پنج شنبه 30 شهریور 1396
شنبه 4 شهریور 1396 - 20:34:14 چاپ

جدول وضعیت شکایت مردم از کم فروشی اپراتورها در سال ۹۵ اعلام شد/ مخابرات ایران رتبه اول کم‌فروشی

فناوری اطلاعات > ارتباطات - سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهای همراه و ثابت در خصوص کم فروشی اینترنت در سال 95 را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، حسین فلاح جوشقانی گفت: حدود ۳/۹ درصد از مجموع شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ در حوزه تلفن همراه و ۸/۷ درصد در حوزه ثابت و به طور میانگین در هر دو حوزه حدود ۷ درصد مربوط به ارائه خدمات اینترنت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارائه شده است، افزود: با وجود اینکه ۷ درصد از شکایت‌های ثبت شده مربوط به کم‌فروشی در خدمات اینترنت است با این حال این تعداد شکایات نیز زیاد بوده و حائز اهمیت بوده و باید در کنار نظارت جدی رگولاتوری، اطلاع‌رسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روشهای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارایه شود.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی خدمات، تدوین نظام تعرفه‌ای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشن‌ها و ساماندهی دکل‌ها از اولویت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.

سرپرست رگولاتوری از ارائه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.

جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهائی که بیش از ۲۰ شکایت در مورد کم فروشی در خدمات اینترنت داشته‌اند در ذیل آمده است:

درصد شکایات مربوط به کم فروشی خدمات اینترنت همراه در سال ۱۳۹۵ به کل شکایات ثبت شده

در سامانه پاسخگوئی ۱۹۵

ردیف

اپراتور

تعداد کل

شکایات

مربوط به کم فروشی اینترنت

درصد شکایات کم فروشی اینترنت به کل شکایات

۱

رایتل

۷۰۰

۳۳

۴/۷

۲

شرکت ارتباطات سیار

۵۹۳۳

۲۳۶

۳/۹

۳

ایرانسل

۴۶۵۴

۱۷۳

۳/۷

جمع کل

۱۱۲۸۷

۴۴۲

۳/۹

درصد شکایات مربوط به کم فروشی خدمات اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۵ به کل شکایات ثبت شده

در سامانه پاسخگوئی ۱۹۵

ردیف

اپراتور

تعداد کل

شکایات

مربوط به کم فروشی اینترنت

درصد شکایات کم فروشی اینترنت به کل شکایات

۱

مبین نت

۱۸۲

۴۱

۲۲/۵

۲

آریا رسانه تدبیر (شاتل)

۱۰۹۰

۱۸۰

۱۶/۵

۳

انتقال داده‌های رهام داتک

۱۹۹

۳۰

۱۵

۴

شرکت انتقال داده‌های ندا گستر صبا

۶۱۶

۸۲

۱۳/۳

۵

حلما گستر خاورمیانه

۱۸۱

۲۲

۱۲/۱

۶

داده گستر عصر نوین

۷۳۰

۸۹

۱۲/۱

۷

شرکت مخابرات ایران

۹۷۸۴

۸۶۵

۸/۸

۸

شرکت پارسان لین

۱۳۸۳

۱۰۵

۷/۵

۹

آسیاتک

۴۱۸۳

۳۰۲

۷/۲

۱۰

پیشگامان توسعه ارتباطات

 

۵۷۴

۳۸

۶/۶

۱۱

داده‌پردازی فن‌آوا

۱۵۸۲

۴۳

۲/۷

جمع کل

۲۰۵۰۴

۱۷۹۷

۸/۷







5656

14 دیدگاه
  • بی نام
    شنبه 4 شهریور 1396 - 20:43:21
    پاسخ
    57 0

    مخابرات اشغال ترین اینتنرت اشغال ترین خدمات اشغال ترین پشتیبانی را دارد. اه

    • بی نام
      یکشنبه 5 شهریور 1396 - 11:29:54
      0 0

      جدای از کم فروشی مخابرات،انحصار مخابرات زجر آور تره و عملا بخاطر این انحصاری که ایجاد کردن ککشون بابت کم فروشی و عدم رضایت مشتری نمیگزه به عنوان مثال در مناطق ملاصدرا و خیابان دانشگاه شهر قزوین فقط باید از اینترنت مخابرات استفاده کرد و مردم حق استفاده از بقیه شرکتهای اینترنتی را ندارن.در بقیه شهرها و استانها هم شنیدم بعضی مناطق اینگونه استخبرآنلاین لطفا پیگیری کنید

  • بی نام
    شنبه 4 شهریور 1396 - 21:14:16
    پاسخ
    8 0

    به نظرم بهتره این تعداد شکایت رو بر اساس درصدی از تعداد مشترکین محاسبه کرد تا مشخص بشه چند درصد از افراد از اون شرکت شاکی هستند. مثلا یک شرکت کوچیک که مشترکین کمی داره طبیعتا تعداد شکایت‌هاش هم کمتره. اما اگر نرخ شکایات بر اساس تعداد مشترکین محسابه بشه عدد دقیق‌تر و بامعناتری به دست می‌ياد. این اعداد خام هیچ ارزشی نداره.

  • بی نام
    شنبه 4 شهریور 1396 - 21:36:05
    پاسخ
    5 1

    من نمیدونم این امار رو چرا داره به ما میگه خب مگه مسئولش نیستی چرا حلش نکردی؟ چرا اینترنت اینقدر گران و ناکارامد و بی فایده است؟ این امار را چرا داری به ما میگی؟ تازه رسیدن به اینکه مشکلی هست

  • omid
    شنبه 4 شهریور 1396 - 22:02:57
    پاسخ
    1 0

    من که از سپنتا استفاده میکنم عالیه و اسم سپنتا در هیچ نظر سنجی تا بحال نشنیدم جالبه شاید به اسم شرکت است اگر دوستان اطلاعی دارن بگن

  • بی نام
    شنبه 4 شهریور 1396 - 23:03:03
    پاسخ
    5 1

    ایرانسل مزخرف ترین اپراتور

  • بی نام
    شنبه 4 شهریور 1396 - 23:47:05
    پاسخ
    4 0

    پارس انلاین کم فروش ترین شرکت ارائه دهنده اینترنته.یک گیگ حجم میخری در عرض ۵ ساعت بدون کوچکترین استفاده از اینستاگرام و دانلود تموم میشه

  • خیابانی
    شنبه 4 شهریور 1396 - 23:56:44
    پاسخ
    3 2

    مبین نت راسما دزده

  • بوشهری
    یکشنبه 5 شهریور 1396 - 00:03:47
    پاسخ
    5 0

    جالبه پشتیبانی مخابرات تو شهر بوشهر مرکز استان حداقل 45 دقیقه تا 1 ساعت باید پشت تلفن بمونی تا جوابتو بدن،یعنی عملا کاری کردن که کسی اگه مشکلی داره بگه پشیمون شدم

  • بی نام
    یکشنبه 5 شهریور 1396 - 00:12:22
    پاسخ
    6 0

    من نمی دونم مخابرات خجالت نمی کشه با این کلاه برداری که داره می کنه.صبح ۵ گیگ می خری و شب می بینی تموم می شه.تازه خونه نیستی.اونوقت مشکل اینه که تو یزد در بعضی مناطق مجبوری فقط و فقط و فقط مخابرات بگیری

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:58:25
      0 0

      از طریق یک برنامه موبایلی مودمو شما هک شده باید مک آدرس وسایلت را به مودم وارد کنی تا اینترنتت دزدیده نشه

  • بی نام
    یکشنبه 5 شهریور 1396 - 00:35:22
    پاسخ
    5 1

    این مملکت .....

  • رضا
    یکشنبه 5 شهریور 1396 - 02:02:04
    پاسخ
    1 0

    واقعا توي ايران مخابرات ، و شركتهاي زير مجموعه اش ، خوب مردم رو سر كيسه ميكنند

  • رامین دلفان
    چهارشنبه 8 شهریور 1396 - 17:20:06
    پاسخ
    0 0

    سلام من شارز نامحدود شبانه ایرانسل میگیرم مثلا3 ساعت مثلا 2 تا5 صبح ولی ایرانسل ساعت 4/5اینترنت قط میکنه نیم ساعت از اینترنت ریگان الکی هدر میره اگه بخوای یک ساعت که میشه900تومن فقط نیم ساعت کار میکن اینترنت به تور خودکار قط و وصل میشه فقط من نیستم مال همه اینجوری. چند بار به ایرانسل گذارش دادم ولی زیر بار نرفتن.یا وای فای چند روز پیش الکی 2گیگ اینترنت ازم رفت بدون هیچ دلیلی.این دزدیها رو درست کنید.یه زمانی میگفتن هر چقدر پول بدی اش میگیری این زمانه هرچقدر پول بدی همون قدر دباره ازت می دزدن

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x