ایلنا نوشت:روابط عمومی کل سپاه در پیامی شهادت جمعی از آتش نشانان غیور و ایثارگر کشورمان در حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو را تبریک و تسلیت گفت.

در بخشی از پیام آمده است: حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در مرکز تهران منجر به شهادت جمعی از آتش‌نشانان غیور کشورمان که برای نجات جان هموطنان خود، ایثارگرانه پای در میدان گذاشته و از جان گذشتند، موجب تأثر و اندوه فراوان و در عین حال تحسین و تقویت ملت ایران گردید.

این پیام می‌افزاید: این قشر فداکار و از جان گذشته، با کمترین ادعا، بالاترین مراتب انسانی یعنی "ایثار" را به نمایش گذاشته و با نثار جان خود در قبال نجات جان هموطنان "عمل مجاهدانه" را بار دیگر معنی کردند.

این پیام با تاکید بر ضرورت پیش بینی تمهیدات لازم برای ارتقای ایمنی ابنیه و سازه‌های شهری و پیش‌گیری از وقوع حوادث مشابه تصریح کرده است: بی‌تردید فداکاری و ایثار آتش‌نشانان قهرمان که در صحنه‌های مختلف با شراره‌های نوع دوستی به مصاف دود و آتش رفته و صحنه‌های زیبایی از انسانیت را خلق کرده‌اند در حافظه ملت ایران باقی خواهد ماند.

روابط عمومی کل سپاه در پایان این پیام ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار و قهرمان و آرزوی صبر و اجر برای خانواده های این بزرگمردان عرصه ایثار تاکید کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامیدر کنار سایر دستگاهها، سازمانها و نهادهای اجرایی، انتظامی و امدادی با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های لازم تا آواربرداری کامل و یافتن پیکرهای شهدا و گرفتارماندگان احتمالی از هیچ مساعدتی و کمکی دریغ نخواهد کرد.

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی آتش‌سوزی پلاسکو

همچنین ایسنا نوشت؛

آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت تعدادی از ماموران آتش‌نشانی و هموطنانمان پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

حادثه تلخ و حزن انگیز ساختمان پلاسکو و مصدومیت و جان باختن تعدادی از مردم و ماموران فداکار و ایثارگر آتش‌نشان موجب غم و اندوه فراوان گردید.

در این حادثه غم‌انگیز شجاعت و شهامت مردانی فداکار که در عمق حادثه و شعله‌های آتش مجاهدت می‌کردند نشان از غیرت و ایمان و از جان گذشتگی آتش‌نشانان دلاور این سرزمین داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن عرض تسلیت شهادت جان‌باختگان و طلب عافیت برای مصدومان این حادثه دلخراش، با خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه ابراز همدردی می‌کند و از مسئولین امر می‌خواهد تمام همت و تلاش خود را معطوف به نجات و امدادرسانی به مفقودان و مجروحان نموده و با تفقد از کسانی که در این حادثه متحمل خسارت و زیان شده‌اند موجبات تسکین و کاهش آلام آنها را فراهم کند.

بی شک تلاش برای پیشگیری از وقوع چنین حوادث دردناکی مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت صحیح می‌باشد تا راه تکرار بر این وقایع دردناک و خطرناک بسته شود.

ان شاء‌الله خداوند تمام مجاهدت‌ها و خدمات نیروهای امدادرسانی را قبول و رحمت واسعه خود را نصیب روح بلند شهدای افتخار آفرین آتش‌نشان گرداند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =