رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سازه فولادی ساختمان پلاسکو به دلیل عدم پیش‌بینی تدابیر لازم و تجهیزات مقابله با حریق، بعد از سه ساعت شکست و فرو ریخت.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه جلسه علنی امروز مجلس محمدرضا رضایی کوچی گزارش بررسی حادثه پلاسکو را قرائت کرد. وی گفت: ساختمان پلاسکو در ساعت ۷:۵۹ صبح دچار حریق شده و در یک مرحله اطفا شده است، اما مجدداً حریق شروع شده است. سازه فولادی ساختمان به دلیل عدم پیش‌بینی تدابیر لازم و تجهیزات مقابله با حریق، بعد از سه ساعت دچار تغییر رفتار و کاهش ظرفیت باروری شده، شکسته و یکباره فرو ریخته است.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه پیام رهبر انقلاب در روز حادثه باعث همگرایی بیشتر در عملیات آواربرداری و امداد و نجات شد، خاطرنشان کرد: نوع مواجهه با حادثه و راهکارهای مواجهه و میزان هماهنگی دستگاه‌ها و ارزیابی کمی و کیفی ادوات بکارگیری شده از سوی کمیسیون عمران بررسی شده است.

رضایی با اشاره به سؤالات و ابهاماتی که به وجود آمده و از سوی این کمیسیون بررسی خواهد شد، اظهار داشت: این سؤال وجود دارد که آیا ساختار مدیریت بحران و امکانات و تجهیزات و تخصص‌های آنها می‌تواند خودش را مطابق استانداردهای جهانی ارتقا دهد؟

وی تصریح کرد: قوانین مختلفی از جمله قانون شهرداری‌ها وجود دارد که می‌تواند در پیشگیری از حوادث مشابه کمک کند؛ اگر این قوانین مشکلی نداشته، آیا اراده‌ای برای اجرای آنها بوده است و اگر این قوانین در اجرا مشکل داشته‌اند، چرا از قانونگذار نخواسته‌اند که اشکالات آنها برطرف شود؟

29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =