قالیباف: چهاردرصد مردم پول و پارتی و حاشیه امن دارند و تهمت می‎زنند/مردم صبر ایوب و عمر نوح ندارند

کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم در برنامه تلویزیونی امشب خود از دولت "مردم" یاد کرد که در آن مردم دیگر فقیر نخواهند بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف که برای سومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است در گفت و گوی مستقیم با مردم اظهار داشت: بنایم این نیست که درباره خودم صحبت کنم، بلکه بنایم این است که درباره کشور، ملت و فرزندانمان صحبت کنم. قصدم بازگشت به تاریخ بزرگ این کشور بزرگ نیست. می‎خواهم درباره واقعیات امروز جامعه سخن بگویم. از واقعیاتی که شاید دو گروه از آن خوششان نیاید. مسئولین دولتی امروز و افرادی که تافته جدابافته‎ای از مردم هستند. همان بخش 4 درصدی جامعه ما.

او که می گفت می خواهد از واقعیات سخن بگوید، ادامه داد: امروز در حوزه مسایل سیاسی اگر در صحنه هم هستند؛ حضورشان مقطعی است. در حوزه اقتصاد هم مردم از گردونه مسائل اخراج شده و از صحنه فرهنگ کنار زده شده اند و فرصت مناسب برای بروز ظرفیت‎هایشان نمی‎بینند.

قالیباف که همچون رئیسی می گفت 10 درصد مردم در فقز مطلق هستند و گرسنه می خوابند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما کشوری ثروتمند با درآمدهای بسیار هستیم. با بهترین شرایط، مردمی فقیر داریم. اما در "دولت مردم" مردم دیگر فقیر نخواهند بود. با ایجاد 5 میلیون شغل، مشکل بیکاری رفع می ‎شود.

از نگاه وی علت اصلی فاصله فقر و غنی در کشور آن است که چهار درصد جامعه به 96 درصد مابقی اجازه فعالیت نداده‌اند. رکود و تعطیلی کارگاه هاو کاهش تولید، قشر زیادی بیکار شده اند. می توان به آنها ماهانه 250 هزار تومان کارانه داد تا بار دیگر به بازار کار برگردند. این حق آنهاست و حداقل کمک ماست.

قالیباف از مراجعات مردمی به خودش در حواشی تهران و سفرهایش سخن گفت که طی آن با خانواده‏‎هایی آشنا می شود که مادرانشان در خانه مردم کار می کند تا خرج دانشگاه فرزندانش را بدهد اما آنها بعد از فارغ التحصیلی بیکارند و باز پول توی جیبی شان را از همان مادر می‎گیرند!

به گفته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، از 96 درصد مالیات گرفته می شود اما آن چهار درصد از زیر بار آن شانه خالی می کنند. حال آنکه هر ایرانی حق دارد که زندگی افتخار آمیز داشته باشد.

او که وعده می داد معوقات بازنشستگان و فرهنگیان را خواهد پرداخت، خاطرنشان کرد: دولت مردم، فرصت های برابر را برای همه مردم فراهم می کند. برای مشکلات محیط زیست بویژه ریزگردها برنامه های جدی داریم.

قالیباف خطاب به مردم گفت: شما تصمیم می گیرید که وضعیت موجود به منزله ادامه رکود و بیکاری ادامه یابد یا اینکه به این وضعیت پایان می دهید.

او در واکنش به منتقدانش که شعارهایش را غیر قابل اجرا می دانند نیز گفت: متولدین سال 64، یک میلیون و 850 هزار نفر هستند. این روند جمعیت تا دهه بعد ادامه دارد که متوسط جمعیت آن یک میلیون و 250 هزار نفر است. جمعیتی که هم اکنون در سنین 22 تا 32 سال هستند و الان شغل و مسکن می خواهند و حق زندگی دارند. متعجبم که مسئولین کنونی می گویند می خواهند اشتغال ایجاد کنند اما می گویند که نمی توان 5 میلیون شغل ایجاد کرد!

او به مردم تعهد داد که 5 میلیون شغل را در طول "دولت مردم" ایجاد کند و ادامه داد: در برنامه ششم هم به این موضوع اشاره شده است. بیش از 20 میلیون دلار قاچاق به کشور وارد می شود که با همین مبلغ چند صد شغل می توان ایجاد کرد. سرمایه گذاری های زیادی در کشور شده اما با دخالت آن 4 درصد، دیگران نمی توانند از آن بهره ببرند. این چهار درصد قدرت و پارتی و پول دارند و حوزه نفوذ و حاشیه امن و رسانه دارند. ولی این صحیح نیست که چوب بستنی و حتی مهر و سجاده وارد کنیم. این افراد تهمت می زنند. کما اینکه عکس دختری را در مجلسی عروسی پخش کردند و گفتند دختر من است! ما جانمان را در جنگ گذاشتیم اما حالا حتی آبرویمان را هم می گذاریم تا جلوی این 4 درصد زالو صفت بایستیم. جلوی فرار مالیاتی را هم می گیریم و به کسب و کار رونق می دهیم.

قالیباف افزود: دولتمردان امروز می گویند که این کار را نمی توان کرد اما ما می گوییم که می شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که پیش از این فرمانده نیروی انتظامی تهران بوده است، شاهد توانمندی اش را تاسیس پلیس 110 دانست که با یک تلفن، پلیس در خدمت مردم است. در حالیکه او قبلا این شعار را می داده اما کسی باورش نمی شده که بتوان چنین کرد. او بر این اساس تاکید کرد که وقتی می گوید «می شود و می توانیم» حتما می تواند به شعارهایش عمل کند.

قالیباف همچون اغلب سخنرانی های اخیرش بار دیگر گفت: چطور حتی یک جلیقه انفجاری وارد کشور نمی شود اما این همه قاچاق وارد کشور می‎شود؟

وی مدیریت کشور را مدیریت 60 سال قبل جهان خواند و بر لزوم مدیریت نسل چهارمی تاکید کرد و گفت: به جای شعار و حرف باید کار و عمل کرد. اما برخی می گویند با توجیه کردن و نصیحت کردن، مسائل حل می شود! آیا قاچاقچی و دلال را با نصیحت می توان حل کرد یا با مدیریت صحیح؟ چول هست، اما آنجا که باید باشد نیست. باید در 29 اردیبهشت تصمیم بگیریم و مسائل را حل کنیم. مردم یا دولت فعلی را انتخاب کنید که می گوید «نمی شود و نمی توانیم» یا "دولت مردم" را که می گوید «می‎شود و می‎توانیم». من برج میلاد و تونل توحید را در زمانی که قول دادم ساختم اما با روند این دولت نمی توان چنین کرد. اتوبان تهران شمال یک پروژه تاریخی است که بعد از دو دهه ساخته نشده است.

او که معتقد بود در کشوری که کلیه فروخته می شود، نمی توان جلوی دین فروشی را گرفت، ادامه داد: در "دولت مردم" اقتصاد کشور را به فضل الهی نجات می دهیم. اما با مدیریت های رانتی این کار امکان پذیر نیست. رئیس دولت فعلی می گوید این مشکلات تا 100 سال دیگر حل نمی شود. آقای روحانی مردم نه عمر نوح دارند و نه صبر ایوب؛ ببینید که دنیا چگونه این مسائل را حل کرده است. ما می توانیم با سرعتی 10 برابر موجود حل کردهو ارزش افزوده را حداقل سه برابر بیشتر کنیم. در دولت مردم، اقتصاد را مردمی کرده و جلوی آن 4 درصد را خواهیم گرفت و از خرد جمعی استفاده خواهیم کرد.

قالیباف وعده داد که در دولتش به زنان بویژه زنان سرپرست خانوار توجه ویژه و کار اورژانسی خواهد کرد. او ادامه داد: امید من بعد از خدا به جوانان بویژه جوانان تحصیل کرده است. همه امیدم به دختران عزیزم است که از دانشگاه فارغ شده و اکنون کنج خانه، افسردگی گرفته‎اند. کار برای آنها فقط درآمد نیست بلکه جوهره زندگی است. باید نظام بانکی را اصلاح کنیم که با سرمایه 96 درصدی مردم، فقط به 4 درصد مابقی وام می‎دهند!

او بی اینکه اشاره مشخصی بکند از کارخانه داری سخن گفت که نتوانسته وام بگیرد و خودش را در کارخانه اش حلق آویز کرده است.

قالیباف همچنین گفت: برجام علی رغم انتقاداتی که به آن وارد است، یک سند ملی است. حرف مردم این نیست که برجام خوب نیست. حرف مردم این است که برجام چه نتیجه ای بر زندگی اشان داشته است؟ چرا دولت نتوانست حق ما را از آن طرف بگیرد؟ چرا دولت همه کارها را تعطیل کرد و همه موضوعش شد برجام؟ این دولت به بخش عمده ای از وعده هایش عمل نکرد ما توقع نداریم که دولت به مردم بگوید ما با برجام سایه جنگ را از سر مردم دور کنیم. مردم ما این را قبول ندارند. مردم از شهدای مدافعین حرم و شهدای جنگ و سردار قاسم سلیمانی و ... دیده اند که چگونه کشور را از ناامنی نجات داده اند. این را نگویید که «ما سایه جنگ را دور کرده ایم». مردم می دانند دشمن اصلی آنها رکود و بیکاری است. اگر مردید بمانید و با این دشمن مبارزه کنید!

او که می گفت در حوزه فرهنگ نیز با مشکلاتی روبرو هستیم، افزود: خواهید دید که مشکلات فرهنگی نیز از گذر اقتصاد حل خواهد شد.

قالیباف بار دیگر 29 اردیبهشت را روز خداحافظی با کسانی دانست که می گویند نداریم، نمی شود و نمی توانیم! او افزود: انشالله دولت مردمی انتخاب می شود که می گوید هم داریم، هم می شود و هم می توانیم! به فضل الهی و با رای شما مردم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    68 9
    آقای قالیباف، صحبتهای شما را درباره پارتی بازی که خواندم ناخودآگاه یاد سخنرانی اردشیر زاهدی سفیر وقت ایران در آمریکا در جمع دانشجویان ایرانی این کشور افتادم. اردشیر به دانشجویان ایرانی گفت ایران دیگر ایران سابق نیست و افراد بر اساس شایستگی صاحب شغل می شوند. یکی از دانشجویان هم برگشت و بهش گفت، اگر این حرفی که میزنی درست بود، تو الان سفیر ایران در آمریکا نبودی. راستی آقای قالیباف شما چطوری تونستی 12 سال کرسی شهرداری را داشته باشی؟ خودشما در سال 93 به میرسلیم گفتی فساد در شهرداری بیداد میکنه. شما که فساد در شهرداری را نمی تونی ریشه کن کنی چطور میخواهی از عهده فساد در کشور برآیی؟ الان شهردار سابق استانبول شده رییس جمهور ترکیه. ببین چه مشکلاتی را درست کرده. شما راه ایشان را نرو سردار.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    44 5
    اقتصاد کشور ما توانایی ایجاد حدودا 30 تا 50 هزار شغل در سال را دارا می باشد. و بیشتر از این تعداد ، در توان کشور نیست. آن وقت آقای قالیباف چگونه میخواهد در چهار سال 5 میلیون شغل ایجاد کند؟ بی خود وعده ندهید. مردم لطفا دقت کنید.
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    55 5
    همه ما می دانیم اون چهار درصد شما و امثال شما هستید.
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    56 4
    اون 4 درصد که می فرمائید اطرافیان خودتان وسایر نامزدهای ریاست جمهوری هستندجناب سردار ... مردم که بدبخت شده اند رفتند پی کارشان
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    47 3
    تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمی رود؟ در منصب شهرداری چقدر در انتظار ماندیم تا تو بفهمی برج سازی در بالای شهر چقدر می تواند هوای تهران را آلوده کند و... تو نفهمیدی شاید هم دانسته مردم تهران را بیچاره کردی . خدا می داند.
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    33 1
    چرا هیچ کدام از نامزدها از آزادی بیان ،آزادی اعتصاب و... سخنی نمی گویند
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    25 1
    اقای قالی باف لطف کنن گارگر ایرانی در شهرداری بگیرن جای افغانی نمی خواهد 5میلیون شغل ایجاد کند چراغ خانه واجبتر از مسجد است
  • سجاد A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    9 1
    من خودم بچه ته شهرم اما این چهار درصد چهار درصد کردن کار خیلی زشتیه به جای اینکه الفت رو بیشتر بکنیم همش رو تفاوت ها زوم میشه من نمیدونم خود چهار درصد درسته یا نه اما میشه بگید کشور دنیا با سرمایه سرمایه داران نمیچرخه ما به این چهار درصد به این سرمایه احتیاج داریم.
  • بی نام A1 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 0
    سردار انشا اله سردار