چهارشنبه 26 مهر 1396
سه شنبه 29 فروردین 1396 - 18:49:07 چاپ

آیت‌الله جنتی خواستار ردصلاحیت نامزدهای اقلیت‌های مذهبی در انتخابات شوراها شد

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: دبیر شورای نگهبان در ابلاغیه‌ای که برای انتشار به روزنامه رسمی کشور داده، خواستار جلوگیری از تایید صلاحیت کاندیداهای اقلیت‌های مذهبی در انتخابات شوراهای شهر و روستا شد.

همزمان با بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور توسط هیات‌های نظارت که از سوی نمایندگان مجلس تشکیل می‌شود، ابلاغیه آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان درباره جلوگیری از تایید صلاحیت نامزدهای اقلیت‌های مذهبی در انتخابات شوراها منتشر شد.

در ابلاغیه‌ای که در سربرگ شورای نگهبان و با امضای آیت‌الله جنتی در اختیار ایلنا قرار گرفته، آمده:

در اجرای اصل چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و طبق مواد (۱۹) و (۲۱) آیین‌نامه داخلی شورای نگهبان، نظریه فقهای محترم شورا راجع به تبصره ۱ ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ که در جلسه مورخ ۱۳۹۶/۱/۲۳ مورد بحث و بررسی واقع شده، جهت ابلاغ به مراجع ذی‌ربط تقدیم می‌گردد:

با عنایت به اطلاعات واصله از برخی مناطق کشور که اکثریت مردم آن‌ها مسلمان و پیرو مذهب رسمی کشور هستند و افراد غیرمسلمان در این مناطق خود را داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا نموده‌اند و با توجه به اینکه تصمیمات شوراها درخصوص مسلمین بدون لزوم رسیدگی آن در شورای نگهبان لازم‌الاتباع خواهد بود، تبصره ۱ ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ نسبت به چنین مناطقی با نص فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی علیه‌الرحمه در تاریخ ۱۳۵۸/۷/۱۲ مذکور در صحیفه نور (جلد ۶، چاپ ۱۳۷۱، صفحه ۳۱) مغایر است و لذا خلاف موازین شرع شناخته شد.

2929

کلید واژه‌ها : شوراهای شهر - احمد جنتی -
108 دیدگاه
  • امیر
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 18:59:22
    پاسخ
    907 27

    عجب عجب و عجیب

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:36:52
      705 15

      الا ن میفهم وقتی یه خارجی تو کشورهای غربی نماینده و وزیر میشه یعنی چی

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:57:09
      437 61

      به احترام سید و برای بقای اعتدال و ازادی بیان و حقوق همه جریانها و طیفها به روحانی رای میدهم

    • سینا
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:31:05
      27 680

      خوب گفته. اگه میخوان برای امور مسلمانان تدبیر کنن مسلمون بشن و اگه اعتقادی به اسلام ندارن چرا میخوان امور مسلمین رو برعهده بگیرن. ایناوقتی اقلیتن مظلوم نمایی می کنن ولی تو کشورشون بری نمیزارن با حجاب مدرسه بری چه برسه که مجلس یا شهرداری برن. آره قانون اجازه میده که شورای خودشونو نماینده خودشون باشن ولی نه نماینده و شورای مسلمین .بازم صد رحمت به کشور ما که به اینا اجازه میده بیان مجلس. بد میگم بگین بد میگی

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:56:14
      7 27

      تو کشورهای خارجی شورا و نماینده که سهله طرف اگه فقط حجاب داشته باشه نمی تونه کارمند ساده دولت بشه. مدرسه مجبورش می کنن کلاسای شنای مختلط شرکت کنن. بفهمن مسلمونی همه اذیتت می کنن. وقتی دادگاه آلمان رای داد که دختران مسلمان هم باید در کلاس های شنای مختلط مدرسه شرکت کنن همین روشنفکرا می گفتن خوب اگه نمیخواد برگرده بره کشور خودش. الان اینام اگه نمی خوان برن کشورهای مسیحی و کفر.

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:15:57
      26 5

      سینا عقب افتاده شهردار لندن مسلمونه

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:54:21
      26 3

      آقای سینا، این افراد ایرانی هستند و کشور دیگری ندارند

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 00:34:09
      27 4

      سینا جان شما بد نمیگی بلکه داری چرت و پرت میگی

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 01:10:47
      22 3

      جالبه شهردار لندن پایتخت انگلستان مسیحی مسلمانه حالا تو هی بگو اونا ضد اسلامی نمیگن در کشور خودمون چقدر قوانین تبعیض آمیز علیه اقلیت ها وجود داره

    • داریوش
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 01:22:19
      34 2

      جناب سینا بد میگی خیلیم بد میگی. تو کشورشون بری؟ تا جایی من میدونم زرتشتی ها قبل اینکه اصلا اسلامی در کار باشه اینجا بودند و اینجا کشورشونه پدر در پدر اینجا تو همین خاک زندگی میکردن و به خاکشون خدمت میکردن نه خیانت

    • سید جواد
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 04:32:48
      15 2

      یعنی چی اگه بری کشورشون نمیگذارن با حجاب مدرسه بری؟اولا واضحه ملیت اقلیت های خواهان شرکت در مجالش شورای شهر ایرانیه. ثانیا کشورهایی که حجاب و البته نشانه های مربوط به هر دینی رو در مدارس ممنوع کردن مثل فرانسه باید کمتر از انگشتان یه دست باشه هرچند که کلیت حرف به این بحث بی ارتباطه.

    • فردوس توسی
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 05:06:32
      10 2

      این خبر باعث یاس و ناامیدی در برخی هموطنان نمیشه؟؟ در حالیکه منطقه شاهد جنگ مذهبی است این خبر تفرقه انگیز نیست؟ و در راستای اتحاد همه اقوام و مذاهب وادیان است؟؟ ایران اسلامی دوستت دارم

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 07:20:28
      14 2

      وقتی بری تو کشورشون؟ اول حرف رو تو دهنت مزه مزه کن بعد بگو این جا همون قدر که کشور آقای جنتی و امثال جنابعالیه، اگه نه بیشتر همون قدر هم کشور من و اقلیت‌ها است.

    • ایرانی
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 07:23:36
      15 2

      در پاسخ به آقای سینا : منظورتون از اینکه گفتید وقتی برید تو "کشورشون" چی بود؟؟ اینها "ایرانی" هستند دیگه

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 08:23:18
      7 2

      اتفاقا از این آقا بیان این جور موارد چیزی عجیب نیست

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 09:05:00
      12 2

      آقای سینا و امثال سیناها تا به کی میخواهید قبل از فکر کردن حرف پرتاب کنید؟ هنوز فرق بین ایرانی غیرمسلمان و تبعه خارجی را نفهمیدی؟ یعنی امکان نداره یک مسیحی یا یهودی و زرتشتی ایرانی باشند؟ هرکسی مسلمان شیعه نبود خارجی به حساب میاد؟

    • علیرضا
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 18:04:59
      10 8

      آقا سینا ، شهردار فعلی لندن مسلمان هست یه خورده شعور و مطالعه خوب چیزیه پسرجان .

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 20:35:34
      9 5

      آخه نه كه مسلمون هامون خيلي مسلمون هستن...

    • قابل توجه اقا سینا
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 22:15:51
      23 3

      اقا سینا همین الان شهردار لندن یک مسلمان است

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 23:11:23
      24 2

      خیلی از مسیحی ها و زرتشتی ها و سایر پیروان ادیان الهی از خیلی از این مسلمان نماها انسان تر و صادق ترن ... مگه انسانیت فقط به دینه؟ انسان واقعی به درد پست بالا میخوره

    • بی نام
      پنجشنبه 31 فروردین 1396 - 15:20:05
      10 2

      شما که میگید اقلیت پس چه ترسی از شرکتشون دارید

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:01:46
    پاسخ
    484 11

    بعععله...

  • ایلیا زرتشت
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:02:41
    پاسخ
    1270 37

    چرا مگر ما ایرانی نیستیم، یعنی فقط ما را برای رای دادن میخواهید. یعنی نمیتوانیم مسئولیت دولتی داشته باشیم؟ عدالتم آرزوست

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:56:00
      486 9

      واقعا متاسفم برای حقوق شهروندی و حقوق بشر

    • شمس تبریزی
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:31:18
      19 376

      ایلیا یک سوال را جدی می پرسم البته اگه دوست نداشتی جواب نده. شما واقعا زرتشتی هستی؟

    • ایلیا زرتشت
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:08:59
      332 16

      ۹ نفری که منفی دادند درسته نظرشون دادند، ولی سوالی دارم . منفی شون بخاطر چیه ؟ ما رو ایرانی نمیدونند یا اینکه ما رو مناسب به مشاغل دولتی نمیدونند؟

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:52:50
      16 4

      مسلما شما ايراني هستيد اميدوارم ازنظرات ايشان كه نظر اكثريت ملت ايران نيست ناراحت نشويد

    • شمس تبریزی
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:58:03
      4 32

      سلام ایلیا جان. شما همون ایلیایی هستی که هر چند وقت یه بار به من ابراز محبت میکنی؟ خخخخ. داداش جون، شما هم ایرانی هستی و هم مناسب مشاغل دولتی. اما یه مشکلی هست. صادقانه هم عرض میکنم و امیدوارم از من ناراحت نشی چون خاطره بدی دارم که میگم. من هر بار که مقالات ضد صهیونیستی برای یکی از نشریات میفرستادم، به خاطر اینکه یکی از دست اندرکاران آن اقلیت مذهبی بود اجازه انتشار مقاله مرا نمیداد. لذا از همانجا به این نتیجه رسیدم که هر چند اقلیت های مذهبی باید صاحب مشاغل دولتی و خصوصی باشن، اما نباید در جایگاه تصمیم گیری برای کشور قرار بگیرن چون بر اساس اعتقادات مذهبی شان عمل می کنن و اعتقادات ایشان هم الزاما با منافع ملی تعریف شده توسط قانون اساسی ایران منطبق نیست. امیدوارم از صراحت من دلگیر نشده باشید

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:15:15
      18 4

      "شمس تبریزی" گویا تو کار تفتیش عقاید اَم هستی

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 00:34:50
      20 5

      شما زرشتی ها عزیز دل ایرانید. این رو من که شیعه ام می گم.

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 10:35:40
      22 4

      ایلیا جان شما از همه ما ایرانی تر هستی و حق مسلم داری که مثل هر ایرانی دیگه ای نه تنها در شورا ها حتی در قامت رییس جمهور به ایران خدمت کنی.

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 13:44:12
      17 5

      ایلیا جان اتفاقا ایرانی شما هستید. شما باید بقیه رو ایرانی بدانید یا نه. نه اینکه دیگران شما را ایرانی بدانند.

    • علیرضا
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 18:08:01
      18 4

      شمس تبریزی ، همشهری ، ایلیا زرتشتی هست یا نه ، به تو چه ؟؟ شما بگو حرفش حق ه یا نه ؟؟

  • کامران
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:17:07
    پاسخ
    442 10

    عجب...

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:22:29
    پاسخ
    654 15

    با کمال احترام باید گفت منطقی نیست

    • روحی
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:41:16
      21 361

      انتهای استدلال آیت الله جنتی را بخوانید،به نظر می رسد دوستان فقط بر اساس تیتر خبر اظهار نظر کرده اند.

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:24:28
    پاسخ
    460 12

    چل الخالق

  • سیا
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:36:33
    پاسخ
    408 9

    واقعا خسته نباشید..خیلی خیلی خیلی جالب بود

  • حامد
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:44:33
    پاسخ
    740 19

    چرا؟ من خودم شیعه هستم، ولی کسایی که سنی و مسیحی و زرتشتی و ... هستن هم ایرانی هستن و حق دارن نامزد بشن.

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:12:11
      5 4

      حامد جان سنی ها اقلیت نیستند. منظورشان اقلیت های مذهبی غیر مسلمان است.

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:51:28
    پاسخ
    529 129

    عزم من برای رای به روحانی جزم شد

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:58:45
      44 115

      بی ریط

    • روحی
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:39:05
      35 221

      استفاده ی سیاسی از یک خبر

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:51:38
      81 244

      روحانی موقعی که فقط سکوت میکند بود ونبودش چه تاثیری دارد.روحانی تمام شد ازمایش خود را پس داد

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 02:20:48
      7 2

      پاسخ به بی نام 22:51 حتما جلیلی خوب بوده؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 19:54:40
    پاسخ
    593 15

    یعنی چه؟ مگر هموطنانمان که اقلیت مذهبی هستند شهروندان این کشور نیستند؟ ضمن این که همه باید در پیشبرد آبادانی کشور مشارکت کنند.

  • شهريار
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:13:03
    پاسخ
    272 5

    وقعا چرا ، مگر هم وطن ما نيستند ، مگر از آنها ماليات نميگيريد استاد ! اقليتها هم ايراني هستند

  • ایرانی زرتشتی
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:13:36
    پاسخ
    201 5

    درود من که به تمام جقوق شهروندی ام رسیدم . شما چطور ؟؟؟

    • شمس تبریزی
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:06:50
      0 8

      من که مسلمانم به حقوق شهروندی ام نرسیدم وگرنه الان یک کامنت نویس آسمون جل نبودم. اونوقت شما به همه حقوق شهروندی ات رسیدی؟ این عدالته؟

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 00:43:44
      8 1

      ما هم ۱۴۰۰ ساله دنبالشیم.

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:14:01
    پاسخ
    357 4

    موقع جنگ و شهید شدن اقلیت مذهبی حساب نمیشدن و همه با هم مساوی بودن ، حالا شدن اقلیت؟؟؟

  • پدرام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:21:50
    پاسخ
    264 5

    گفت زین معیار اندر شهرما یک مسلمات هست آن هم ارمنیست

  • احمد
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:26:27
    پاسخ
    253 4

    مگه بقیه ادیان که برای هزاران سال توی این کشور زندگی می کردن سهمی از این آب و خاک ندارن؟

  • سمندون
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:33:10
    پاسخ
    264 6

    چطور مگه جنگ می شود شرکت می کنند وشهید دادن یعنی نمی توانند عضو شورا بشوند پس چرا از کشورهای دیگر انتقاد می کنید

    • شمس تبریزی
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:13:53
      3 15

      شرکت در جنگ بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و ربطی به قرار گرفتن در مراجع تصمیم گیری نداره که آن هم تابع قانون است

  • حامد
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:33:28
    پاسخ
    242 5

    یه سوال چرا این بنده های ایرانی خدا موقع جنگ رفتن و شهید و مجروح شدن اون موقع مگه اقلیت نبودن؟؟

  • مقیمی
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:38:23
    پاسخ
    181 7

    اگر ملاک اکثریت مسلمان شیعه است چرا باید از کاندیدای دیگر مذاهب نگران بود . بطول معمول آنها بدلیل اقلیت بودن رای نمی آوردند دیگه صدور ابلاغیه چه معنائی میده جز اینکه دنیا همین مورد نشدنی را بعنوان نقض حقوق اقلیتها در بوق و کرنا کنند.

  • امین میر
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:44:05
    پاسخ
    333 13

    من به عنوان یک سنی ایرانی نسبت به این حکم اعتراض دارم

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:00:04
      313 6

      من به عنوان شیعه باهات موافقم و حقت میدونم که تو اداره کشور سهیم باشی هموطن.

    • شايان
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 06:19:46
      0 4

      منظور اقاي جنتي اقليتهاي مذهبي بود نه أهل تسنن.البته من با نظر ايشان مخالفم.

  • ناشناس
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:44:14
    پاسخ
    283 11

    یعنی چی؟ هرکس که ایرانی باشه و به منافع کشور و تمامیت ارضی ایران اعتقاد و عمل کنه ، چرا باید به خاطر دینی که داره رد صلاحیت بشه ؟ هر ایرانی حق داره کاندید بشه ....

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:46:36
    پاسخ
    25 317

    برای اینکه حقوق ملت حفظ شود ،هرچه که قانون اساسی میگوید باید بدون کم و کاست اجرا شود،خواه به مذاق کسی خوش بیاید یا نیاید.

    • محمد علی
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:52:44
      203 10

      قانون را ما نوشتیم نه خدا در کجای دین اسلام چنین چیزی هست

    • ایرانی
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:05:14
      163 7

      قانون که وحی نیست، شاید مشکل داشته باشد. باید اصلاح شود.

    • بی نام
      سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:03:44
      2 13

      همونطور که اونا اجازه استخدام به زنان محجبه رو در ادارات ددولتی نمی دن و اینو عین دموکراسی میدونن ما هم عقلمونو بکار ببندیم نباید به اینها اجازه بدیم بیان امورات ما رو بدست بگیرن

    • داریوش
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 01:02:52
      1 2

      بله قانون نه حرف زور

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 18:24:10
      7 1

      یعنی چی حقوق ملت حفظ شود؟هموطنان اقلیت هم مال همین کشور هستند و حق دارند در سرنوشتشان شرکت کنند

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:53:23
    پاسخ
    291 9

    فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یعنی چه؟ مملکت قانون دارد. جالب است می گوید چون با سخنان بنیانگذار نظام مغایر است، خلاف موازین شرع شناخته شد. یعنی میزان شرعی بودن یا نبودن این هاست؟

  • حوا
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 20:59:53
    پاسخ
    23 353

    خداوند به ایشان طول عمر عنایت کند.

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 03:46:41
      10 0

      خداوند به ایشان عمر طولانی عطا کردند قبلا

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:10:25
    پاسخ
    212 5

    وا خب شورای شهر که یک نهاد مدنی برای اداره شهر هست قرار نیست سیاسی باشه که اینهمه محدودیت براش بگذارن.

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:12:32
    پاسخ
    418 11

    یاد شهردار مسلمان لندن افتادم.

    • بی نام
      چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 03:44:07
      1 8

      شهردارلندن بخاطرمذهبش شهردارنشدبلکه بخاطرلیاقت زیادش بود،اگرتوهین بکسی نباشدمشابه ایشان اگراقلیتی میشناسیدمعرفی فرمائید،شعارهای بی مایه دادن آسان است وخیلی ازمادرآن استادیم،غریبه دوستی افراطی خوش عاقبت نیست.فکرنکنم چاپ کنیداحتمالاشماهم زبانم لال غریبه نوازید.

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:15:56
    پاسخ
    284 7

    یعنی دیگه در این حد علنی؟

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:40:02
    پاسخ
    120 3

    بسمه تعالی خدا رو شکر داشتم به آقای جنتی امیدوار می شدم. حالا انگار همه چی شرعیه فقط مونده بود همین مسآله................... من نمی فهمم چه ایرادی داره چنند نفر هم از اقلیت ها باشند. اون چند نفر مگه در تصویب مصوبه شورا چقدر می خواهند تأثیرگذار باشند؟ وانگهی، شورا با رأی «مستقیم» مردم انتخاب میشه و ابلاغیه مزبور هم خودش مغایر با تسلط مردم بر مایملک در اینجا سرنوشت خودشونه. از طرفی هم میشه مثبت دید....رد صلاحیت شده‌های اقلیت دیگه دلیل رد صلاحیت‌شون میشه دین‌شون نه مصافحه و عدم التزام و ...

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:44:25
    پاسخ
    225 4

    یهو اعلام کنند هر کس غیر معمم باشه حق کاندید شدن نداره و خلاص

  • امین
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:46:24
    پاسخ
    152 3

    ایشون به عنوان دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، مگر نباید مسائل رو از منظر تطابق با قانون اساسی بسنجه؟

  • مسلمون شیعه
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:47:36
    پاسخ
    247 4

    یعنی تصمیمات اکثریت به نفع مسلمین و مملکت بوده ، چند درصد اختلاس و دست درازی به بیت المال به هم وطنای اقلیت بر میگرده ؟ لطفا" بگید ما هم بدونیم

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:48:10
    پاسخ
    195 4

    حقوق بشر؟؟؟

  • رضا
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 21:50:38
    پاسخ
    177 6

    من معنی اقلیت رو نمی فهمم فکر کنم به اونایی که ایرانی نیستن اقلیت میگن؟

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:28:05
    پاسخ
    312 4

    لوریس چکناواریان،آندرانیک تیموریان،وارطان آوانسیان،شهدای غیر مسلمان،...آقای جنتی میدونی پرچم این مملکت چند بار توسط هموطنان غیر مسلمان یا غیر شیعه به اهتزاز دراومده؟

  • بي نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:44:18
    پاسخ
    7 0

    حاج اقا بد نيست باز نشسته بشن واينقدر فتوا ندن

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:51:36
    پاسخ
    4 0

    برحلاف قانون اساسی و حقوق شهزوندی ست.

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 22:57:53
    پاسخ
    7 0

    جدای از بحث انسانیت و اینکه همه ایرانی هستیم؛ اگر کمی فکر کنیم این اقدام به شدت با امنیت ملی در تضاد هست.

  • مهدي دميرچي
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:03:35
    پاسخ
    6 33

    در ابتدا ايران متعلق به يهودي ها و زرتشتي ها و مسيحي ها بود ، بعد ....

  • عمار
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:04:46
    پاسخ
    1 18

    درود بر آیت الله جنتی اقلیت ها هم اگر ناراضی هستند لطف کنند برن کشورهای دیگه اینجا اسلام حرف اول و آخر را میزند وبس

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:11:34
    پاسخ
    3 0

    آقاي جنتي تا تواني دلي به دست آور دل شكستن هنر نميباشد.....به نظر من اين يك نامه غير ضروري و توهين أميز است ولازم است ايشان به خاطر نگارش اين نامه عذر خواهي كنند

  • فرید
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:14:37
    پاسخ
    8 0

    پناه بر خدا. چرا این آقا بازنشسته نمیشود؟ 90 را هم که رد کرده. باید افراد جوان و به روز مسئول کارها گردند نه اینگونه افراد که دیگر به خاطر سن بالایشان متوجه عواقب تصمیم شان نیستند. هر جای دنیا بود این آقا تا حالا صد بار بازنشسته شده بود.جوانها در 30 سالگی احساس پیری میکنند و افسرده شده اند و سکته میکنند و میمیرند بعد امثال این 90 ساله برایشان تصمیم گیرنده شده اند.

  • بی نام
    سه شنبه 29 فروردین 1396 - 23:16:41
    پاسخ
    4 167

    اونایی که دین ندارند مثبت بدند. خبر انلاین سانسور نکن بچاپ

  • سروش
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 00:30:59
    پاسخ
    5 1

    شهردار لندن مسلمونه چون اونجا ملاک تخصصو تعهد افراده

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 01:02:20
    پاسخ
    7 0

    متاسفم

  • عرفان
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 01:11:41
    پاسخ
    10 0

    پس حق رای رو هم ازشون بگیرین

  • سعید
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 01:16:25
    پاسخ
    9 0

    طرف می خواد خودش را در معرض انتخاب قرار بده، آقای جنتی شما که مسلمونی دوست نداری به غیر مسلمون رای نده. کی من به شما اجازه دادم در رای گرفتن و رای دادن برای من تعیین تکلیف کنی.

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 01:29:09
    پاسخ
    7 0

    کی میشه دیگه این حرفها را در این مملکت نشنید

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 02:05:38
    پاسخ
    8 0

    من فقط توجه شما را جلب میکنم به سرنوشت کشورهایی که به صورت فرقه ای اداره میشوند مانند عراق و لبنان.

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 07:34:32
    پاسخ
    11 0

    بقول مرحوم هاشمي: شما صلاحيت خود رو از كجا آورديد؟

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 08:34:16
    پاسخ
    7 0

    این چه چهره ایست که می خواهند از اسلام نشان دهند؟

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 08:37:43
    پاسخ
    5 0

    ایکاش بجای گیر دادن به حضور اقلیت های مذهبی در شوراهای شهر و روستا جلوی ورود افراد غیربومی به شوراهای شهر رو میگرفتید که بسیار خطرسازتر استنه انصافا یه غیربومی که هنوز ده سال نشده ساکن یک شهرستان شده آیا به تمام زیر و بم کار واقفه و میتونه مشکلات اون شهر رو مرتفع کنه؟؟متاسفانه شوراهای اسلامی شهر و روستا بیشتر شبیه به صحن علنی مجلس شورای ملی شده از فرط تنوع قومیت های حاضر در جلسات و این اشتباه است

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 08:52:12
    پاسخ
    7 0

    شهردار لندن خودتون مسلمان متولد پاکستانه

  • یک زرتشتی
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 09:04:31
    پاسخ
    15 0

    دوستان عزیز من یک زرتشتی هستم نه کشوری دارم که شما رو از داشتن حجاب توش محروم کنم. نه مخالف اسلام هستم . نه برانداز نظام. من یک آدمم که توی این کشور به خواست خدا به دنیا اومدم. باور کنین تغییر دین هم کار آسونی نیست. نه از برای خودم که که از برای والدینی که دین پدری و مادری به گردنت دارن. از همه تون میخوام شرایط رو برای زندگی ما از این بیشتر سخت نکنید. به خدا رستم آذرباد شهید زرتشتی سال 63 توی کردستان کارت شناسایی خودش را جوید تا نشناسنش و از پیکر تیربار شدش دو تا تیکه استخون برای مادر و پدرش آوردن.......

  • علیرضا
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 12:03:54
    پاسخ
    6 0

    باید این ها هم به عنوان یک ایرانی حق شرکت کردن و تایید صلاحیت شدن در انتخابات رو داشته باشد و مردم خودشون انتخاب کنن و تشخیص بدن که به یک مسلمون رای بدن یا غیرمسلمون. میزان رای ملت است

  • m
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 12:55:15
    پاسخ
    0 6

    به نظرم منطقی است

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 14:23:30
    پاسخ
    7 0

    واقعا که اینجا ملاک شایستگی افراده یا دینشون پایه گذار 90 صنعت ایران اقلیتها بودن پا به پای ما تو آبادانی ایران زحمت کشیدن حالا چرا نمی تونن تو شورا بیان از ترس همون مرزبندی قدیمی خودی و غیرخودی

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 14:53:19
    پاسخ
    29 0

    پس سربازی هم نبریدشون . قوای اسلام توان دفاع از خودش رو داره دیگه احتیاجی به مشارکت غیر مسلمون ها هم نداره :

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 15:06:43
    پاسخ
    7 0

    پس نماینده های غیر مسلمان و غیر شیعه در مجلس چه کاره اند؟

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 18:00:26
    پاسخ
    7 0

    بنظر من توهين آميزه. ما همه ايراني هستيم . در كشورهاي پيشرفته كسي با دين ديگري كاري نداره و فقط مليت مهمه.

  • بی نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 18:22:23
    پاسخ
    9 0

    آقای جنتی فکر میکنم شما و شورای نگهبان و دیگر مراجع تصمیم گیرنده ،هم باید به 80 میلیون نفر فکر کنید و با توجه به این جمعیت تصمیمی گرفته شود خیلی از قوانین باید به روز شودضمنا کشور ایران مال همه مردمش است جدای از اینکه هموطنانمان چه مذهبی دارند

  • دانا
    چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 18:36:55
    پاسخ
    14 0

    بنده مسلمان شيعه هستم و در محله ارامنه به دنيا آمدم و بزرگ شدم، با بچه محلها مثله برادر بوديم. اما متاسفانه وقتي رفتم مدرسه تازه فهميدم كه با هم فرق ميكنيم و اونها أقليت هستند و من أكثريت. سيستم آموزشي و نظارتي و امنيتي ما همه تفرقه أفكنه من عاشق مليتم هستم، عاشق همه هم وطنام هستم فارق از دين و مذهب و نژاد و قوميت

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x