۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
۵ سال زندان برای رئیس سامسونگ

رهبر سامسونگ به اتهام پرداخت رشوه و اختلاس به 5 سال زندان محکوم شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، با حکم دادگاهی در کره جنوبی علیه لی جای-یونگ، سامسونگ برای چند سالی بدون رهبر خواهد بود چرا که وی رسما به رشوه خواری و اختلاس محکوم شد و باید پشت میله های زندان آب خنک بخورد.

میزان محکومیتی که انتظار می رفت 12 سال بود اما سرانجام قضات دادگاه به نوشته نیویورک تایمز برای وی 5 سال بریدند. از آنجایی که پدرش به دلیل سکته قلبی نتوانست سامسونگ را مدیریت کند، وی مسوولیت این کار را بر عهده داشت و ضمن بر عهده گرفتن پست مدیریت اجرایی، قائم مقام نیز بود تا اینکه به دنبال محرز شدن فساد مالی رئیس جمهور سابق، خانم پارک، وی نیز بازداشت شده و محاکمه شد.

وی با دادن رشوه به مقامات ترتیب ادغام دو شرکت زیرمجموعه سامسونگ را بدون سر و صدا فراهم کرد و الزامات قانونی را در این زمینه پشت سر گذاشت. بسیاری از سهامداران با ادغام 8 میلیارد دلاری موافق نبودند اما وی به کمک مقامات دولتی کار خود را جلو برد.

دادگاه اعلام کرد به دنبال پیگرد قانونی آقای لی، شواهد کافی برای اثبات اتهامات علیه وی جمع شد و وی به اتهام پرداخت رشوه به مقامات و اختلاس محکوم شد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد US ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    18 0
    حسودیم میشه
  • آریا A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    25 0
    این است عدالت ، نه که به دزدان و اختلاس گران سمت جدید بدیم
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    14 0
    در کشور ما چون یارو یارو سمت امنیتی داشته بهش پست بالاتر هم می دن بعد از اختلاس . نمونه اش معاون بابک زنجانی که با زور آوردنش دادگاه