ایسنا نوشت: رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران ضمن اشاره به درخواست برخی اعضاء مبنی بر استعفا و عذرخواهی شهردار تهران در پی حادثه پلاسکو، آن را کار درستی ندانست و گفت: باید اجازه دهیم همه گروه‌ها و دستگاه‌ها گزارش‌های خود را ارائه دهند و بعد قضاوت کنیم.

مجتبی شاکری در سیصدوبیست‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نوبت عصر که به موضوع حادثه ساختمان پلاسکو اختصاص یافته است، گفت: اعضای شورای شهر برای فهم ابعاد مختلف حادثه باید گزارش‌های سایر دستگاه‌ها را نیز بشنوند تا بتوانند برای قضاوت‌کردن اشراف کافی داشته باشند.

وی افزود: این چه اخلاقی است که تنها از یک منظر و تنها گزارش شهرداری را شنیده‌اید و بدون در جریان قرار گرفتن سایر دستگاه‌ها همچون وزارت کار، تصمیم گرفتیم که شهرداری عذرخواهی و یا استعفاء دهد و مداوم این جمله را تکرار می‌کنیم. بی‌تردید چنین رفتاری از سر صدق نیست.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: معتقدم این کار سیاسی است و پافشاری و استعفای شهردار قطعا از سر صدق نیست. این چوبی که برخی از اعضای شورای شهر تهران بلند کرده‌اند، بر سر سایر مسوولان هم می‌خورد.

شاکری خطاب به احمد مسجدجامعی گفت: جان همه انسان‌های کشور محترم است. همه کسانی که در هوای آلوده شهر تهران تنفس می‌کنند نیز شهروند همین کشور هستند. 8 میلیون بیکاری که این هوای آلوده را تنفس می‌کنند شهروند همین کشور هستند. اجازه دهید بررسی‌ها با صدق به پیش برود. این چوبی که شما بلند کرده‌اید، بر سر دولت نیز می‌خورد.

وی با تاکید بر لزوم صبر در جریان بررسی‌های این حادثه افزود: به نظر می‌رسد باید اجازه دهید بررسی‌ها با صبر دنبال شود نباید سودای استعفاء و عذرخواهی شهردار را دنبال کنیم. همه نقدهای من نسبت به شهردار تهران را دیده‌اند اما آنچه که در اینجا شکل می‌گیرد، مبنی بر استعفاء و عذرخواهی شهردار کار درستی نیست. باید اجازه دهیم همه گروه‌ها و دستگاه‌ها گزارش‌های خود را ارائه دهند و بعد قضاوت کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما اعضای شورای شهر تهران باید استعفاء دهیم به عنوان کسانی که بودجه را تصویب کرده‌ایم، باید پاسخگو باشیم که نظارت ما کجا بوده است؟ بهتر است جای خودمان را با شهردار عوض کنیم. ما نباید از این مسوولیت شانه خالی کنیم. این بار یک سرش بر روی شانه شهردار و سر دیگرش بر دوش ماست. درست نیست که شهردار را گوشه رینگ بگذاریم و هرجور که می‌خواهیم به آن ضربه بزنیم.

شاکری درخواست کرد: در حوزه بحران جلسه جدی گذاشته شود و همه مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید نوع برخورد و ادبیاتمان را درست کنیم البته بسیاری از حرف‌ها و ایراداتی که درخصوص شهرداری مطرح شد، درست است اما در قضاوت آنچه که به عنوان مسوولیت به فردی نداده‌ایم، از وی پاسخ هم نخواهیم.

انتقاد پیرهادی از سیاسی کاری برخی اعضای شورا در حادثه پلاسکو

همچنين عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از سیاسی کاری برخی اعضاء در حادثه پلاسکو گلایه کرد.

 محسن پیرهادی ظهر امروز در جلسه نوبت عصر شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران برای بررسی ابعاد پلاسکو برگزار شد خطاب به اعضای شورا که خواهان استعفا و یا عذرخواهی قالیباف شدند گفت: برخی حرف‌های دوستان تناقض دارد به گونه‌ای که یکی از اعضاء در مورد تجهیزات صحبت می‌کند و دیگری از رشد 4 برابر تجهیزات و بر همین اساس باید دقت کافی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در روز انتخاب شهردار برخی از اعضایی که به قالیباف رای ندادند به من گفتند که ما قبول داریم که توانایی قالیباف از رقیب مقابل بیشتر است اما به قالیباف رای نمی‌دهیم افزود: اگر اعضای اصلاح طلب شورا موافق باشند نام این افراد را هم قید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حالا امروز به جایی رسیدیم که به نقد شهردار می‌پردازیم اما چرا با چوب سیاسی کاری این مسائل را بررسی می‌کنیم و چه کسانی باید عذرخواهی کنند؟ گفت: کسانی باید عذرخواهی کنند که جریان و گفتمانشان در شورای شهر سوم متفاوت بود. به گونه‌ای که با قلم شکسته و زبان کوتاه شش دانگ از سیاست‌های شهردار حمایت می‌کردند اما امروز نرخ نان چیز دیگری می‌گوید؟

وی با بیان اینکه در شورای شهر سوم شاهد تخریب ساختمان سعادت آباد بودیم اما کسی چیزی نگفت، ادامه داد: چطور شد که نرخ نان عوض شد؟ نرخ نان چقدر است؟ کسانی باید عذرخواهی کنند که خون و جان مردم را ابزار سیاسی می‌کنند.

پیرهادی با بیان اینکه برخی از بچه‌های انقلاب و رزمنده از 20 سالگی می‌جنگیدند گفت: عذرخواهی را به یک ابزار سیاسی و فشار تبدیل کرده‌اید و اگر فشار سیاسی باشد عذرخواهی معنایی ندارد و در مقابل فشار باطل نباید سر خم کرد چرا که اگر به مردم بدهکار باشد حتما عذرخواهی می‌کند.

وی با بیان اینکه ضرب المثل قالیباف که همیشه می‌گوید حرف مرد دو تا است در شهرداری معروف است اظهار کرد: شما حرف از کبر و غرور می‌زنید اما کبر و غرور مربوط به آن فردی است که با ماشین خود تا چند قدمی پلاسکو می‌آید و زاویه دوربین خود را برای ثبت عکس و فیلم تنظیم می کند شهردار تهران 9 شبانه روز و معاون شهردار نیز از مراسم تشییع پیکر پدرش به پلاسکو آمد، حالا اینها مغرور هستند؟ وجدان خود را قاضی کنید.

پیرهادی با بیان اینکه یک فرهنگ غلطی ایجاد شده که اگر فردی کاری کند مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما اگر دست روی دست هم بگذارد کاری به آن ندارند بیان کرد: یا قالیباف می‌تواند شهر را اداره کند یا نه! اما چوب سیاسی کاری و قبیله گرایی را یک جایی خواهید خورد و این در حالیست که مردم فرق بین دوغ و دوشاب را می‌فهمند و می‌فهمند که برخی با اقدامات سیاسی، سعی در سیاسی کاری دارند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
    3 0
    یک معذرت خواهی هم به آقای سردار دکتر کاپیتن قالیباف بدهکاریم اصلا