مهدی کلهر نامزد شد/ شباهتم به احمدی‌نژاد کم است/ رنگم آبی و قرمز/ مشاور بازرگان بودم/ نقد صریح جمنا

یکی دیگر از مسئولان دولت سابق اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور سابق برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری، به ستاد انتخابات آمد.

وی با بیان اینکه با احمدی نژاد هماهنگ نکرده است، گفت: مستقل هستم و به نفع احمدی نژاد یا جمنا هم کنار نمی‌روم. او تاکید کرد که در هر شرایطی به قانون پایبند است.

مهدی کلهر امروز جمعه 25 فروردین بعد از نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال خبرنلاین که سبد رأی تان در کدام بخش جامعه است؟ گفت: در بین شما هاست(خنده).

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند در کشور دو جریان داریم یک جریان انقلابی، افرادی که انقلابی هستند و کسانی که غیر انقلابی هستند بعد از انکه احزاب و گروه های سیاسی این عنوان را استفاده می کنند، می خواستم بگویم جمهوری اسلامی ایران بر اساس سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت. و همه قانون اساسی ما تبیین این مفاهیم است.

وی افزود: در زمان طاغوت کشور ما از خفقان ترین کشور دنیا بود. یک حکومت استبدادی فردی وجود داشت. در عین حال کشور ما 100 درصد وابسته بود. قبل از انقلاب در رستوران های بین راهی می گفتند چلوکباب ما هیچ اقلامیش ایرانی نیست. علم و فرهنگ و داروی ما وابسته بود. روز به روز وضعیت بدتر می شد. انقلاب وقتی آمد و فراگیر شد این سه شعار در حقیقت همه خواست ملت ایران بود که به پا خواسته بودند.

کلهر اظهار داشت: اگر بخواهیم بگوییم انقلاب در کلیت چه می خواست می گوییم همین را می خواست آزادی، استقلال و جمهوری به جای یک حکومت سلطنتی سخت و ضد مشروطه می خواست. کسانی که عنوانی انقلابی را استفاده می کنند خواهش می کنم عرصه انقلاب را خیلی بسته و جمع نکنند این خدمت به دشمن است. يك گروه كوچك هستند و مدعيند ٧٠ درصد جامعه غيرانقلابي اند. این تفسیر غیر واقع است و گام زدن در زمین دشمن است.

وی افزود: تمام گرایش های سیاسی در کشور هر کدام یک سلیقه دارد. برای گروهی آزادی مهم است این هم انقلابی است. گروهی که دنبال استقلال است حتما انقلابی است گروهی که دنبال جمهوری است و می خواهد مردم سالاری محقق شود حتما انقلابی است. امروز می بینیم بعضی دوستان سیاسی در رفتارشان نشان می دهد که فقط 20 درصد جامعه می خواهد انقلابی باشد و 80 درصد جامعه می خواهد غیرانقلابی باشد.

مشاور رئیس جمهور دولت نهم و دهم گفت: راهپیمایان در 22 بهمن انقلابی هستند. هر کس غرور و حمیت ملی دارد انقلابی است. اینقدر حضرت امام تأکید داشتند همه اقشار شریک انقلاب هستند این را اختصاصی نکنید. این فکر که فقط یک گروه انقلابی هستند بازی کردن در زمین دشمن است. تمام کسانی که به عظمت و زیبایی و وجاهت ایران فکر می کنند انقلابی هستند. این سه شعاری که حضرت امام انتخاب کردند خیلی مهم بود. این را نباید کنار گذاشت.

وی درباره ثبت نام احمدی نژاد گفت: باید از خود آقای احمدی نژاد بپرسید. اگر ردصلاحیت شوم خیلی خوشحال می شوم چون باری از روی دوشم برداشته می شود. 

کلهر اظهار کرد: من مستقل آمدم کاندیدای آقای احمدی نژاد نیستم شباهتی به احمدی نژاد ندارم یا خیلی شباهتم کم است. در دوره ای که همکار بودم در کنار احمدی نژاد مکمل هم بودیم شبیه نبودیم.

وی درباره اینکه آیا رقیب جدی اش احمدی نژاد است یا بقایی گفت: به هیچ وجه. وی درباره سبد رأیش گفت: نمی دانم بستگی دارد رقبا چه کسی باشند.

وی درباره شکل ظاهری متفاوتش و شکل حضورش در ستاد انتخابات ریاست جمهوری و نحوه و ایده های تبلیغاتی اش گفت: به این مرحله به این مسائل فکر نمی کنم. هر کس باید تلاش کند ما حضور حداکثری داشتم باشم. من از اول انقلاب ظاهرم را عوض نکردم و همین شکلی بودم.

کلهر گفت: رنگ انتخاباتی ام آبی و قرمز است.

کلهر اضافه کرد: بنده از اول انقلاب نیاز شخصیتی و فرهنگی خودم این طور بود که در هیچکدام در این دو جریان بعنوان عضو قرار نگرفنم، ولی باتمام جناح ها کار کرده ام از جمله بعنوان مشاور در کنار مرحوم بازرگان بودم. بعدها نیز در وزارت ارشاد و صداوسیما با همه دولت ها کار کرده ام. معتقدم همه دولت ها زحمت می کشند و در زمان خودشان مردم به درستی انها را انتخاب کرده اند و رای انها در شناخت شخصیت ها درست بوده است.

وی ادامه داد: بنده بسیاری از دیدگاه های اصولگرایی و اصلاح طلبی را قبول ندارم اما اگر بخواهم در قالب عنوان به گرایشم اشاره کنم، به معنای واقعی اصولگر هستم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    4 0
    دیگه آش از شوری هم گذشته
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    3 1
    بر و بچه های تیم داداش محمود همه ثبت نام می کنند تا بالاخره یکی شان تایید شود و بتواند کمبودهای ناشی از دور بودن از قدرت در 4 سال گذشته را برای همه عزیزان دل جبران کند