حجاب به عنوان یک کالای فرهنگی باید با معیارهای شرعی و ملی هم‌خوانی داشته باشد

عضو شورای اسلامی شهر کرج و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به نامگذاری هفته حجاب ،حجاب اسلامی را نماد عفت و حیای زن مسلمان دانست و گفت: امروزه ضرورت توجه به حفظ این فرهنگ ضرورتی اجتناب ناپذیر است و حجاب به عنوان یک کالای فرهنگی باید با معیارهای شرعی و ملی ما همخوانی داشته باشد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، میر ابراهیم صدیق عفاف و حجاب را میراث ماندگار انبیاء الهی ذکر کرد و اظهار داشت: حجاب در همه ادیان دنیا از جمله در فرهنگ ملی ما ایرانیان مورد توجه بوده است.

عضو شورای اسلامی شهرکرج با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی، یکی از اولویت های اساسی در شرایط فعلی را حفظ کیان خانواده دانست و افزود: حجاب و عفاف ضامن پاکی، آرامش در جامعه است و بر تقویت رویکردهای عمومی در راستای غنای این فرهنگ تاکید کرد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به تشریح رویکردهای غرب علیه فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین رویکردهای غرب در شرایط کنونی گسست خانواده و فروپاشی خانواده از درون است و در این راستا بحث حیازدایی و عفت زدایی در قالب های مختلف از جمله ابزارهای هنری و ارتباطی است و راه مقابله با این مقوله را استحکام بخشی به فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده دانست.

میرابراهیم صدیق در ادامه به برخی از خلاهای فرهنگی و ساختاری در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه ما نتوانستیم در بحث نمادینه کردن این فرهنگ تلاش کنیم البته من معتقدم غالب زنان جامعه اسلامی دارای حجاب اسلامی و عفیف بوده اما حداقلی نیز از بدحجابی در جامعه شاهد هستیم لذا میبایست برای مقابله با این شرایط ،حاکمیت ضمن تقویت فرهنگ دینی اسلامی در جامعه به معرفی الگوهای نمونه از پوشش اسلامی متناسب با تحولات امروزی بپردازد.

وی تاکید داشت: یعنی در این زمینه هم می بایست به مُدهای جوان پسند ،تنوع رنگها متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی توجه کرد.
این عضو شورا معتقد است، فرهنگ اقوام ما در این زمینه حاوی الگوها و مدل هایی است که ضمن داشتن جذابیت های هنری از حجاب کامل نیز برخوردار است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج رسالت وزرات ارشاد اسلامی در ارائه الگوی ایرانی اسلامی و در نهایت حمایت وزارت صنعت معدن تجارت و اتاق های اصناف از این الگوها و مدلها را مورد تاکید قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =