روزنامه کیهان نوشت: فیروز نادری یکی از دو نماینده اصغر فرهادی برای دریافت اسکار فیلم «فروشنده»، در بیانیه‌ای ضد ایرانی اعتراف کرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ایران فرار کرده و کشور او آمریکاست و به آمریکایی بودنش افتخار می‌کند!

او در بیانیه خود که در 20 بند تنظیم شده در حالی که از عدم سخنرانی علیه جمهوری اسلامی هنگام دریافت جایزه اسکار دفاع نموده اما فعالیت‌های ایران را مجرمانه و ضد حقوق بشر خوانده است! علنا اظهار داشته که ملت ایران توسط نظام جمهوری اسلامی به گروگان گرفته شده و از همین روی بمباران ایران توسط آمریکا کار درستی نیست! وی ضمن اعتراف به ملاقات با رضا پهلوی، او و پدرش (یعنی شاه خائن و جنایتکار) را آدم‌هایی وطن‌پرست معرفی کرده است!

فیروز نادری در ادامه بیانیه‌اش، رسما مسلمانی خود را تکذیب کرده! و اعلام نموده که حکومتی سکولار و غیر دینی را برای ایران می‌پسندد! او درحالی که امروزه گردشگران خارجی بسیاری راهی کشورما هستند، ایران را کشوری خطرناک توصیف کرده که مسافرت به آن ریسک فراوانی می‌طلبد!!

فیروز نادری که به عنوان نماینده اصغر فرهادی به روی صحنه اسکار رفت، می‌نویسد:

«...چرا به کشور خودم باز‌نمی‌گردم؟ آمریکا کشور من است و من به دلیل فرصت‌هایی که آمریکا در اختیار من قرارداده است به این جایی که امروز هستم رسیده‌ام. پس ایران چه می‌شود؟ من ایران بودم و در سال 1979 از افرادی مثل من خواستند که آنجا را ترک کنیم. به همین دلیل هم، ما و من ایران را ترک کردیم...»

قطعا منظور نادری از افرادی که خواسته‌اند امثال وی ایران را ترک کنند، مسئولان نظام جمهوری اسلامی نبوده، چراکه این مسئولان و البته مردم ایران حتی خواستار بازگشت فراریان و ازجمله شاه برای محاکمه در پیشگاه ملت بودند. با این حال او توضیح نداده که چه کسانی وی را به فرار از ایران تشویق کرده بودند. مگر او چه جرمی انجام داده بوده که بایستی همچون وابستگان رژیم طاغوت از ایران خارج می‌شده است؟!

حالا می‌توان از جناب ریاست سازمان سینمایی که در مراسم موزه سینما در تجلیل از اصغر فرهادی به وجد آمده و گفت که «او ریشه در خاک دارد و عاشق وطنش است»، پرسید که آیا نماینده چنین اسطوره‌ای در نزد شما، باید یک ضد ایرانی شیفته آمریکا و منکر مسلمانی و دوستدار خاندان منفور پهلوی باشد؟! آیا جناب رئیس از فرهادی پرسیده‌اند وقتی از نظرنماینده او، مردم ایران در گروگان حکومت جمهوری اسلامی هستند، آیا خود جناب رئیس و فرهادی هم از جمله همان گروگان‌ها هستند؟

از نظر نماینده فرهادی، ایران کشور خطرناکی است و سفر به آن ریسک بالایی می‌طلبد! آیا این همان مفهوم فیلم «جدایی نادر از سیمین» نبود که ایران را جهنمی به شمار می‌آورد که همه باید از آن فرار کنند؟! آنچه که خود جناب نادری هم به آن اعتراف کرده است؟!

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    به نظر بنده بیانیه آقای نادری کاملاً محترمانه و به دور از تحلیلهای مازوخیسمی بود ...
    • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      8 112
      واقعا برای خودمون متاسفم:یه سری آدم شبه روشنفکر که فقط بلدیم حرفای گنده بزنیمو از هرچیزی حتی بی ارزش و ضد ارزش الکی دفاع کنیم.نه عزیزم شما با جمله ای که فکر کنم گشتی تا کلمه ی مازوخیسمو پیدا کنی روشنفکر نیستی ،تو یه سیاست زده هستی که حتی حاضری برای مخالفت با نظامی که باهاش مخالفی و ،البته این حق تویه که نظرتو بگی،از آدمی که فارق از دیدگاه سیاسی ،به خدا بی اعتقاده و این بی اعتقادیشو با افتخار بیان میکنه حمایت کنی.
    • جلیل A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
      27 2
      کیهان به کی که حمله نمیکنه. تیزچنگاله
  • بی نام US ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    کیهان حرف خیلی خوبی زده. یک ایرانی واقعی هر چقدر هم که کشور مشکلات داشته باشه میمونه و در مملکت خدمت می کنه نه اینکه بره اقامت و ملیت خارجی بگیره و شعار ایرانی بودن سر بده. تمام ایرانیهایی که مهاجرت کردن دیگه ایرانی به حساب نمیان و سر سپرده کشورهای دیگه شدن
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      امثال شماها تمام مغزها را فراری دادین.
    • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      شما در مورد کسانی که بدون تخصص و بدون مدرک وفقط با استفاده از رابطه رسوخ پبدا کرد در دستگاه های دولتی و به جای ان افراد لایق بیکارند چه نظری داری وقتی ببینی دارند درحقت ظلم میکنند چه حسی داری؟ اقای نادری اگر در ایران بود نهایت میشد کار گر فصلی کارگری شب عید با مدرک لیسانس/ اینجا خوابگاه دانشجویی نیست، اقامتگاه کارگران فصلی است خبری که همین الان میتوانید در خبر انلاین بخوانید
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      اميدوارم شما مسئوليتي نداشته باشي. چون افكار شما به ايراني‌هاي خارج از كشور بسنده نمي‌كرد و داخلي‌ها رو نيز تحت تاثير قرار مي‌داد.
    • بهزاد IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      دنبال چه میگردید ؟ از تخریب آقای فرهادی و فیلمش به چه چیزی میرسید ؟ به فرض که گفته های کیهان درست باشد ، آیا این چیزی از ارزشهای فیلم و کارگردانش کم میکند؟ آیا فکر میکنید اکثریت ملت جمهوری اسلامی ایران مثل شما کیهانیها فکر میکنند ؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      باشه تو راست ميگي . الان مي خوانت ولي اينجا موندي
    • علی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      بی نام عزیز. اینکه هر کسی دوست داره کجا و در چه شرایطی زندگی کنه به خودش مربوطه. امثال منو و شما هم اگر بهترین امکانات رو توی هر کشوری بهمون بدن شک نکن که حداقل برای رفاه خودمونم که شده میریم. این اقا کسیه که ماها ارزوی استفاده از اطلاعاتش رو توی کشور داریم. امریکا اگر توی حوزه فضایی پیشرفتی داشت به خاطر حمایت از این افراده و اینکه در ازای حمایت از اینها ، از تفکرشون و استعدادشون استفاده می کنه. ماها چیکار کردیم برای نخبه هامون؟ یک هزارم درصد اون امکانات رو بهشون نمیدیم. در ضمن همه ادیان رسمی ، یک حرف واحد دارن و اونم یکتاپرستیه
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      در صورتیکعه امنیت داشته باشند ، اگر کسی از کشورش میره منظورش خیانت به وطنش نیست. صحبت های نادری واقعا درست هست. بدون عقده ای بازی ببینیم
    • سینا A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      21 5
      مشکلات ما خیلی ریشه دار تر از این حرف هاست
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      38 3
      در کشورش میمونه و خدمت میکنه؟؟؟ مثل این که شما ایران زندگی نمیکنید. من توی آموزش عالی خدمت میکردم میدونید چه استعدادهایی توی ایران دارن نابود میشن؟ میدونید دانشجوهای تحصیلات تکمیلی بهترین دانشگاهها چه شرایطی دارن؟از دغدغه هاشون مطلعید؟ پای درددلاشون نشستید؟ دانشجوی دکترای بهترین دانشگاه ایران وقتی دغدغه ش گرفتن پول تو جیبی از پدرش هست باید به حال این مرز و بوم گریست در صورتی که میشناسم دانشجوهای دکترا که با روابط پذیرش شده و در حال تحصیلند و بهترین پست ها رو دارن. آقای نادری در صورتی که در ایران مونده بود جز این که استعدادش نابود میشد اتفاق دیگه ای نمیفتاد. لطفا چشمتون رو به حقایق باز کنید
    • حسین A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      34 4
      چی شده که شما وطن شناس شدی دوباره نزدیک انتخابات شده شما که وطن پرستی را کفر می دانید
    • بی نام RO ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      35 4
      چرا کیهان همیشه به ادم های شریف حمله می کنه چرا یک بار به بابک زنجانی حمله نکرد؟
    • بی نام RO ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      26 4
      شما برو ببین که رییس وقت صدا و سیما چه طور با ایشان برخورد کردند و بیرونش کردند بعد بیا اینجا نظر بده
    • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      37 4
      شما برو از دیوار سفارت بالا برو کامنت گذاشتن از سوی افرادی مثل شما کاملا بی معنی است چون استدلال قبول نمی کنید و حرف فقط حرف اشتباه خودتونه. هی نخبه ها رو فراری بدین تا ببینیم این خاک ایران کارش به کجا میکشه هر کس به ایران خدمتی بکنه دوستان یه فیلمی سرش درمیارن در حالی که خودشون تنها هنرشون تخریب افراده دست بردارید دست بردارید دست بردارید
    • مهدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      5 48
      بستگی به ظرفیت افرادداره.شهیدچمران هم رفت آمریکا.هم پیشرفت علمی داشت وهم دین ومذهبش رورهانکرد.فوق العاده آدم احساسی وهنرمندی نیزبود.این همه نخبه درداخل مملکت دارندفعالیت می کنندکه خارج ازین کشورهم درس خوندند.نه دین باعث بدبختیه ونه بی دینی.خوشبختی هرکسی دست خودشه.ولی اینکه آقای نادری بیان بگن من مذهب روقبول ندارم وخدایی نیست واین حرفهاکه کلیپش هم هستفقط به صرف خودنماییه.کسی میتونه باقاطعیت این حرفهاروبزنه که همه ادیان رومطالعه کرده ومقایسه کرده وسرآخرنتیجه گیری کرده باشه.قطعاایشون هم چوفرصتی نداشتند.ونحوه حرف زدنشون هم این روثابت می کنه.خدانیست.باشه؟دلایل روبگو
  • نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    89 61
    من طرفدار فیروز نادری نیستم و میدونم که هر کسی هم نکات مثبت و منفی در زندگیش داره حتی صحبتش رو در مورد دین و خدا شنیدم و حس کردم ایشون با اینکه در ناسا پیشرفت کرده و کارهای خوبی انجام داده ولی از یه بعد دیگه کاملا عقب مونده و متاسفانه اطلاعات درست بهش نرسیده ولی به نظرم همین که گفته من علیه جمهوری اسلامی صحبت نمیکنم دلیل خوبیه که اینقدر هم بهش تاخت و تاز نشه . اینکه بریم تو گذشته یک نفر و اینجوری کند و کاو کنیم کار درستی به نظر نمیاد . اسم این کار تند رویه .
    • کامبیز SE ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      6 9
      بحث انحرافی
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    آقای نادری مرزی برای ارتباط انسانها قائل نیستند، آنچه انسانها را از هم متمایز میکند میزان عقلانیت آنهاست.
  • جواد A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    216 8
    کیهان جان کجایی؟ یه کم دیر کردی... از روز دریافت اسکار منتظرت بودم ببینم باز چه نطقی میکنی و چه اظهار نظری داری آخه همه میدونن که توی همه کارها کارشناسی و باید یه چیزی بگی؛ به فرهادی میگم برای اسکار سوم ، تو رو ببره که از همه بهتری...
  • حامد A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    باز این کیهان یه چیزی نوشت منفیا رفت بالا
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    نوشته "از ما خواسته شد ایران را ترک کنیم". خواستن حتما با زبان نیست. احتمالا یعنی شرایطی رو برای ما و امثال ما تحمیل کردند که ترجیح دادیم نمانیم. حالا کیهان نوشته "خودش اعتراف کرده که فرار کرده". اتفاقا مصداق بارز یکی از همین موارد که خیلی ها نظیر ایشون رو مجبور به ترک وطن کردند، امثال جنابعالی هستید. گفته "آمریکا کشور من است و به دلیل فرصت هایی که به من داده است، به جایی که امروز هستم رسیده ام". آیا دروغ گفته؟ پس چطوری پیشرفت کرده؟ در ثانی نگفته وطنم است. گفتم کشورم است. مگر نیست؟ کشور آدم هر جایی هست که در اون زندگی می کنه. وطنش جایی هست که به اون تعلق خاطر داره. این مسایل خیلی ساده هست.
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    یک ایرانی ساکن آمریکا که شیفته ایران است بهتر از یک ایرانی ساکن ایران است که شیفته غرب است
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    181 7
    کلا کیهان با همه مشکل داره
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    واقعا چنین حرف هایی زد؟ مسلمانی و ایرانی بودن را تکذیب کرد؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      157 5
      مسلمانی رو آره ولی ایرانی بودن رو نه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    263 7
    اگر ايران بود الان نگران پول اجيل شب عيد بود.
  • ناشناس IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    74 3
    بی نام ساعت9:31 ببینیم وقتی بری خارج چکار میکنی اونوقت شعار بده
  • یاسر IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    136 4
    خب حرفاش درسته که.مشکل چیه الان؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    217 5
    اگر اینجا مونده بود نهایتش معلم فیزیک دبیرستان میشد
  • فرهاد A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    194 3
    من جای اصغر فرهادی بودم اقای شریعتمداری رو میفرستادم اسکار رو بگیره
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    154 7
    کیهان یادش رفته که در کیهان از سوی ناسا یک کره بنامش ثبت شده
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    81 3
    والا من هنین الان تو یه سایتی داشتم بیانیه شو خطاب به ترامپ میخوندم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    95 4
    خیلی فکر کردم چی کامنت بدم که بچه های خبرآنلاین بتونن منتشر کنند، راستش هر کاری کردم نشد. به سه نقطه بسنده می کنم...
  • بی نام DK ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    193 5
    من هم متن بیانیه پروفسور نادری را خواندم انصافا حرفهایی سنجیده و حقیقی و دل ملت را بیان کردند پس تو ای کیهان اونجا که در جواب ترامپ پروفسور نادری گفتند آن روزی که ایران و ایرانی صاحب فرهنگ و تمدن و منشور حقوق بشر بود آمریکا زیر دریای کارائیب بود را فراموش کردی
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    183 8
    کل حرف های آقای نادری درسته و من قبولش دارم ... مگه غیر از اینه ؟
  • ایرانی A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    167 7
    ایرانی میمونه به کشور خودش خدمت کنه ولی نه جایی که اونهارو سرسپرده، غرب زده و بی دین بخونه. آقای نادری اگر ایران میبودن هیچوقت فیروز نادری نمیشدن. اینهارو مدیون کشوری هستند که این موقعیت رو براشون بوجود آورده. قدر شناسی هم خوب هست.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    حالا تا دو هفته پیش هیچکس نادر فیروزی رو نمیشناخت،حالا چه سنگشو به سینه میزنیم.اومد،جایزه رو گرفت،رفت سر کارش.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    6 6
    عقده گشایی
  • محمدرضا A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    6 12
    یعنی بین مردم بگردید وببینید کی این آقا رو ایرانی وطن پرست میدونه اگه انصافی هست
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    15 8
    مهاجرت در راه خدا از خصوصیات مومنین است و مهاجرت در راه کسب علم و خدمت به بشریت مهاجرت در راه خداست. کسب علم سرلوحه کار دانشمندان است و برایشان فرق نمی کند که اهل کجا و باورمند به کدام دین باشند. تلاش آنها گشودن راه به سوی آینده است.
  • حکمتی RO ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    16 4
    منم فرصت داشتم می رفتم
  • مهدی A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    19 4
    کیهان سوز برداشته از اینکه اصغر فرهادی اسکار گرفته و این همه محبوبیت داره،..
  • سعید IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    36 7
    حدودا" هفت میلیون مهاجر ایرانی درکشورهای دیگر در سرتاسر دنیا اقامت گزیده اندواگر امکان مهاجرت برای هموطنان دیگر نیز بود تعداد هفت تا ده میلیون دیگر نیز مهاجرت میکردند .شرایط برای موندن سخته .بی انصافی نکنیم چه آینده ای برای جوانان این مرزوبوم متصورید؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    16 2
    یک روش رنگ و رو رفته و قدیمی برای مقابله با هر آنچه در مقابل شما قرار گرفته است استفاده از تخریب طرف مقابل میباشد .در این روش لازم نیست حتما راست بگویی میتوانی راست و دروغ را با هم بگویی . کیهان و امثال کیهان بخوبی میدانند که درصد بالایی از خوانندگان مقاله اش اصلا این شخص را نمیشناسند و گفتارش را نشنیده اند و بیانیه اش را هم نخوانده اند به همین علت هر چه میخواهد میگوید کسی هم نمیتواند به او اعتراض کند اگر هم اعتراض کنند کسی پیگیر نیست .
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    5 4
    کهکشان بهتر از کیهان است
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    13 5
    کیهان تو مشت فیروز نادری است آخه اون یک دانشمند علوم کیهانی است
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    6 3
    سکوت
  • بی نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    6 10
    اقا سجاد من از سیاست چیزی نمیدونم اما میدونم تیمی که همش حمله میکنه اواخر بازی باید بکشه زیرش تا کمتر گل بخوره
  • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 6
    کیهان رو ول کن ارزش نداره