۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰

حسین گل جمس: روز دوشنبه رژیم صهیونیستی با حمله به ناوگان آزادی در آبهای بین المللی و کشتن 19 فعال صلح بین الملل و زخمی کردن تعدادی دیگر، برگ ننگین دیگری به پیشینه خود مبنی بر زیرپا گذاشتن قوانین بین الملل و معاهده ژنو افزود.

در اقدامی تروریستی ناوهای جنگی اسرائیل، کشتی های حامل کمک های بشردوستانه را در 150 کیلومتری آبهای ساحلی خود محاصره کرده و بالگردهای نظامی کماندوهای اسرائیلی را روی عرشه این کشتی ها پیاده کردند که پس از پیاده شدن اقدام به تیراندازی به سوی مردم بدون هیچ هشدار قبلی نمودند.

سایت جنبش رهایی غزه گزارش داد که کماندوهای اسرائیلی از بالگردهای خود روی کشتی مسافران ترکیه "ماوی مرمره" پیاده شده و فورا شروع به تیراندازی کردند.

تصاویر ضبط شده از کشتی مسافران ترکیه که سرتاسر اینترنت پخش شده کماندوهای اسرائیلی را در حال زد و خورد با فعالان نشان می دهد در حالیکه چندین نفر زخمی روی عرشه دراز کشیده اند.

ناوگان شامل شش کشتی کوچک و متوسط و 600 مسافر حامل کمکهای غذایی، دارو، ژنراتور، مصالح ساختمانی و اسباب بازی برای کودکان نوار غزه بودند که از سال 2007  و پس از اینکه جنبش مقاومت اسلامی حماس کنترل کناره ساحلی را به دست گرفت توسط اسراییل مسدود شده است.

در آن انتخابات که آزادترین و منصفانه ترین انتخابات برگزار شده در جهان عرب بود، مردم فلسطین 74 کرسی از 132 کرسی مجلس را به حماس و 46 کرسی را به فتح واگذار کردند. اما به جای تحسین این دموکراسی آشکار، قدرتهای غربی ریاکار که سردمدارشان ایلات متحده است با متهم کردن جنبش مقاومت لشکرکشی های غیرانسانی را علیه افسران عالی رتبه حماس آغاز کردند که این فرصت را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دادتا حلقه محاصره خود را گرد مردم رنج کشیده غزه تنگتر کنند.

با این حال قساوت اخیر اسرائیل حتی نزدیکترین یارانش مانند ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، اتریش، آلمان، بلژیک و اتحادیه اروپا را شوکه کرد.

سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، ایران، ترکیه، سوریه، لبنان، بحرین، مصر، اردن، کویت، مالزی، اندونزی و پاکستان نیز این جنایت اسرائیل علیه کاروان بشردوستانه را محکوم کردند.

باز هم همه اینها سبب خجالت رژیم صهیونیستی نشد. معاون وزیر خارجه اسرائیل دنی آیالون قربانیها را متهم کرد-به عادت مرسوم رژیم-و گفت که آنها خودشان مسئول این جنایت هستند و آنها را هم پیمانان سازمانهای تروریستی جهانی خواند.

وی گفت اگر آن مسافران  رد می شدند یک مسیری را برای قاچاق تسلیحات به سمت غزه باز می کردند. ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل هم گفت که هیچ گرسنگی و بحران انسانی در غزه وجود ندارد و کل سفر این ناوگان یک سناریوی رسانه ای و سیاسی علیه اسرائیل بوده است.

از سال 2008 جنبش آزادی غزه و اتحادیه فعالان حقوق بشر و گروههای حامی فلسطین سعی کرده اند کشتی های حامل تجهیزات پزشکی و دارو و مصالح ساختمانی را برای شکستن محاصره غزه ارسال کنند.

بعد از این اتفاق دنیا باید خود را از زیر فشار و نفوذ اسرائیل خارج ساخته و تل آویو را آگاه سازد که دیگر نمی تواند قوانین بین المللی را نقض کند.

همه کشورها باید سفرای اسرائیلی خود را اخراج کرده و از دادگاه جرایم بین المللی بخواهند سران اسرائیلی که مسئول فرمان این جنایت علیه افراد غیرمسلح در تجاوزی بی دلیل در دریاهای آزاد هستند را محاکمه کند.

و جامعه بین الملل باید ناوگان عظیمی از کشتی های امدادرسان را از سرتاسر دنیا جمع آوری کرده و برای شکستن محاصره غزه اعزام کنند.

رژیم صهیونیستی از اهمیت این ماموریت بزرگ اطلاع داشت و تلاش کرد با قتل عام افراد غیرنظامی ترس و دلهره را در قلب مردم خاورمیانه تزریق کند. اما این جلوگیری خونین اسرائیل از ورود ناوگان امدادرسان، ادامه محاصره نوار غزه را به صورت پررنگ تری نشان داده و مطمئنا  فشار برای برداشتن محاصره را تشدید می کند.

خون زنان و مردانی که زندگی خود را روز دوشنبه برای نهضت فلسطین قربانی کردند به هدر نرفته و طلیعه فصل جدیدی از امید برای مردم مظلوم فلسطین خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =