعی در حذف کامل آنها از تاریخ انقلاب ایران را داشته‌اند. آقایان هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات از این شمارند. در همین زمینه با مرتضی میرباقری، معاون سیمای سازمان صداوسیما گفتگو کرده و نظر او را در رابطه با اتخاذ موضع این سازمان در روزهای آتی نسبت به آیت‌الله هاشمی و تغییر رویکردهای رسانه ملی درباره این شخصیت سیاسی بعد از درگذشتش و همچنین نحوه پرداخت به چهره‌های دیگری که هنوز مغضوب صداوسیما هستند؛ پرسیده‌ایم.

صداوسیما در ایامی که از درگذشت آقای هاشمی می‌گذرد به بهانه‌های مختلف به ایشان و فعالیت‌های‌شان می‌پردازد؛ رویکردی که مخاطبان از صداوسیما به ویژه پس از سال 88 از این رسانه انتظار نداشتند. روز گذشته آقای عسگری به اعتراض مردم خشمگین از سانسور صداوسیما در پوشش خبری این رسانه، که در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی حضور داشتند واکنش نشان داد. اما واقعیت این است که آقای هاشمی تا امروز در برنامه‌‌سازی‌ها و مستندهای سیاسی که به هر دلیل از صداوسیما پخش شده و به مرور تاریخ انقلاب می‌پرداخته؛ کاملا سانسور شده است. نه تصویر؛ نه فیلم و نه سخنرانی‌ها و گفتگوهای ایشان هیچ بازتابی در رسانه ملی نداشته گویی که ایشان اصولا در تاریخ انقلاب اصلا حضور نداشته‌اند. اما رسانه ملی به همین مقدار هم بسنده نکرد بلکه در تمام این سال‌ها آشکارا به تخریب این شخصیت سیاسی می‌پرداخت و هرگز نه به او و نه خانواده‌اش امکان دفاع داده نشد. حالا مردم می‌پرسند چرا با مرگ آیت‌الله رسانه ملی رویکرد خود را عوض کرده است. آیا داستان بر منوال همان ضرب‌المثل معروف است که سرخ‌پوست خوب سرخ‌پوست مرده است؟!

آنچه اتفاق افتاد ایجاب می‌کرد برای تقدیر باشکوه از زحمات ایشان رسانه ملی وارد عرصه شود و مدیریت کار رسانه‌ای را به عهده بگیرد و اجازه ندهد رسانه‌های معاند از این ماجرا سوءاستفاده کنند یا کسانی که از مصالح و منافع ملی و مصلحت کشور آگاهی جامع ندارند؛ صحنه را خراب کنند تا یک تکریم باشکوه از ایشان برگزار نشود. این وظیفه ما بود. در دوره‌ای که ما آمدیم یعنی در دوره‌ای که آقای علی عسگری؛ مسئولیت کار را در صداوسیما برعهده گرفتند؛ مناسبت و موقعیتی نبوده که در رابطه با آیت‌الله هاشمی مساله تخریب بخواهد صورت بگیرد. مثلا در رابطه با رحلت آیت‌الله مهدوی کنی، برنامه‌ای از آقای هاشمی ضبط شده بود که پخش شد و ایشان در آن برنامه حضور داشتند و نقطه نظرات خاص خودشان را هم ابراز کردند. یعنی این اتفاق در دوره‌ای افتاد که ما مدیریت را انجام می‌دهیم.

سیاست ما درمورد دهه فجر و انقلاب هم همچنان استفاده از ظرفیت فکری و آرشیوی است که در رابطه با ایشان داریم. موضعی هم که سه‌شنبه 21 دی رئیس سازمان در رابطه با آیت‌الله هاشمی اعلام کرد نیز موضع رسمی سازمان صداوسیماست. به امید خدا باید با شرایطی که پیش می‌آید و تصمیمیاتی که گرفته می‌شود؛ عملکرد این رسانه به محک گذاشته شود تا ببینیم قضاوت به چه صورتی است.

شاید در دوره‌های پیش از مدیریت آقای علی‌عسگری حذف تصویر آقای هاشمی در صداوسیما پررنگ‌تر بود اما مردم قضاوت کلی درباره عملکرد این رسانه دارند. آنها می‌گویند صداوسیما تاریخ انقلاب را از سال 88 تاکنون به کلی تحریف کرده. می‌پرسند چه کسی پاسخگوی این تحریف است؟ امروز چطور می‌توان مستندسازان یا برنامه‌سازانی که با دست‌ودلبازی به راحتی تاریخ را تحریف کرده‌اند؛ مورد اتهام و مواخذه قرار داد؟ چگونه است که هنوز مجریانی که دشمنی آنها با برخی شخصیت‌های سیاسی مشهود است؛ برنامه‌های مهم این رسانه را راهبری می‌کنند. آقای علی عسگری برای این جریان چه پاسخی دارد؟

ما در هر صورت یقینا براساس همان مسیری که مصالح عمومی نظام و مردم ایجاب کند؛ حرکت می‌کنیم. هرچند امکان دارد فراز و فرودهایی به انحای مختلف وجود داشته باشد. شاخص عمده عبارت از این است که مصالح کلان کشور مدنظر قرار بگیرد و از ظرفیت‌های مسئولان کشور در زمینه آنچه که باعث انسجام ملی و باعث اقتدار ما در مقابل بیگانگان می‌شود، بسته به مواضع‌شان استفاده کنیم. یقینا با اتفاق میمونی که در این چند روز در استقبال از آقای هاشمی رفسنجانی صورت گرفت و همه اقشار مردم به صحنه آمدند، قطعا ما از مجموعه مواضع ایشان که در ظرفیت آرشیوی ما موجود است؛ استفاده می‌کنیم. می‌شود گفت بیش از نود درصد این آرشیو ظرفیتی است که در آنها کاملا مواضع ایشان با مواضع اساسی و کلان کشور همخوانی دارد و از آن بیش از پیش استفاده می‌کنیم. قطعا استفاده ما در سازمان صداوسیما از ظرفیت آیت‌الله هاشمی با این اقبالی هم که انجام گرفته؛ بیش از پیش انجام خواهد گرفت.

مشابه همین برخورد با رئیس دولت اصلاحات و آقای سیدمحمد خاتمی هم انجام می‌گیرد. شاید درست باشد که آقای خاتمی امروز مورد تائید بخشی از نظام نیست اما او هشت سال رئیس‌جمهور کشور بوده و احترام و حفظ شان ایشان برای همه ازجمله رسانه‌ای که نام ملی را بر پیشانی خود دارد؛ واجب است. چگونه است که هشت سال ریاست‌جمهوری ایشان در روایت‌های صداوسیما هیچ جایی در تاریخ معاصر ما ندارد؟ آیا خدایی نکرده باید اتفاقی مشابه آنچه برای آقای هاشمی افتاد؛ برای ایشان بیفتد تا ایشان هم اجازه حضور در روایت تاریخ معاصر ایران را در تلویزیون رسمی کشور پیدا کنند؟

ما امیدواریم کسانی که فرصت‌ها و مسئولیت‌هایی در کشور داشتند؛ همچنان فرصت خدمت کردن به مردم‌ را داشته و این زمان برای آنها تداوم پیدا کند. براساس قانون اساسی، چارچوب‌هایی که نظام دارد و براساس قوانینی که وجود دارد؛ رعایت اصول، قوانین و مصالح، توسط افراد و بزرگانی که دوره‌هایی نمایندگی مردم را برعهده داشتند و کارهای افتخارآمیزی انجام دادند؛ زیبنده‌تر و ضروری است. اگر تخلفی بخواهد توسط کسی که مورد اقبال افکار عمومی بوده صورت بگیرد؛ امکان دارد ضربه جبران‌ناپذیری به کشور وارد شود؛ و وقتی مواضع ایشان با مصالح عمومی کشور تطبیق نداشته باشد؛ گرفتاری به وجود می‌آید. این خود آقایان هستند که شرایطی را فراهم می‌کنند تا چگونگی حضور آنها در رسانه‌های ملی کشور تغییر یابد.

آیا این تغییر مواضع به منزله حذف آنها از تاریخ است؟

نکته‌ای که وجود دارد؛ این است که رسانه نیست که تعیین می‌کند چه کسی در آن حضور پیدا کند یا نکند. اگر کسانی که مسئولیت دارند و وزیر و وکیل‌اند؛ همچنان مسیرشان به گونه‌ای باشد که خطوط قرمز و مصالح اصلی نظام را رعایت کنند و دشمن از آنها سوءاستفاده نکند، تریبون‌های ملی همچنان در اختیارشان است. ما امیدواریم واقعا شرایط به گونه‌ای باشد که تمام کسانی که مورد اقبال مردم بودند، هستند و انشالله خواهند بود، همانطور که مورد اقبال هستند به مصالح و منافع اساسی درازمدت کشور توجه کنند. شما خبرنگار هستی و به مسائل اشراف داری. می‌دانید که دشمن به طرق مختلف تلاش می‌کند تا از ظرفیت‌های کسانی که در چشم مردم و مورد اقبال آنها هستند؛ سوءاستفاده کند. این سوءاستفاده‌ها به هر میزانی که انجام بگیرد، محدودیت‌هایی به نحوی از انحا به وجود می‌آورد. به هر صورت کشور دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دارد و به صور مختلف کشورداری ایجاب می‌کند که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما انواع ارتباطاتی که وجود دارد را مورد توجه قرار بدهد.

لطفا بیشتر توضیح دهید؟

شاید لازم نباشد بسیاری از مسائل درمعرض دید و اطلاع عمومی مردم قرار بگیرد ولی این اطلاعات را دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی و امنیتی کشور دارند. متاسفانه بعضا می‌بینیم کسانی که در مراحلی مورد اقبال بودند به این امر توجه نمی‌کنند و بعضا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. اینجا برای اینکه مصالح نظام حفظ شود؛ تصمیماتی اتخاذ می‌شود. این همان زیرکی و درایت و تدبیری است که کسانی که مورد اقبال هستند باید داشته و مراقبت‌های ویژه‌ای کنند. امام (ره) در مورد آقای منتظری فرمودند که دشمن با ده‌ها واسطه حرف‌های خودش را از زبان ایشان مطرح می‌کند. این کلام مکتوب امام است. یعنی دشمن صدها افراد و حلقه‌ها را واسطه می‌کند تا حرفی که می‌خواهد بزند بیان کند چون دشمن اگر حرفش را از زبان خودش بزند که مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد؛ می‌آید از زبان کسی که وجاهت دارد می‌زند. اینها را دستگاه‌های امنیتی و وزارتی و اطلاعاتی کشور می‌توانند مراقبت و شناسایی بکنند و بعضا گرفتاری‌هایی به وجود می‌آید و کسانی که محبوبیت داشتند و مورد اقبال بودند مورد طمع دشمن قرار گرفتند و در زمین دشمن هم احیانا بازی کردند بدون اینکه اراده‌ای جدی هم خودشان داشته باشند. ما امیدواریم که واقعا همه ظرفیت‌هایی که در نظام از اول انقلاب به وجود آمده این درایت را داشته باشند و رسانه ملی هم یقینا به وظایف خودش عمل می‌کند.

متوجه منظورتان درباره شرایط امروز سیدمحمد خاتمی و به قول خودتان محدودیت‌ها هستم اما بخش دیگر صحبتم درباره روایت تاریخ انقلاب تا امروز است که نمی‌توان هشت سال ریاست جمهوری را انکار یا حذف کرد حتی اگر به قول شما مواضع کنونی رئیس‌جمهور پیشین با خواست امروز شما متفاوت باشد.

{آرشیو تاریخی} در رابطه با ایشان {سیدمحمد خاتمی} و کسان دیگر حتما مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ محدودیتی در این زمینه نیست. در بسیاری از مستنداتی که در رسانه ملی پخش می‌شده و می‌شود؛ حضور افراد به‌عنوان نقش تاریخی که در دوره خودشان داشتند؛ هیچ وقت مورد انکار قرار نمی‌گرفته است. این در آینده هم مورد توجه است.

57241

کلید واژه‌ها : سازمان صدا و سیما - تلویزیون -
97 دیدگاه
  • هدایتی
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:10:38
    پاسخ
    1113 29

    پخش مواضع پیشکش، چهره اش را سانسور نکنید بس است

    • امیر تبریز اوغلی
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:07:56
      43 995

      وقتی به موقع با این افراد برخورد نشد الان ازش یک چهره کاریزماتیک میسازن و اسطوره معرفیش میکنن.... امیدوارم شهامت داشته باشین که این خبرم حذف نکنید

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:27:31
      365 17

      تبریز اوغلی جان همیشه وقتی آدم اون بالا نشسته و قدرت و ثروت در اختیار داره محکوم کردن طرف مقابل ساده میشه . شما و همفکرانت اگر خیلی راست میگی سعی کن از جایگاه رفیعت بیای پایین و در شرایط برابر با طرف مقابلت طرف شو ببین میتونی نه رقابت که تنها یک مناظره ساده بکنی بعد بیا اینجا حکم صادر کن. شما میدونی کارت اشتباهه و خلافه ولی به هر دلیلی چون از جریانی که تغذیه میشی میخوای دفاع کنی به هر شیوه ای متوصل میشی که این عین خیانت به مردمه. برای عموم مدم اشخاص مهم نیستن اعمال مهم هستند و کارنامه همه خدا رو شکر امروز روی دایره و قابل قضاوته.

    • محمد
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:06:34
      393 17

      اگه باهاش اون موقع برخورد میشد الان شما مثل کره شمالی اینترنت هم نداشتی که بتونی علیه اون حرف بزنی

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:10:39
      390 29

      امیر اوغلی منفی ها نشونه حقارت شما و دیدگاهتون در بین مردمه . ..

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:39:03
      284 17

      اصلا ایشون باید برای صدا و سیما شرط بذاره که باهاش مصاحبه کنن یا تصویرشو نشون بدن مخاطبین ایشون خیلی بیشتر از مخاطبین صدا و سیماست و حرفهاش مورداعتماد مردمه

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 17:30:20
      172 9

      " این خود آقایان هستند که شرایطی را فراهم می‌کنند تا چگونگی حضور آنها در رسانه‌های ملی کشور تغییر یابد."////////////////////////////////// منظور ایشان این است که همه 80 میلیون باید یک جور فکر کنند...یه طرز فکر داشته باشند و حق نظر مخالف اقایان اصولگرا را ندارند و هر انتقاد و اعتراضی هم یکی از این 80 میلیون بکند و اصولگریان خوششان نیاید باید حذف شود و ممنوع تصور و بیان و .....شود این دیگر چه نوع استدلالی است ؟؟؟؟ پس مفهوم ازادی بیان که حق انسانی و قانونی مردم است چه می شود؟؟؟؟؟؟

    • امیر تبریز اوغلی
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 20:42:03
      12 204

      کسانیکه حضور قلیل خودشون رو در یک سایت معلوم الحال ملت بر شمرن...... و کسانیکه در نهایت پر رویی بازم از مناظرات حرف میزنن..... واقعا تا چند قرن بعد نباید از مناظرات سخنی به میان بیاورید. ضمنا شما راست میگی وقتی به همت یک رییس جمهور با لباس شخصی اینترنت رایگان در اختیارتون قرار میگیره و سیم کارتی که در سال 78 تا 84 دونه ای 2میلیون تومان بود با دونه ای 2 هزار تومان در اختیارتون قرار میکیره تا بااستفاده از امکاناتش بر علیه ش جوک بسازین.... و این است جهان سوم

    • بی نام
      جمعه 24 دی 1395 - 15:28:40
      44 46

      ایول تبریز اوغلی عالی بود جوابت

    • بی نام
      شنبه 25 دی 1395 - 00:04:59
      13 6

      آقای میر باقری .... تکرار میکنیم .... با دستان بسته تکرار میکنیم

    • امیر تبریز اوغلی
      شنبه 25 دی 1395 - 21:38:50
      6 4

      اگه ژاپنی ها بودن از این همه شکست یک اختراع میساختن.. ولی اینا همچنان دارن تکرار میکنن....

  • ادیم
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:11:32
    پاسخ
    906 27

    چرا یک رییس جمهور سابق این کشور باید در همه جا باشد و دیگری ممنوع التصویر؟

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:03:08
      435 13

      حیف از جوانی ما

    • سینا
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:10:42
      664 25

      آیا خیانتی که رییس دولت قبل کرد کسی در حق این مملکت کرده؟؟

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:12:37
      336 16

      این که نازه صورت ماجراست. کاش خدمات اقتصادی و اجتماعی و غیره دولتها رو برای ممنوع االتصویر کردن رئیس های دولتها بررسی کنن. اینجوری اون کسی رو که الان همه جا خیلی راحت تصویرش از تلویزیون پخش میشه باید برای همیشه ممنوع التصویر ... بشه

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:34:29
      131 12

      در درجه اول رحلت جانسوز آیت الله هاشمی ره را تسلیت می گویم. واقعا بیایید از رحلت ایشان و تشیع پیکرش درس بگیرید واقعا در همه جا حتی به قیمت از دست دادن جاه و مقام و تخریب با مردم و در کنار توده ملتی که صدایشان را خفه میکنند بسیار شیرین و گواراست. شاید اگر حضرت آیت الله 15 سال پیش از میان ما کوچ می کردند مرگ ایشان چنین برای تمام اقشار مردم ایران زمین این چنین جانسوز و سخت نبود. شما چهره و صدا را سانسور کنید ولی هیچگاه عشق و علاقه را نمیتوانید سانسور کنید بیایید از تاریخ درس بگیرید.

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 21:29:58
      51 4

      انصافا خيلى سوال قشنگى كردى شما ... يه نفر به اين سوال جواب بده. چطوره واقعا ادم گنگ ميشه

  • طاهری
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:11:55
    پاسخ
    420 13

    شرط؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • موسی
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:14:57
      272 14

      مشکل اینجاست که تصمیم گیرندگان برای به اصطلاح رسانه ملی امثال آقای عسکری و میرباقری نیستن و این سازمان از بیرون هدایت می شود و این بندگان خدا فقط مجری هستن

  • مظفر
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:12:49
    پاسخ
    333 11

    صدا و سیما باید همه نظرات و مواضع را پخش کند. این برای انقلاب و جمهوری اسلامی و نظام اتفاقا خیلی خوب است و آن را بیمه می کند.

  • سل
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:13:39
    پاسخ
    44 1129

    حالا خاتمی عددی است که اصلا مواضع و حرف هایش اعتباری داشته باشد. جمع کنید بابا دلتون خوشه

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:26:28
      473 20

      بشین سرجات داداش

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:34:20
      464 17

      فعلا که کاسه کوزه شما رو جمع کرده دلواپسا

    • مهدی
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:35:36
      390 17

      خودت اعتباری داری که لاتی حرف میزنی

    • محمد
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:36:19
      417 15

      ادب مرد به ز دولت او شما اول طرز صحبت کردن با رییس جمهور رو یاد بگیر بعد نظر بده

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:37:09
      413 15

      عدد هارو بشمار

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:38:42
      31 264

      احسنت

    • بدون نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:43:55
      211 13

      شما هم .... بهتر چیزی نگم!

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:49:07
      331 14

      شما و اون معجزتون عددی هستین بسه

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:56:18
      291 16

      شما باید بشینی راجع به خودت خوب فکر کنی ببینی که شعور اجتماعی و مدنیت چقدره؟ خاتمی ۱۸ میلیون رای حاضر داره و توی این مدتم اصلا ادعایی داشته تا اینجا هم که هرچی میتونسته برای نظام از خودش مایه گذاشته. چون برای ایشان اصل ، نظام و جمهوریت و اسلامی بودن و ماندن اونه . اما برای شما موندن یا نمودن نظام و اصول اون هیچ اهمیتی نداشته ندارد و نخواهد داشت .شماها فقط به فکر منافع خودتونید. شما ها تا الان چند هزینه ای برای مردم و کشور از خودتون فی سبیل الله صرف کردید؟

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:57:07
      79 285

      خاتمی را قبول ندارم اما این جور حرف زدن هم سل عزیز خیلی غلط است

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:07:54
      238 12

      از شما مواجب بگیر معجزه هزاره بااون همه بدبختی که برای کشور درست کرد بیشتر از این توقعی نیست.

    • مهدی
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:16:37
      196 10

      اگه عددی نیست که چرا اینقدر از اسم و عکسش واهمه دارند

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:20:35
      179 7

      اگر خاتمی عددی نیست چرا از صدا و حتی از نشان دادن تصویرش هراس و وحشت دارید.

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:15:41
    پاسخ
    127 29

    آقای میرباقری مدیری میانه رو و عاقل هستند ، حیف که برخی تنگ نظری ها دست ایشان را بسته است. البته منظورم همه امور از جمله تولید فیلم و سریال و بخش سیاسی و اخبار صدا و سیماست.

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:21:22
    پاسخ
    252 11

    صدا وسیما از مرحله پرت است

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:21:30
    پاسخ
    94 8

    ساده نباشیم

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:21:31
    پاسخ
    141 9

    صدا و سیما اگز نظام رو دوست داری به سمت تکثر حرکت کن

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:24:31
    پاسخ
    360 9

    شما هم می ترسید اسم ببرید و نوشتید رییس دولت اصلاحات؟

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:25:31
    پاسخ
    169 8

    مردم در بسیاری از عرصه‌ها که امکا اظهارنظر داشتند از جمله انتخابات 92 و همین مراسم تشییع خواست خودشون رو اعلام کردند. چرا نباید صدای مردم و افرادی که مورد احترام مردم هستند در صداوسیما مورد تکریم نباشند صدا و سیما باید تا الان فهمیده باشه که مواضعش به صورت کامل با خواست مردم درتضاده و باید تغییر رویه کامل بده.

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:29:31
    پاسخ
    303 12

    7 سال سیدمحمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی را کوبیدند دریغ از یک فرصت دفاع.. آیا درست است؟

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:36:20
    پاسخ
    168 8

    پارسال فیلم تبلیغاتی ایشان سانسور شده و بدون استفاده از لقب آیت الله در شبکه کم بیننده اچ دی پخش شد ...

  • sajjad
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:36:29
    پاسخ
    160 10

    با این دیدگاه که هرکی حرف مخالف بزنه میشه بلندگو دشمن

  • ناشناس 95
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:37:16
    پاسخ
    115 5

    خودت چی تو حتما خیلی عددی که در مورد خاتمی اظهار نظر میکنی مگر اینکه جدیدا سل هم وارد اعداد شده باشه

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:38:09
    پاسخ
    20 326

    من خودم طرفدار آقای خاتمی هستم و دوسشان دارم اما ایشان در زمینه انتخابات 88 دو چهره شده است. در خلوت می گوید تقلب نشده است و در جلوت و آشکار از ترس ریزش هوادارانش در داخل و خارج به عدم تقلب اعتراف نمی کند. اگر ایشان واقعا می داند و معتقد است تقلب موثری اتفاق نیفتاده، اعتراف کند و جامعه را از دو دستگی در مورد خودش نجات دهد. این موجب عزت او خواهد شد. عدم اعتراف و این موضوع را به قیامت و شب اول قبر بردن کار دقیق و درست و عزت آفرین نیست.

    • امیر
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:19:29
      153 10

      شما توی خلوت با ایشون بودید که بگن نشده

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:08:05
      123 10

      ننجون منم دیگه فهمید چی شد درود بر هاشمی

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:12:39
      95 8

      ...با وجود طرفداری مثل شما به مخالف نیازی نیست

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:39:30
    پاسخ
    184 10

    هر کس شما مخالفش می شوید چه محبوب می شود

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 14:53:08
    پاسخ
    318 10

    نیازی به رسانه شما نداره تو انتخابات مجلس نشون داد

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:08:36
      115 8

      احسنت

    • soheil
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:32:57
      72 7

      عالی گفتی

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:02:17
    پاسخ
    17 147

    متاسفانه مخالفت کن و مشهور شو خوب جواب می دهد .

    • بی نام
      جمعه 24 دی 1395 - 04:27:06
      26 3

      بهتره بگی با مردم باش و محبوب شو...

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:13:00
    پاسخ
    152 8

    خوب دقیقا حرف مردم اینه که نام ملی رو بردارید ... و مالیاتش رو هم از کسایی که تمایل ندارند نگیرید

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:21:03
    پاسخ
    107 4

    به تمام لیست رای بدید. و اینگونه بود که عقب روها باختند .

    • مهدی
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 17:18:38
      11 90

      شما از تاثیرگذاری صداسیما میترسید , تو همین انتخابات مجلس فضای مجازی همه میگفتن به اصلاح طلبان رای میدیم ولی تو خیلی از شهر ها اصولگرایان پیروز شدن چون صداسیما دقیقا مثل ماهواره و فضای مجازی تاثیرگذاره

  • محمد
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:22:47
    پاسخ
    90 4

    ...صدا وسیما ... ماله مردم است و شما انچه را که مردم طلب میکنن می بایست اجرا کنید . حالا میخواد هرچی باشه . شرط و شورط هم نداره قربان .

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 21:34:44
      26 3

      دوستان خواهش مى كنم درست بنويسيد ماله چيه اخه؟؟ مال درست است.

  • یزدی تبار
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:24:23
    پاسخ
    8 227

    تاسف ازشماها که نه انقلاب رو شناختید ونه اهدافش یک مشت مرده پرست وجیره خوار هستید نمیدانید این شخصیتهایی که شما ازشون دفاع می کنید چه سرمایه وزندگی بهم زده اند با بیگانگان چه بد وبس دارند وضع زندگی خاتمی وهاشمی رو باید ازنزدیک ببینید وسایرین اسم خودتون هم مدافع مرد گذاشتین مگر که خودتون یک چوبی از نظام خورده باشید چون سطل آشغال اصول گرایان اصلاح ببخشید افساد طلبان شده اند اگر چه هردو گروه منافع شخصی خودشون رو می خواهند بااین فرق که افسادطلبان وخارج نشینان جاسوس وفرای وامثال رسانه هایی مثل شماهارو دارن نمی دانم به چه قیمتی نان این شغل را به خانه می برید یکم برید تاریخ رو بخونید ودست از طرفداری های احمقانه برداریدالبته می خواین پخش کنید می خواین نکنین براشما نوشتم که پاک زندگی کنید بفکر کشور

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 17:35:03
      75 6

      بااینکه هیچکدوم از این جناح ها و دار و دسته ها و جریانات رو قبول ندارم اما آدم باید دارای حداقلی از شرافت و انصاف باشه،شمایی که اسم خودت رو هم تعمدا یزدی تبار نوشتی تا از تبارخاتمی باشی، خوب گوش کن اولا : اگر خاتمی کوچکترین نقطه انحراف و فساد اقتصادی یا سیاسی داشت،رسانه های یکسویه ی دلواپسان اعم از ... و امثالهم تابحال دمار از روزگارش در آورده بودن،اما مشخص هست که هیچ آتویی از ایشون ندارند وگرنه تاکنون بارها افشا کرده بودن.ثانیا : شما که میفرمایید اصلاح طلبان :افسادطلبان از شما می پرسم؟ آقایان خاوری...مه آفرید خسروی ،" ب ز "و صدها اختلاسگری که در دولت پاکدستان افشا شدند،اصلاح طلب بودند؟ درکدام دولتی دکل نفتی گم می شود؟ در کدام دولتی معاون اول رییس جمهور به دلیل اختلاس زندانی می شود ؟ و ...؟

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 17:52:29
      52 6

      شما کدام کتاب های تاریخ را خوانده اید که بقیه را به خواندن تاریخ فرا می خوانید ؟ مشی شما اساسا ضد فرهنگ و مخالف آزادی قلم است. از ادبیات و تهمت زدن های بی پروای شما معلومه که مطالعات زیادی دارید . کمی مطالعه کنید تا بفهمید اینگونه سخن گفتن و رفتار کردن امثال شما چه سرمایه های مادی و معنوی را از کشور فراری داده است.

    • فمینیست
      شنبه 25 دی 1395 - 21:48:37
      2 0

      دقیقا کدام بخش تاریخ مدنظرتان است؟ همچین میگویید کتاب تاریخ بخوانید انگار صدسال گذشته. همین 19سال پیش بود خیلی از ماها کودک و نوجوان بودیم خواهر و برادر دانشجو داشتیم مجله های کودک و نوجوان و بزرگسال را میخواندیم از پدرومادر و فامیل میشنیدیم اوضاع را درهمه ی این سالها دیدیم و آرشیو خیلی از روزنامه ها هنوز در پستوی خانه هاست. تاریخ همیشه در کتاب نیست که سانسور یا خمیر شود در حافظه ی ماست و متاسفانه هنوز دستگاهی اختراع نشده که با پارازیت خاطرات و حافظه ی آدمها را تغییر دهند. پس این حرفها را بگذار برای صدسال دیگر که این نسل مرده و کتب تاریخی که توسط فاتحان نوشته شده تنها سند قابل اتکاست

  • رضا
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:27:09
    پاسخ
    138 5

    حالا صدا و سیما چه اهمیتی داره اصلا ؟ وقتی یه پیام سه دقیقه ای از شبکه های اجتماعی ماحصل 4 سال تبلیغات صدا و سیما رو نقش برآب میکنه تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:30:59
    پاسخ
    102 5

    شما پخش كني يا نكني خيلي از مردم ايشون رو دوست دارن. ...

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 17:33:43
      10 82

      خیلی ها هم دوست ندارن

  • کبیری
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:36:15
    پاسخ
    77 3

    صدا و سیما به سمت یک جناح میل دارد

  • صادق
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:36:22
    پاسخ
    83 3

    مگه آقای عسگری کاره ای هست که شما از ایشون توقع دارید ای بابا

  • کریم
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:40:49
    پاسخ
    48 5

    سید

  • حامد
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 15:43:09
    پاسخ
    66 2

    ما تو یه جایی از تاریخ گیر افتادیم.

  • شیرین
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:03:57
    پاسخ
    88 6

    محبوبیت بعضی آدمها به صدا و سیما و پخش کردنشون از این رسانه ها نیازی نداره و در مواقع حساس تاریخی، تاثیرگذاری خودشون رو دارند... در انتخابات اخیر ... ثابت شد و هر زمان که لازم باشه، مردم "تکرار" می کنند ...

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 17:54:07
      7 56

      مردمی که کارشان تکرار کردنه از بصیرت بی بهره اند

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 19:45:59
      40 3

      مردم کارشون تکرار نظراتشون هست تا کسانی که نمی شنوند، بشنونند...

    • شمس تبریزی
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 20:22:28
      6 19

      خب صداوسیما اول آدمها را محبوب میکنه و بعد که محبوب شدن میتونن بدون نیاز به صدا و سیما درآمد کسب کنن. چی توز و مزمز خیلی سالها پیش توسط صدا وسیما به مردم معرفی شدن و حالا هم بدون نیاز به صداوسیما فروش دارن. البته من به شخصه برای پفک نمکی مینو احترام بیشتری قائل هستم چون کیفیتش به گونه ای بود که نیازی به معرفی اش توسط صداوسیما نبود.

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:06:39
    پاسخ
    57 5

    صدا و سیما، ملی باش

  • شریف
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:07:29
    پاسخ
    57 3

    آینده از آن ماست

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:11:15
    پاسخ
    59 5

    از قدیم گفتن عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:16:56
    پاسخ
    6 24

    جای آن است که خون موج زند در دل لعل. زین تغابن که خزف می‌شکند بازارش

  • بهروز
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:25:19
    پاسخ
    7 107

    خاتمی خاتمی میگین؟مگه خاتمی کیه؟؟وچه گلی به سر ملت زده؟؟؟؟

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:30:28
    پاسخ
    9 47

    ... قطعا همه تقصیرات به گردن رییس صدا و سیما نیست. کما اینکه در مدت اخیر, نشانه های بهبود عملکرد و رعایت انصاف در صدا و سیما کم کم داره خودنمایی میکنه

  • مصطفی
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:34:22
    پاسخ
    65 3

    من زیاد وقت دنبال کردن سیاست را ندارم و بهترین راه را تماشای چند دقیقه از اخبار سیما یافته ام . در این چند دقیقه از هر که تعریف کرد ,من مخالفش میشوم و از هر کی بد گفت من طرفدارش میشوم . در حقیقت خط سیاسی ام را از سیما میگیرم , شما چطور ؟

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 16:53:11
    پاسخ
    37 4

    دمکراسی واقعی مخالف با سانسوره،متاسفانه رفتار قیم مابانه رسانه ای با مردم هنوز هم ادامه داره، رحلت مرحوم هاشمی نشون داد که ظلم وستم رسانه ها نمی تواند موجب کتمان حقیقت شود.هنوز یک چیز برای بعضی ها مشخص نشده و آن این است که باید قبول کنیم ملت خیلی حالیش میشه و خیلی نکات را تحلیل میکنه...

  • قیصری
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 17:13:39
    پاسخ
    36 3

    باسلام بعد از ظلمی که در حق آیت الله هاشمی روا داشتید دیگه اصلا اهمیتی ندارد که چی پخش میکنید . مردم بعد از سال 1376 برای اولین بار دارن واقعیت یار دیرین امام و انقلاب را می شناسن . متاسفم

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 17:24:25
    پاسخ
    5 97

    خاتمی 8 سال کشور را به فساد کشید و جوانان رو فریب داد بعد هم با هر مخالف نظام اسلامی همکاری و رابطه داشت از توهین کنندگان به امام مظلوم کربلا حمایت کرد اگر همین امروز حرکتی راه بیفته که برضد مردم مستضعف و نظام اسلامی باشنه موذیانه حمایت میکنه یقه برای کی پاره میکنید؟؟؟ خبرآنلاین هم لطفا منتشر کن هم دو قطبی و اختلاف راه نینداز مرگ به همه مون نزدیکه

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 18:18:26
      44 5

      تو خوبی؟؟؟

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 17:32:52
    پاسخ
    6 60

    پاسخ :خودت اعتباری داری که لاتی حرف میزنی اقایون اصلاح طلب شما هم میدانید مهره سوخته است به فکر یه نفر دگری باشید مهره سوخته مهره سوخته مهره سوخته

  • شمس تبریزی
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 18:08:43
    پاسخ
    7 50

    یه قصه برای صدا و سیما بگم تا حساب کار دستش بیاد و بهتر مدیریت کنه. موقعی که آثار جلال آل احمد و صمد بهرنگی گل کرده بود، ایرج افشار و هوشنگ نهاوندی رییس وقت دانشگاه تهران به شاه پیشنهاد دادن که در نمایشگاه کتابی که در دانشگاه تهران برپا میشه شرکت کنه و آثار آل احمد هم عرضه بشه و ایشان کنار کتابهای آل احمد و بهرنگی بایسته تا عکس شاه کنار آثار آل احمد را بگیرن و بدن به جراید. شاه هم با مسرت پذیرفته بود.شاه موقع حضور در دانشگاه تهران هم با خنده به نهاوندی گفته بود کجا وایسم تا طرف را خرابش کنید؟ دو هفته بعدش سیمین دانشور به نهاوندی تلفن کرده و با عصبانیت گفته بود شما فروش آثار شوهر من را با این کار آوردین پایین.صدا و سیما امیدوارم منظورم را گرفته باشی. تو با رفتارت بیخودی آدمها را بالا میبری.

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 18:40:20
    پاسخ
    6 76

    کدوم مردم بابا.چهار تا آدم فتنه گر که مردم نیستن

    • بی نام
      پنجشنبه 23 دی 1395 - 19:17:07
      52 5

      چهار تا آدم هم جزو مردم اند آقا. اگر آمارت درست باشه مثل تحلیلت. خیلی خودت را بیشتر از چیزی که هستی می بینی. برای همین این همه آدم را چهار تا می بینی.

    • سیا
      شنبه 25 دی 1395 - 18:26:00
      2 2

      65/6 مملکت طبق تعداد منفی و مثبت های کامنت شما مردم نیستن یهنی به ازاء هر ده نفرو نیم انسان یک نفز داریم که مردم محسوب میشن در واقع اگه ایران بیش از 100 میلیون جمعیت داشته باشه ده میلیونش مردم و بقیه فتنه گر هستن

  • ناشناس
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 19:40:19
    پاسخ
    12 6

    بقول آیت مرحوم آیت الله هاشمی بیایید باهم متحد شویم ایرانیان همه در گلزار شهدا شهید دارند.همه باید در وحدت کشور سهیم باشند دو دستگی نباید ادامه پیدا کند

  • مسعود
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 20:03:09
    پاسخ
    23 3

    امیدوارم مسولان بدانند حذف افراد از رسانه ای که خودش در معرض خطر حذف از افکاروصحنه نمایش قرار دارد نتایج خوبی نداشته وندارد فکر میکنم مشاوران محترم از ان طرف بام افتاده اند اینکارها سوق دادن مردم به سوی ماهواره و بازی در زمین دشمن است

  • یک دختر
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 20:33:44
    پاسخ
    12 5

    از نظر خودم به عنوان یک شهروند ساده. من از خاتمی و روحانی هیچ بدی ندیدم.برا من خوب بودن هر موقع اصلاحات یا مورد حمایت اصلاحات روی کار باشند.من تو زندگیم پیشرفت میکنم.در غیر اینصورت فقط یک گوشه میشینم و خیالبافی میکنم.من هشت سال احمدی نژاد سه بار کنکور ارشد دادم قبول نشدم.سال 94 کنکور ارشد دادم با رتبه 5 قبول شدم.من از اینا راضیم همیشه منو تو جامعه راه دادن و برام راهگشا بودن.

  • بی نام
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 20:42:21
    پاسخ
    23 3

    اینکه هرکسی که مغضوب صدا وسیما میشه به همون اندازه محبوب مردم اولا نشون دهنده انحراف شدید این دم ودستگاه عریض وطویل از ماموریت سازمانی خودش محسوب میشه ودوما اعتقاد مردم به عدم صداقت این رسانه به شمار میاد

  • رامین
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 20:54:12
    پاسخ
    33 3

    تودوران خاتمی خیلیها ازجمله خودم مغازه خریدم خونه خریدم ولی در دوره اقا محمود هردو رو مجبور به فروش شدم

  • امیر
    پنجشنبه 23 دی 1395 - 21:02:57
    پاسخ
    45 5

    زمانی که دوم خرداد شکلل گرفت، بدهی های کشور بسیار زیاد،بهای نفت ززیر ده دلار و ذخیره ارزی ناچیز بود. یادم هست که یکی از مسیولین بانک مرکزی گفت که برای پرداخت چک ۲۰۰۰۰ دلاری مشکل داشتند. با روی کار آمدن دولت اصلاحات و. طرح گفتگوی تمدنها، نه تنها بهای نفت بالا رفت و. بخش بزرگی از بدهی های دولت سازندگی پرداخت شد،بلکه صندوق ذخیره ارزی هم درست شد و بخش غنی سازی اتمی نیز با قرارداد سعدآباد، می رفت تا بدون پرداخت هزینه و خطر تحریم و حمله نظامی، بکار خود ادامه دهد. ولی در پایان دولت اصلاحات، آن صندوق پُر پول را به دولت احمدی نژاد دادند. او و همفکرانش با آن صندوق چه کردند؟ تحریمها و خطر حمله نظامی بر پایه قطعنامه های شورای امنیت از کجا آمد؟ اینها را صدا و سیما باید به چالش بکشد قضاوت آن با مردم

  • فرزاد فردی
    شنبه 25 دی 1395 - 22:55:37
    پاسخ
    6 2

    صدا وسیما شرط میزاره؟؟مردم باید برای دیدن برنامه های بی محتوای صدا وسیما شرط بزارن.

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x