۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از پروژه‌های استراتژیک سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در منطقه سلخ قشم را افتتاح خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بانکرینگ (Bunkering) یا سوخت گیری و سوخت رسانی ، به عملیاتی اطلاق میشود که در آن یک ایستگاه ساحلی، سوخت مورد نیاز برای روشن شدن در موتورهای اصلی و کمکی شناورها را در اختیارشان قرار میدهد.

صنعت سوخت دریایی، شبکه گسترده ای از سازمان و مراودات تجاری را در بر میگیرد. زنجیره تامین این صنعت از پالایشگاه و انبارهای نفت آغاز میشود.

مرحله نهایی زنجیره سوخت دریایی،عملیات سوخت رسانی است که یا از اسکله های مخصوص یا به طور مستقیم و یا در لنگرگاه و دریا از طریق برج های سوخت رسان به کشتی عرضه می گردد.صنعت سوخت رسانی به کشتی ها(بانکرینگ) مزایای زیادی دارد که از بین آنها می توان به رونق اقتصادی منطقه ،ارتقای جایگاه جهانی به ویژه در حوزه های اقتصاد و سیاست،کاهش میزان قاچاق سوخت، ارزآوری و کاهش نرخ بیکاری ، اشاره کرد. 

ايران تاكنون سهم ناچیزی در صنعت بانکرینک منطقه داشته است. به همین رو بعد از اجرای برجام و رفع تحریم‌های بین‌المللی برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار این صنعت از مدت ها پیش آغاز شد .

این پروژه با سهم ۶۰ درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ۲۵درصدی منطقه آزاد قشم و ۱۵ درصدی شرکت ملی نفتکش ایران  با ۱۰ مخزن اتمسفری عمودی ساخته شده است .

ظرفیت هر یک از این مخازن ۵۲۶۰ تن بوده که در مجموع ظرفیت ذخیره سازی فاز اول این پروژه ۵۲ هزار و ۶۰۰ تن است که قابلیت سوخت تا ۱ میلیون بشکه در سال را نیز داد .

همچنین این پروژه در فازهای بعدی به تدریج به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و به تناسب افزایش فعالیت ها تا ظرفیت ۵۰۰ هزار تن و در نهایت تا ظرفیت ۷۵۰ هزار تن افزایش  خواهد یافت.

اين پروژه با حضور علي ربيعي وزير كار،تعاون و امور اجتماعي، محمد سعيدي مديرعامل كشتيراني ، كيان ارثي مديرعامل شركت ملي نفتكش و سيد حميد مؤمني مديرعامل منطقه آزاد قشم افتتاح خواهد شد.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =