درگیری لفظی بین بهناز جعفری و خبرنگاران/ نشست‌خبری سریال «زیر پای مادر» ناتمام ماند

نشست خبری سریال «زیر پای مادر»، عصر امروز با درگیری لفظی بهناز جعفری با چند خبرنگار، به حاشیه کشانده شد که بر متن جلسه هم سایه انداخت و آن را ناتمام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری سریال «زیر پای مادر»، عصر امروز (چهارشنبه 24 خرداد) با حضور زینب تقوایی (تهیه کننده)، بهرنگ توفیقی (کارگردان)، علیرضا آرا و مجید نوروزی (بازیگران) آغاز شد و با پیوستن دیرهنگام بهناز جعفری و درسا بختیاری (بازیگران) ادامه یافت.

این نشست در دقیقه‌های پایانی با بحث لفظی میان بهناز جعفری و تعدادی از خبرنگاران همراه و باعث شد چند نفر از حاضران جلسه را ترک کنند.

در ابتدای این نشست، بهرنگ توفیقی در واکنش به پرسشی در‌باره دیالوگ‌نویسی غیر محاوره‌ای سعید نعمت‌الله (فیلمنامه‌نویس) پاسخ داد: «این جنس از دیالوگ‌ها می‌تواند اثر را به یک کار غنی به لحاظ ادبیات و گفتار تبدیل کند.»

او در رابطه با فیلمنامه این سریال توضیح داد: «من به فیلمنامه وفادار هستم و اصلا بلد نیستم بدون فیلمنامه یا با فیلمنامه ناقص کار کنم. وقتی با سعید نعمت‌الله همکاری می‌کنم امکان ندارد از قسمت‌های بعدی فیلمنامه شوکه شوم چون همه چیز از ابتدا مشخص است.»

کارگردان «زیر پای مادر» درباره شیوه و روند انتخاب بازیگران این سریال هم توضیح داد: «من در انتخاب بازیگر با نویسنده و عوامل کار مشورت می‌کنم، در این سریال هم تعاملی بین من، نعمت‌الله و تقوایی وجود داشت و انتخاب بازیگر شکل گرفت.»

زینب تقوایی، تهیه‌کننده «زیر پای مادر» هم درباره دلیل تغییر نام این سریال گفت: «ابتدا نام این سریال «لبخند رخساره» بود که با توجه به حساسیتی که در ماه رمضان وجود دارد، قرار شد اسمی انتخاب شود که با محتوای کار نزدیکی بیشتری داشته باشد.»

در همین ارتباط، بهرنگ توفیقی توضیح داد: «علاوه بر تغییر اسم، از آنجا که سریال برای ماه رمضان ساخته نشده بود، مجبور شدیم تغییراتی اندک دیگری هم داشته باشیم. به طور مثال مجبور شدیم بعضی از صحنه‌ها را تلطیف و یا موسیقی را از سکانس عروسی حذف کنیم.»

در ادامه این نشست، مجید نوروزی، بازیگر نقش اشکان با رد این نقد که بازی‌اش اغراق‌آمیز است، گفت: «من چه در تئاتر و چه در تلویزیون بر اساس مدیومی که وجود دارد بازی می‌کنم و فکر می‌کنم دو فضای تئاتر و تلویزیونی تفاوت زیادی با هم دارند. با این‌حال سعی کردم در مدیوم تلویزیون متناسب با همین فضا کار کنم اما نمی‌دانم چقدر موفق بودم.»

علیرضا آرا، دیگر بازیگر این سریال هم درباره دلیل حضور پررنگ‌تر خود بر صحنه تئاتر به نسبت آثار تصویری گفت: «من در این سال‌ها فرصت زیادی برای کار تصویر داشتم اما بنا به دلایلی بیشتر به تئاتر پرداختم.»

در حالی که این نشست در حال به پایان رسیدن بود، بهناز جعفری و درسا بختیاری، دو بازیگر دیگر سریال «زیر پای مادر» به جلسه رسیدند و با پوزش بابت دیرآمدن خود، پاسخ‌گوی خبرنگاران شدند.

بهناز جعفری درباره شخصیت آتنه در این سریال توضیح داد: «امیدوارم این شخصیت‌ها بیشتر در تلویزیون دیده شوند چراکه نباید همیشه سراغ فضایی پاک و وارسته برویم.»

او ادامه داد: «بخشی از این مساله مربوط به محدودیت‌هایی است که وجود دارد. به طور مثال سریالی مثل «ساعت شنی» که چندین سال پخش شد، از هر طرف مورد تخریب قرار گرفت و انگار با نمایش این سریال پایه‎‌های نظام متزلزل شده است.»

درسا بختیاری هم با اشاره به باور‌پذیر بودن شخصیت ستاره تاکید کرد فکر می‌کند خیلی‌ها این کارکتر را دوست دارند.

اما پایان نشست خبری «زیر پای مادر» با حواشی و تنش‌هایی همراه شد، جایی که بهناز جعفری در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیالوگ‌های سعید نعمت‌الله شبیه به فیلم‌های مسعود کیمیایی است، پاسخ داد: «این قبیل صحبت‌ها کمی تقصیر جامعه منتقدان و مردم ماست که به دلیل عدم آگاهی و شناخت و تنبل بودن‌شان همه چیز را گردن فردی دیگر می‌اندازند. این در حالی است که حتی آقای کیمیایی را هم نمی‌شناسیم و می‌آییم می‌گوییم که این چنین است. متاسفانه مثل همین نشستی که هیچ بار شناخت و تحلیلی در پرسش‌های شما وجود ندارد.»

او خطاب به خبرنگاران حاضر در این نشست ادامه داد: «شما افرادی هستید که حتی پیش‌پا افتاده‌ترین سوال‌ها را برای به چالش کشاندن ما بازیگرهایی که یک‌سال زحمت کشیدیم و این سریال را ساختیم ندارید و یک‌سری سوال کسالت‌آور می‌پرسید.»

در واکنش به این صحبت‌های جعفری، چند نفر از خبرنگاران به لحن این بازیگر اعتراض کردند که او در پاسخ گفت: «فقط بلدید بگویید به ما بی‌احترامی می‌کنید! این از بی سوادی شماست. شما حتی برای خودتان هم سوال ندارید و همه‌تان صرفا یک کارمند هستید که برای پر کردن وقت کارتان آمده‌اید اینجا.»

وقتی هم خبرنگاری در اعتراض گفت اگر همین بچه‌های رسانه نبودند، شما الان بهناز جعفری نبودید، این بازیگر با کنایه پاسخ داد: «می‌خواهم نباشم! حتما من به واسطه شماها شدم بهناز جعفری، شما روزنامه نگاران فقط بلدید اعتراض‌های بی‌اساس کنید.»

با این بحث و جدل لفظی، نشست خبری سریال «زیر پای مادر» در دقیقه‌های پایانی به حاشیه کشانده شد و با ترک جلسه توسط چند نفر از حاضران، ناتمام و ناقص ماند.

 

عکس‌ها: ایسنا

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر DE ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    هرچی گفته در مورد خبرنگاران درست گفته
    • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
      به نظر من دیالوگهای سعید نعمت الله اصلا به آدم نمیچسبه. یه جوریه. انگار فقط در حال ادا اطوار هست...
    • بیژن اسلوب دوست DE ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
      خبرنگارا قشر زحمتکش و مهربان جامعه هستن که تن به فرهنگ بیگانه نمیدهند پس چرا اینگونه حرف میزنید
  • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    دلواپسون همه جا سرک می‌کشند
  • محمدرضا A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    باهاش موافقم.ببخشید ولی خبرنگارا به خودشون اجازه میدم به همه توهین کنن و همه رو ب سخره بگیرن اما وای از روزی ک بهشون بگی بالای چشمتون ابرو هست. واقعا چند نفرشون واقعا علم خبرنگاری دارن؟ چندتاشون وقتی میخوان برن سر مصاحبه نیم ساعت مطالعه میکنن؟ اصلا چند نفرشون تحصیلات مرتبط دارن؟ خداییش ی بار بیاین ی سوزن ب خودتون بزنین.کلاهتونو قاضی کنین ببینین خودتون کی هستین و کجای این جامعه ایستادین؟ببینین چند نفرتون بدون رابطه اومدین سر کار خبرنگاری ؟
    • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      18 2
      اینو واقعا قبول دارم.متاسفانه خبرنگاران هم که تو رسانه گزارش هاشونو میبینم کاملا معلومه خودشونم نمیدونن چی میگن....
  • محمد A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    با اینکه از این سریال خوشم نمیاد ولی حرف خانم جعفری بیراه نبود.خبرنگارا از همه طلبکارن...
  • A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    18 5
    آشتی کنید این روزها قهر و دعوا چرا؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    43 22
    حق با بهناز جعفری است
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    54 14
    برخورد خانم جعفرى .... به هيچ دليلى قابل تأييد نيست، ولى جديداً مدل برخورد تعدادى از خبرنگارها طلبكارانه و درشت شده، انگار تصور مى كنند با پررويى، خبرنگار بهترى خواهند بود. در حوزه ورزش بخصوص از اين برخوردها زياد ديديم. ضمناً من به شخصه نام سعيد نعمت الله رو در تيتراژ هر سريالى ببينم تلويزيون رو تا دو سه ساعت خاموش مى كنم
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    57 12
    تو این سریال نکته مثبت بازی بازیگرا بوده و نقش اتنه خوب بازی شده نقش منفی که دوستش داری اما فیلم مناسب 20 سال پیش بود نه الان سریال های مناسبتی 10 15 سال پیش رو که الان میبینی بیشتر از این سریال باهاش ارتباط برقرار می کنی حسن فتحی و رضا عطاران و حتی لطیفی نباشن همینه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    191 5
    سریالی که در آن زن چه خوب چه بد، موجودی است که صاحب دارد یا برایش تصمیم می گیرند و یا در موردش حرف می زنند و در هیچکجا به او به چشم انسان صاحب اختیار نمی نگرند، اگر در جهت اخلاقیات مورد دلخواه ما حرکت کند او الههء خوبی می شود اما باز هم در تملک تعدادی لمپن، این سرنوشت زنان این سریال مردان هم که در عصر پدر سالاری مانده اند و تبلیغ دوره ای را می کنند که از همه بهتر می دانند و جهان باید بر مدار شعور نا کارامد آنها بگذرد و البته وضعیت فرزندان که اسفناک است موجوداتی ناقص که مدام اشتباه نموده و در جایی که اصولاً در جامعهء امروزی به آنها ربطی ندارد وارد می شوند، به اینها بازیهای اشتباه و غلو آمیز و غیر قابل باور را اضافه کنید و در نهایت باید به حال بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی گریست.
  • منصور A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    75 3
    ببینید اینی که خانم جعفری میگه سوالهاوت حرفه ای نیست درست میگه. خبرنگاری که میره برای مصاحبه ورزشی باید تخصص ورزشی داشته باشه خبرنگاری که میره برای مصاحبه سینمائی باید تخصص سینما و تلویزیون داشته باشه و به همین ترتیب. متاسفانه رسانه ها چند نفر با سواد یکسان صرفا با اطلاعات عمومی بعنوان خبرنگار استخدام میکنن و همه جا همینها رو میفرستن. از سربازار بگیرید تا مصاحبه های سیاسی. اینی هم که خبرنگاران منت بذارن سر هنرمندان و بگن شماها رو ما مشهور کردیم هم درست نیست. اگر اینجوریه که اتفاقا نون جراید شما رو هم خبرهای مربوط به همین هنرمندان درمیاره و منتش بیشتر گردن خبرنگارهاست.... این بحثها درسته . اما گذشته از اینها خانم جعفری باید ادب رو رعایت میکرد و اقلا طوری بحث میکرد که جنجال درست نشه.
    • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      1 0
      واقعاعاااالی گفتی
  • بی نام US ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    8 1
    فقط تاسف
  • علی A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    20 11
    شریف جان دوست عزیز سلام لازمه چشماتو باز کنی انصاف داشته باشی اگر نداری لااقل کمی ریاضی تمرین کنی 24میلیون به آقای روحانی رای دادند 15میلیون اصلا رای ندادند از 16میلیون رای آقای رئیسی حداقل 10میلیون مربوط به کسانی میشود که به خاطر 3برابر شدن یارانه به ایشان رای دادند این اعداد رو باهم جمع کنیدآنوقت ببینید شما هاآیا به4درصدمیرسید یا نه؟ فاعتبرو یا اولی الابصار...
  • بی نام DE ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    12 7
    بازیگرها ظرفیت ندارن. الگوهای مناسبی برای فرزندانمان نیستند.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    23 4
    زیر پای مادر انگار ارث باباش رو از تماشاگر طلب داره . ارث باباش رو از باباش طلب داره. اصلا طلبکاره .. پشتگرمی افراد خانواده به هم خیلی خوبه ولی آخه اینقدر گل درشت و غلو شده آقای نعمت الله؟ اینها که دیگه دلگرمی و امید نیست اینا داره میشه خودآزاری ، دگر آزاری ...غیرت خوبه؟ خوب نیست؟ می خوام بگم غیرت با تعصب خیلی فرق داره ...
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    4 0
    ای وای چرا؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    10 4
    ... بایک عذر خواهی حل می شود. خواسته بگه بعضی سوالات ازجمله نقد تخصص می خواهد یک کم تند رفته و خارج شده از اصل موضوع . هم هنرمند و هم خبرنگار در جایگاه خودشان برای مردم عزیز و محترم هستند. خانم بهناز جعفری با یک وعده افطاری یا شام مثل ما اردبیلی ها از دل طرف در بیاورند. تمام
  • بی نام FI ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    18 4
    وقتی عده ای با زیراب زدن و کمترین مطالعه و براساس رابطه میشن خبرنگار انتظار تحولی در حوزه های تخصصی نباید داشت البته در این بین هستند خبرنگارانی که اهل مطالعه و بروز هستند اما در اقلیتند.
  • هاشم IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    9 18
    بهناز جعفری یه اسطورس. درود بر تو. جمله خبرنگارا مشتی کارمندند رو خوب اومد.
  • بی نام DE ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    5 19
    ساکت باشین بابا . خود عوامل سریال اعتراف کردن این خانم بد برخورد کرده اینا کاسه داغتر از آش شدن
  • بی نام EE ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    6 4
    هرچی گفته درست گفته
  • میم IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    6 5
    ایول بهناز
  • آفتاب A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    6 6
    دیالوگ ها جنبه تئاتری دارند چون خودم هم بازی میکنم اینو بهتون میگم که بدونید
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    13 8
    مگه كسي فيلماي صدا و سيما رو هم نگاه ميكنه؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    1 2
    چقدر بی تربیته این خانم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    5 1
    دیالوگ ها مثل سریال پشت بام تهران محاوره نیست اانگار شعر میخونن برای هم معلومه که همش ساختگیه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    2 1
    هر دوشون مقصرن ،باید احترام متقابل رو حفظ می کردند .