مهر نوشت: مدیر و حج و زیارت استان یزد گفت: امسال ۲ هزار و ۴۰۰ زائر یزدی در قالب ۱۶ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

علی‌اصغر شریفی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری گفت: امسال ۲ هزار و ۲۷۰ زائر یزدی که آمار آنها با ۱۲۰ نفر از عوامل و کارگزاران حج به ۲ هزار و ۴۰۰ نفر می‌رسد، در قالب ۱۶ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد: هزار و ۹۵ نفر از این تعداد زائر را مردان و هزار و ۱۷۵ زائر را زنان تشکیل می‌دهند.

شریفی یادآور شد: زائران یزدی امسال مدینه قبل هستند، بیان کرد: زائران یزدی ابتدا به مدینه سفر می‌کنند و سپس در مناسک حج حضور می‌یابند و بلافاصله بعد از پایان مناسک حج نیز بازگشت آنها آغاز می‌شود.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای تمام زائران خبر داد و افزود: در جمعه گذشته همه زائران در مراسمی مناسک حج را به طور نمادین به جا آوردند و موارد مهم از سوی مسئولان برگزاری برای آنها تشریح شد.

مدیر حج و زیارت استان یزد با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی در مورد انصراف زائران یزدی منتشر شده بود، اظهار داشت: این خبر کذب است و هیچ زائری در یزد انصراف نداده و ظرفیت ثبت‌نام در همان روزهای نخست فراخوان تکمیل شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۶۰۰ نفر دیگر نیز در لیست انتظار هستند، افزود: برخی به دنبال بی‌اعتقاد کردن مردم و بدبین کردن آنها به انجام فریضه الهی حج هستند.

شریفی در مورد هزینه‌های حج تمتع برای یزدی‌ها نیز گفت: هزینه‌های پرداخت شده توسط زائران یزدی با توجه به هتل‌های محل اسکان متفاوت است اما پرداخت‌ها از حدود ۱۱ میلیون آغاز شده و بیشترین آن ۱۲ میلیون تومان بوده است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =