ایرنا نوشت: آیت الله جوادی آملی، مرجع تقلید جهان تشیع با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به امنیت کشور طمع کرده است، گفت: حفظ کرامت انسانی موجب تقویت وحدت بین مردم و حفظ عظمت کنونی در کشور می شود.

آیت الله عبدالله جوادی آملی در خطبه های عبادی سیاسی نماز عید سعید فطر در حسینیه احمدآباد شهر دماوند، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: آنچه باید در این روز ارزشمند مورد توجه قرار گیرد پرداخت به موقع زکات فطریه است زیرا پرداخت آن عبادت است و مانند وجوه دیگر نیست که قصد قربت نخواهد.

این مرجع تقلید گفت: قرآن کریم فرموده که زکات ها را به کسانی پرداخت کنید که از عفت و فقر آنها خبر ندارید و نیازمند هستند.

آیت الله جوادی آملی در ادامه با بیان اینکه بیگانگان برای نابودی و تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور طمع کرده اند، افزود: در ماه الهی از خداوند متعال امنیت و امانت خواسته ایم، برای کشوری که مهد امنیت و امانت است.

وی با بیان اینکه امید است افرادی که به شهادت رسیدند با شهدای صدر اسلام محشور شوند و دیگر شاهد چنین حادثه تلخی در هیچ کجا نباشیم، گفت: اقدام اخیر نیروهای سپاهی در عملیات پرتاب موشک موجب شادی همگان شد و نشان داد که با ایران و مردم آن نمی توان خدشه وارد کرد.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ایران کاری نکرد که به کسی صدمه برسد ولی اگر کسی برای دست یابی به اهداف خویش، این کشور را مورد آسیب قرار دهد، با آنان قاطعانه برخورد می شود که این مهم را در دوران دفاع مقدس و دو سال جنگ داخلی دیدیم.

وی بر حفظ وحدت و همدلی و قدرشناسی از امنیت کنونی در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز فرصتی است که تا می توانیم به مسلمان جهان کمک کنیم و در گفتار، رفتار و نوشتارمان به هم احترام بگذاریم و حرف تلخ نزنیم و احترام و کرامت یکدیگر را حفظ کنیم.

آیت الله جوادی آملی گفت: عظمت کنونی کشور را قدر بدانیم و بهترین کمک را به دستگاه قضایی داشته باشیم و امیدواریم همانگونه که کریمانه به این ماه خدا آمدیم، همانگونه باز گردیم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =