ورود نامزدهای ریاست جمهوری به صداوسیما برای دومین مناظره/ روحانی: افترا نزنیم/ حمله زودهنگام قالیباف

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با تشریفات خاصی وارد صداوسیما می‎شوند تا دومین مناظره انتخاباتی با محوریت موضوعات سیاسی و فرهنگی را تا ساعتی دیگر برگزار کنند.

به گزارش خبرآنلاین، هر نامزد با اسکورت ویژه وارد سازمان صداوسیما می‎شود. اسکورتی که به شکل ویژه برای هر نامزد طراحی شده است. مجری این برنامه اعلام کرد که رویکرد این رسانه بی طرفانه است و برای همه نامزدها امکانات مشابهی قائل شده‎اند. 

اسحاق جهانگیری اولین کاندیدایی بود که با اسکورت دو ماشین وارد سازمان صداوسیما شد.

وی در ابتدای ورود مورد استقبال موسوی مقدم قائم مقام رئیس سازمان رسانه ملی قرار گرفت و سپس از سوی علی عسگری رئیس صداوسیما مورد استقبال قرار گرفت و عکس یادگاری انداخت.

جهانگیری در ابتدای ورود در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما که از او پرسید آیا روش تان در این مناظره مدل مناظره قبل خواهد بود؟ گفت:  مناظره از دیدنی ترین بخش هایی است که صداوسیما پیش بینی کرده است که هم نامزدها خودشان را معرفی کنند هم برنامه هایشان به مردم اعلام کنند. کاندیداها هم سعی می کنند مطالب اصلی خودشان را در مناظره مطرح کنند.

وی تاکید کرد: تلاشم این است که با نهایت اخلاق و ادب و صداقت آنچه را که برای آینده کشور است مطرح کنم. در مناظره جدی هستم. دیگر نمی دانم مثل بار قبل خواهد شد یا نه.

سیدابراهیم رئیسی دومین کاندیدایی بود که با اسکورت ویژه وارد سازمان صداوسیما شد.

وی در بدو ورود به صداوسیما بعد از استقبال از سوی قائم مقام سازمان، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره اینکه دور دوم مناظره را مثل دور اول برگزار می کنید یا تاکتیک جدیدتری دارید؟ گفت: آنچه مهم است این است که مردم احساس صداقت کنند مردم باید در رفتار و نگاه کسی که در کسوت ریاست جمهوری قرار گرفته است راستی و صداقت را ببیند..

وی تاکید کرد: بحث روش ها و تاکتیک ها بحث های فرعی است.

سیدمصطفی هاشمی طبا، به عنوان سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری، برای مناظره دوم وارد سازمان صدا و سیما شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مبنی براینکه آیا در مناظره دوم هم مثل مناظره اول عمل خواهد کرد یا تاکتیک متفاوتی دارد، گفت: تاکتیک خاصی ندارم هر سوالی باشد جواب خواهم داد.

وی درباره مهمترین دغدغه فرهنگی مردم گفت: منظورتان دغدغه جامعه است یا اشخاص خاص؟ به نظر من مردم راستی و درستی را ازهمه می خواهند. 

وی درباره اولویتش در سیاست داخلی و خارجی هم گفت: در سیاست داخلی باید اطلاعات کافی به مردم داده شود. در سیاست خارجی هم باید عاقلانه و با استقامت و انعطاف پیش رفت.

محمدباقر قالیباف چهارمین کاندیدایی بود که وارد سازمان صداوسیما شد.

قالیباف در لحظه ورود به سازمان صداوسیما در پاسخ به سوالی درباره تاکتیک مناظره اش اظهار کرد: مناظره های این دوره متفاوت است. از این جهت که در منظره قبلی هم رئیس جمهور و هم معاون اول با هم شرکت کردند دو فرصت دارند و دوبار می توانند برای دفاع از عملکرد خود استفاده کنند و شاید از عدالت به دور باشد.

وی ادامه داد: در مناظره اول هم دیدیم که وقت بیشتری هم داده شد. البته کمیته نظارت به آن رسیدگی کرد و قرار است امروز لحاظ شود. البته در اجرا نیز ضعف هایی بود.

شهردار تهران گفت: امیدواریم اشکالات برطرف شود و مناظره خوبی را داشته باشیم. مناظره باید بیشتر جنبه ایجابی داشته باشد تا مردم با برنامه ها و تعهدات کاندیداها آشنا شوند.

سیدمصطفی آقا میرسلیم، به عنوان پنجمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری، برای مناظره دوم وارد سازمان صدا و سیما شد.

میرسلیم نیز در لحظه ورود در پاسخ به سوالی مشابه درباره اینکه آیا تاکتیکی متفاوت در این مناظره دارید یا نه اظهار کرد: امروز موضوع مناظره،‌ مسائل سیاسی و فرهنگی است و هر موضوعی شأن خودش را دارد. در موضوع قبل که اجتماعی بود، نیز ما می توانستیم بهتر از فرصت استفاده کنیم. امیدواریم امروز به نحو خوبی از فرصت استفاده شود تا حق مردم ادا شود.

آخرین کاندیدایی که وارد سازمان صداوسیما شد حسن روحانی بود.

وی در بدو ورود به سازمان صداوسیما با استقبال قائم مقام صداوسیما روبرو شد. روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار سازمان صداوسیما مبنی براینکه ایا برای مناظره دوم به همان شیوه مناظره اول خواهد بود یا تغییر تاکتیک خواهید داشت، گفت: اصل مناظره برای آشنایی مردم به افکار و برنامه های کاندیداهاست، ما همه باید تلاش کنیم در این مناظره به این هدف کمک کنیم. اگر در مناظره نقل قول ها دقیق باشد و افترا نباشد، تخریب و سیاهنمایی نباشد آن مناظره واقعی خواهد بود و به مردم در انتخابشان کمک خواهد کرد.

روحانی بعد از اینکه مورد استقبال علی عسگری قرار گرفت، خطاب به رئیس صداوسیما که خواستار عکس گرفتن با او بود گفت: هر دفعه می خواهی عکس بگیرید، عسگری هم پاسخ داد سه دفعه است.

مناظره زنده نامزدهای ریاست جمهوری جمعه (۱۵ اردیبهشت) ساعت ۱۶:۳۰ با حضور شش نامزد در استودیوی مناظره‌های تلویزیونی برگزار می‌شود. 

در مناظره امروز قرار است نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به سوالات مجری برنامه درباره موضوعات مختلف سیاست داخلی و خارجی و مسائل فرهنگی پاسخ دهند.

قرار بر این است که درباره نحوه حضور نامزدها در استودیو مناظره میان این شش نامزد قرعه کشی شود. همچنین به قید قرعه اعلام می‎شود که نخستین سوال از کدام نامزد پرسیده شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661938

برچسب‌ها