ایرنا نوشت: کمیسیون‌های «۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی» و «پاسداری و حراست از ولایت فقیه» مجلس خبرگان رهبری در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد.

ششمین جلسه کمیسیون 107 و 109 قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت الله محمد مومن و حضور آیات و حجج اسلام والمسلمین مقتدایی، دری نجف آبادی، نمازی، دستغیب، وافی، حسینی بوشهری، طباطبایی نژاد، ایمانی، مهدوی و کعبی تشکیل شد.

در جلسه بررسی وظایف کمیسیون طبق اصول 107 و 109 قانون اساسی و مواد 49 و 50 آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، اعضا پس از بحث و تبادل نظر، تصمیماتی اتخاذ کردند.

ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، مقرر می دارد: به منظور آمادگی خبرگان برای اجرای اصل یکصد و هفتم و شناخت حدود و شرایط مذکور در اصل پنجم و یکصد و نهم قانون اساسی، کمیسیونی مرکب از 11 نفر عضو اصلی و 5 نفر عضو علی ‏البدل تشکیل می ‏شود.

هم چنین وظیفه ماده 50 عبارت است از، تحقیق و بررسی درباره همه ‏موارد مربوط به شرایط و صفات رهبر، موضوع اصول یاد شده در ماده فوق و تمام کسانی که در مظان رهبری قرار دارند و ارائه نتایج حاصله به هیات رئیسه برای استفاده و بررسی مجلس خبرگان.
بر اساس این گزارش، هم چنین کمیسیون «بررسی راه های پاسداری و حراست از ولایت فقیه» مجلس خبرگان نیز جلسه چهارم خود از ابتدای دوره پنجم را عصر پنجشنبه 7 بهمن تشکیل داد.

این کمیسیون، کارگروه هایی نیز دارد که تاکنون جلساتی را با دعوت از ریاست مجمع جهانی اهل بیت(ع)، معاونت مجمع تقریب بین مذاهب، مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه و ... برای بررسی روش ها و راهکارهای تبیین و معرفی ولایت فقیه در خارج از کشور داشته است که گزارش خود را در جلسه اخیر کمیسیون ارائه دادند.

این کمیسیون 7 عضو اصلی و 3 عضو علی البدل دارد و حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین امامی کاشانی، توکل، عبداللهی، محمدی عراقی، فرحانی، حیدری، طه محمدی، مهدوی وحسینی در آن عضویت دارند و ریاست آن بر عهده حجت الاسلام و المسلمین عالمی می باشد.

۲۳۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =