تذکر امروز رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات فرصتی شد برای اینکه لاریجانی به نامه اخیر رئیس جمهور به آیت الله جنتی پاسخ دهد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نامه اخیر رئیس جمهور به دبیر شورای نگهبان که طی آن طرح دو فوریتی‌پذیرش دانشجو در مراکز فنی و حرفه‌ای را غیر قانونی خوانده بود، به احمدی‌نژاد اخطار قانون اساسی داد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور براساس اصل 123 قانون اساسی موظف است مصوبات مجلس و نتایج همه پرسی‌ها را هر چه سریع ترامضا و اجرا کند، یادآور شد که طرح مورد ایراد رئیس جمهور به تایید شورای نگهبان رسیده و چون برای اجرا دارای محدودیت زمانی است باید زودتر ابلااغ شود تا کنکور این دانش آموزان برگزار گردد.

نماینده تهران افزود: متاسفانه در نامه‌ای که رئیس‌جمهور به شورای نگهبان نوشتند ایراداتی به این قانون که درست نیست و این قانون مغایر با قانون اساس نیست. وی بر این اساس از رئیس مجلس خواست تا این موضوع را پیگیری کند.

لاریجانی هم با تاکید بر اینکه قانون مصوب مجلس که به تایید شورای نگهبان رسیده باید اجرایی شود به تایید این موضوع در سخنان دیروز رهبری و تاکید ایشان اشاره کرد و گفت: قوانینی که سیر قانونی تصویب را گذرانده‌اند، باید سریع‌تر ابلاغ شود و اگر این کار صورت نگیرد تخلف است و پی گیری خواهد شد. وزارت مربوطه هم باید بداند آنچه که مسیر قانون را طی کرده باید اجرا شود چون اگر شورای نگهبان مصوبه‌ای را تایید کرد تقریبا کار تمام شده تلقی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 67647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =