روحانی:برخی‌ازپشت‌خنجر زدند/ آبرویم فدای‌شما/ سلام‌به‌آزادی

رئیس جمهور گفت: : ملت ما در روز جمعه این هفته می خواهد اعلام کند که آیا مسیر آرامش را ادامه می دهد یا می خواهد مسیر تنش را انتخاب کند.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در ورزشگاه 12 هزارنفری ودرمیان جمع طرفدارانش، سخنش را اینگونه آغاز کرد: لحظه با شکوهی هست که جوانان مصم و سرافراز را اینجا میبینیم، ما در آستانه یک تصمیم بزرگ تاریخی هستیم، ملت ما در این هفته میخواهد اعلام کند که آیا به سال 91 برمیگردیم یا به سال 1400 میرویم.

او ادامه داد: ملت ما در روز جمعه این هفته میخواهد اعلام کند که آیا مسیر آرامش را ادامه می دهد یا میخواهد مسیر تنش را انتخاب کند.

رئیس دولت یازدهم خطاب به جوانان، هنرمندان، ورزشکاران و دانشجویان گفت: ما میخواهیم با صراحت بگوییم صاحب این کشور ملت ایران و رأی مردم ایران است. خواست جوانان ما امروز این نیست که امروز به جوان فقط احترام گذاشته شود، بلکه خواست جوانان ما این است که کشور با فکر جوانان اداره شود.

او افزود: من در مقدمه برنامه دولت دوازدهم نوشته ام که نسل های گذشته ما سالیان دراز طفره رفتند تا تسلیم فکر جوانان شوند. ما در شرایطی هستیم که باید به همه جهانیان اعلام کنیم برای ساختن آینده مان مصمم هستیم نه برای فروختن آینده ایران. جوانان عزیز! ما با هم راهی را در سال 92 انتخاب کردیم علی رغم میل یک اقلیت؛ و این راه را تا امروز ادامه دادیم و میخواهیم این راه را 4 سال دیگر ادامه دهیم، نه اینکه آنچه تا کنون انجام داده ایم و پیموده ایم به صد در صد مطلوبمان دست یافته ایم، نه آنکه آنچه تاکنون انجام دادیم به آن رضایت کامل داریم اما میخواهیم بگوییم مسیر را درست انتخاب کردیم و باید این مسیر درست را با حرکتی بسیار پرشتاب تر و تحولی بالاتر و تغییر که شایسته ایران است، راه آینده را ادامه دهیم.

روحانی گفت: ما در گذشته سه سال و نیم در برابر فرصت های جهانی کاری کردیم که در مقام عمل دشمن نتواند از فرصت به دست آمده سالهای گذشته علیه ملت ما استفاده کند، ما کاری کردیم که با ایجاد فرصتی نو برای کشور و جوانان و چهره ایران در برابر جهانیان چهره افراط و خشونت را که برخی ترویج میکردند به چهره امید و اعتدال تبدیل کردیم.

وی ادامه داد: در طول دولت یازدهم تلاش ما بر این بود که راهی که با هم انتخاب کردیم را با صداقت ادامه دهیم، بسیاری از موارد مشکلاتی بود که من نتوانستم آن مشکلات را برای شما بیان کنم به خاطر حفظ آرامش در جامعه، به خاطر حفظ امنیت در جامعه بود. مردم آنچه در خرداد 92 قول دادم یا عمل کردم یا نگذاشتند آن اراده عملی شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آنچه که در این مدت انجام شد در سایه حمایت شما بود، در سایه حضور شما جوانان بود. جوانان عزیز! دانشجویان عزیز! شما به خوبی می دانید در آن روزهایی که ما با قدرت های جهانی در حال مبارزه دیپلماتیک بودیم، برخی منافع ملی ایران را قربانی مسائل جناحی کردند. متاسفانه از پشت خنجر زدند اما در عین حال ما صبوری کردیم و با حمایت شما راه را ادامه دادیم. ما به همه احترام میگذاریم، به افرادی که افکارشان مخالف افکار ما است احترام میگذاریم، این دولت به مخالفین خود احترام میگذارد. این دولت به همه منتقدین خود احترام میگذارد، انتقاد را راه نجات کشور و حل مشکلات کشور میداند، اما بدانید تخریب مسیر درستی برای آینده ملت ایران نیست، واقعیت ها را به مردم بگوییم.

وی گفت: با فناوری های نو مبارزه نکنید، فناوری هراسی در این کشور راه نیندازید. دولت در مدت سه سال و نیم در برابر آنهایی که فشار آوردند شبکه های اجتماعی را ببندند ایستادگی کرد. چرا با شبکه اجتماعی و آزادی اینترنتی و فضای مجازی و پهن باندها مخالفت کرده اند؟ برای اینکه شما نتوانید با فساد مبارزه کنید. برای اینکه شما نتوانید املاک نجومی را برملا کنید.

روحانی گفت: ما میخواهیم فضای افکار عمومی ما باز باشد، ما میخواهیم جوانان ما با صدای بلند سخن بگویند، دورانی که فقط یک صدا و سیما بخواهد بر افکار مردم حاکم باشد تمام شده است.

در این هنگام مردم شعارهایی را علیه صدا و سیما بیان کردند.

روحانی ادامه داد: جوانان عزیز و غیور بدانید که با زیرساخت های شبکه ای کاری خواهیم کرد که تک تک شما با موبایل هایتان یک صداوسیما باشید. ما از هویتمان حمایت می کنیم اما نمیگذاریم ایران باردیگر منزوی شود.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: ما به رفع تحریم هسته ای قانع نیستیم، باید همه تحریم ها برداشته شود، ما در دولت دوازدهم با ساختن اجماع ملی، با مشورت رهبری، با مشورت قوا دیگر، راه شکستن تحریم ها را ادامه خواهیم داد. آیا تحریم هایی که تاکنون برداشته شده است به ضرر ملت ایران بوده است؟ البته کاسبان تحریم ناراحتند.

روحاني در پاسخ به شعار روحاني دوستت داريم: روحاني تمام آبرو و زندگي اش را فداي شما خواهد كرد.

این نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بعضی می گویند حقوق شهروندی شعار است.(لبخند)بعضی ها با همه توان و تلاش آمده اند تا آنکه حقوق شهروندی و منشور حقوق شهروندی اجرا نشود، چون در حقوق شهروندی حقوق تمام افراد ایرانیان مساوی است. جوانان عزیز اگر ما میخواهیم پیشرفت، رونق ایران و اشتغال جوانان را شاهد باشیم باید کاری کنیم که در این کشور در اقتصاد رقابت آزاد به وجود بیاید.بنگاه های خصولتی اقتصاد ما را در مسیر انحراف قرار می دهد. 

وی گفت: ما علاقه داریم که همه دنبال کار و ثروت باشند اما به شرط اینکه فضا را برای دیگران تنگ نکنند. همه مشغول تلاش باشند اما از حقوق مساوی برخوردار شوند. من در اینجا میخواهم یاد کنم از روح بلند هاشمی رفسنجانی.

در این لحظه حاضران در سالن شعار هاشمی هاشمی سردادند.

روحانی گفت: اقای هاشمی رفسنجانی ما میدانیم که به تو چه ظلم بزرگی کردند. ما میدانیم چه تهمت هایی که بر تو نزدند. اما این ملت قدردان ما امروز جای تو را در میان خودشان خالی میبینند، اما روحت آرام باشد، ما راهت را ادامه میدهیم.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: من دراینجا میخواهم با هم شعاری را تکرار کنیم، بیاییم و بگوییم، دوباره به فریب کاری بگوییم، هرگز؛ به ریاکاری بگوییم هرگز؛ به فساد سازمان یافته بگوییم هرگز؛ به هزینه کردن اعتقاد دینی مردم برای منافع گروهی بگوییم هرگز. به انحصار گری سیاسی و اقتصادی بگوییم هرگز. به تحمیل عقیده بگوییم هرگز. به باندهای قدرت غیرپاسخگو بگوییم هرگز. به املاک نجومی بگوییم هرگز.

مردم هم ترجیع بند هرگز را تکرار میکردند

روحانی گفت: البته به حقوق نجومی هم در مقام عمل گفتیم هرگز و در برابر آن ایستادگی کردیم. ما میخواهیم دوباره بگوییم ویژه خواری، تنش آفرینی سیاسی، ترس و دشمنی، بیکاری و فقر، اعتیاد هرگز. ایجاد فاصله در میان ملت ایران هرگز. فاصله های قومی و مذهبی هرگز. از طرف دیگر میخواهم همه با هم با صدای بلند بگوییم، دوباره به دوستی بگوییم سلام.به آشتی بگوییم سلام. به آزادی بگوییم سلام. به پیشرفت،اسلام رحمانی، اعتدال، اصلاحات، به رهبر فرزانه بگوییم سلام. به سید محمد خاتمی بگوییم سلام. به قرن آینده، ایران بزرگ بگوییم سلام. به شما جوانان و همه جوانان این سرزمین سلام می گوییم.

مردم هم همراه با روحانی شعار سلام را تکرار می کردند.

روحانی گفت: مردم و جوانان روز جمعه قرار ما یک + 11 است، انتخابات دوازدهم است و همه دست دوستان خود را میگیریم و صبح جمعه وعده ما پای صندوق آرا است.

من لازم است از حضور برادرم دکتر جهانگیری که حضورش با اصرار اصلاحات بود، تشکر کنم. دراین هنگام جهانگیری از صندلی خود بلند شد و پاسخ تشویق جمعیت را داد.

روحانی سخنرانیش را با شعار«دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید»پایان داد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =