یکشنبه 2 مهر 1396
پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 08:00:00 چاپ

مجلس نمایندگان آمریکا با ممنوعیت فروش هواپیما به ایران موافقت کرد

بین الملل > آمریکا - مجلس نمایندگان آمریکا با دو متمم پیشنهادی درباره ممنوعیت فروش هواپیماهای تجاری به ایران موافقت کرد.

به گزارش ایرنا تارنمای هیل، این دو متمم درحالی تصویب شد که برخی دموکرات های کنگره هشدار داده بودند که این اقدام توافق هسته ای را تضعیف می کند.

«پیتر روسکام» دو متمم در رابطه با بسته هزینه های دولتی در سال 2018 ارائه کرده بود که مشخصا استفاده از منابع مالی برای مجاز کردن مبادلات مالی فروش این هواپیماها محدود کرده و اراده کنترل دارایی های خارجی را از صدور مجوز فروش هواپیما منع می کند.

هر دو متمم روسکام به طور شفاهی تایید شد. روسکام گفت که آمریکا باید از فروش هواپیما به ایران خودداری کند زیرا ایران سابقه استفاده از هواپیماهای تجاری به منظور انتقال منابعی نظیر سلاح و نیرو برای حمایت از بشار اسد در سوریه را دارد.

روسکام در سخنانی در صحن مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تا زمانی که ایران از استفاده از هواپیماهای تجاری در جهت حمایت از تروریست ها و جنایتکاران جنگی دست برندارد، شرکت های غربی نباید اجازه داشته باشند که به خطوط هوایی ایرانی هواپیماهای بیشتری برای دمیدن بر جنگ اسد بدهند.

«ارل بلومنتاوئر» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که ممنوعیت فروش هواپیما به «تنبیه شدن شرکت های آمریکایی» منجر شده و توافق هسته ای با ایران را تهدید می کند.

وی افزود: به نظر من مهم است که به تعهداتمان در چارچوب توافق با ایران پایبند بمانیم. توافق هسته ای با ایران پابرجا مانده و یکی از نقاط روشن منطقه است.

روسکام سال گذشته نیز متمم های مشابهی ارائه کرده بود که با آن موافقت شده بود اما تبدیل به قانون نشد.

مجلس نمایندگان در نوامبر گذشته نیز مصوبه جداگانه ای در مورد ممنوعیت صدور مجوز تامین مالی فروش هواپیما به ایران داشت اما در سنا به رای گیری گذاشته نشده و تبدیل به قانون نشد.

شرکت ایرباس اروپایی و بوئینگ آمریکایی قراردادهای چند میلیارد دلاری برای فروش هواپیما با ایران امضا کرده اند.
روسکام و سناتور مارکو روبیو در ماه آوریل از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواسته بودند تا توافق فروش هواپیما به ایران را به حالت تعلیق درآورد.

5252

کلید واژه‌ها : ایران و آمریکا -
72 دیدگاه
  • بی نام
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 09:14:19
    پاسخ
    170 22

    وقتی میگیم باید لابی قوی در کنگره داشته باشیم برای همینه الان اون وطن فروش ها با لابی قوی تر جلوی فروش هواپیما به ایران را گرفتند

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 09:52:59
      210 28

      علی برکت الله

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 18:53:12
      57 4

      یعنی قشنگ معلومه که دارن رفتار ما رو مهندسی می کنن که از ما یه کره شمالی دیگه این بار تو غرب اسیا درست کنن.

    • علی
      جمعه 24 شهریور 1396 - 16:46:03
      24 15

      اشکال نداره حالا برید همان توپولوف روسها رو باز بخرید

  • جلال
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 11:49:29
    پاسخ
    64 16

    بعضی ها از این رویداد خوشحال خواهند شد.

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 17:51:11
      64 1

      خب که چی؟ خوشحال شدن یا ناراحت شدن دیگران باید وعید و وعید مسئولین را ازیاد ببریم؟؟ سیاست همیشه همینطور بوده همیشه از بر اتفاقاتی عده ای مسرور گردیدند و عده ای مغمون که این کاملا طبیعی است

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 13:48:21
      162 36

      از ان جهت که نیرنگ و حقه امریکای فریبکار بر ساده دلان وطنی روشن شد باعث خوشحالی ماست

  • بی نام
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 14:15:26
    پاسخ
    99 222

    تا وقتی که طبق رویه های بین المللی عمل نکنیم اوضاع همینه. استفاده از هواپیماهای مسافربری برای کارهای غیر از مسافر کاملا اشتباه و پایمال کردن حق مردم هست

    • شمس تبریزی
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 16:00:24
      273 112

      برادر من، آخه کی میاد بویینگ و ایرباس نو را برای حمل تجهیزات به سوریه و لبنان استفاده کنه. اینها حرفهای تبلیغاتی آقایان است برای دبه درآوردن. والله آدم خنده اش میگیرد که بگویند بویینگ نمی دهیم چون ایران حمل سلاح از آن استفاده میکند. به خدا اینطور نیست و بویینگ و ایرباس باشند و نباشند ، برادران به آنها برای انجام ماموریت نیازی ندارند.

    • مبثم
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 16:22:09
      93 148

      من نمیدونم چرا بعضی ها منفی میدن . جنگل های خودمون آنش میگیرند بیل نداریم آتیش را خاموش کنیم بعد هواپیمای آبپاش ما میره سوریه آتیش خاموش کنه .

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 17:02:06
      38 200

      اولا ای کاش اسم شمس تبریزی را انتخاب نمیکردی چون هم کلمه شمس را دوست دارم هم نام تبریز را و در واقع شمس نقطه مقابل تفکر شماست دوما در مورد هواپیمایی ماهان تحقیق کن که چرا تحریم است و چه کسانی از چه رابطه هایی استفاده کردند تا از هواپیمایی ماهان استفاده کنند و نتیجه اش هم تحریم ماهان.خود را علامه میدانی و بدون اطلاع نظر میدهی همه نظرات شما همین گونه است

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 17:03:49
      17 16

      17:00 کسی که با تقلب نظرش را دارای وجهه نشان میدهد تفکرش قابل احترام نیست

    • شمس تبریزی
      جمعه 24 شهریور 1396 - 18:01:31
      20 11

      بی نام جمعه 18:02، اولا نام خانوادگی من نه به جنابعالی ربطی داره و نه به دیگران. لطفا در رابطه با موضوع صحبت کنید. ضمنا اگر بخواهی اینجا اتهامات آمریکایی ها علیه ایران را مطرح کنی، من هم مثل آمریکایی ها پاسخ خواهم داد.

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 11:14:00
      8 19

      شمس تبریزی/ شما یا واقعا نمیدانی یا میدانی و دنبال منافعی

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 13:47:28
      2 1

      باز دلواپسان نظرات را به نفع خود هک کردند....

    • شمس تبریزی 1
      شنبه 25 شهریور 1396 - 17:20:32
      8 4

      چه چیزی را نمیدانم؟ بنویسم که سانسور شده منتشر میکنند. آخه چی بگم که تف سر بالا نباشه. بدبختی ما از جایی شروع شده که شما اشاره نمیکنی. آقایان تیم هسته ای در بند5.1.1 ضمیمه دوم برجام که در رابطه با تعهدات آمریکاست گاف دادن. آمریکا در این بند گفته متعهد میشم که مجوز فروش هواپیمای مسافربری و تجاری را «برای صرفا مقاصد غیرنظامی» صادر کنم. این عبارت داخل گیومه را اینها بیخود قبول کردن. این یک تعهد فراهسته ای است که ما دادیم واین آمریکای پدرسوخته با قانون تحریم غیرهسته ای فوریه 2017 و قرار دادن ماهان در لیست اس دی ان میخواد برای یه دستمال کل قیصریه را به آتش بکشه. تازه صحبت از قراردادن ایران ایر در این لیست هم دارن میکنن. این اتهامات بر چه مبنایی هست؟ فرضا از 100 هواپیما یکیش هم بره سوریه

    • شمس تبریزی 2
      شنبه 25 شهریور 1396 - 17:27:19
      10 3

      به خاطر یه دونه تو 100 تا، بگن اصلا هواپیما نمیدیم؟ ضمنا ما دربرجام اصلا بحثی در رابطه با سوریه نداشتیم. این بی شرف هم اومده با برجام هسته ای را به تعطیلی کشانده. هم میخواد صنعت موشکی را تعطیل کنه و هم بگه از سوریه بیایید بیرون. کنگره به گور پدرزن ترامپ خندیده. خیال کرده با خر طرفه؟؟؟ میخواهد با یه تیر برجام صدتانشون بزنه.ضمنا اینها در حد ادعاهای آمریکایی هاست. اینها باید در یک دادگاه ثابت بشه. همینطوری که نمیشه ادعا کرد و حکم هم صادرکرد. اعتراض اصلی من به تیم هسته ای خودمان است که آن عبارت داخل گیومه را باهاش سرسری برخورد کردن و الان برای ما از همین روزنه دارن دبه درمیارن. چی بگم؟؟؟؟ مشکل ما که یکی دوتا نیست. از سهل انگاری خودمان هم هست

    • شمس تبریزی به خبرآنلاین
      شنبه 25 شهریور 1396 - 17:35:06
      8 4

      خبرآنلاین، در کامنت قبلی برای این آقا نوشته بودم که کامنت مرا درست بخوانه. اما شما آن را سانسور کردی. گفتم از هواپیمای نو برای این کار استفاده نمیکنن. نگفتم اصلا استفاده نمی کنند. این حرفهای آقایان برای من مسخره است که به راحتی میخواهند دخالت آمریکا در تمام عرصه های کشور را توجیه کنند. اون یانکی ها تا دیروز میگفتن هسته ای. حالا میگن سوریه. فردا هم میگن موشکی. آخرسر هم میخوان بگن تغییر رژیم. خبرآنلاین، هنوز یه جو غیرت و شرف دارم که به این کثافتهای یانکی تا این اندازه میدون ندم. دیگران را کاری ندارم. یا غیرت برایشان معنی دیگری داره و یا ممکن است بگویند کیلویی چنده. من اینطور نیستم. خدا حافظ

    • شمس تبریزی به خبرآنلاین 2
      شنبه 25 شهریور 1396 - 17:45:16
      6 2

      خبرآنلاین، لطفا اگر تمام کامنت من قابل انتشار نیست، تقاضا میکنم با جرح و تعدیل منتشر نفرمایید. در جرح و تعدیهای شما گاهی اوقات به کل منظور من تغییر کرده. با تشکر

    • شمس تبریزی
      شنبه 25 شهریور 1396 - 18:40:50
      7 4

      یک چیزی را یادم رفت به این دوست بگویم. من پر رویی و وقاحت در سیاست خارجی را از آمریکایی ها آموختم. در سیاست جای صداقت نیست. طرف با پررویی تمام داعش را درست کرده. اونوقت میاد میگه میخوام با داعش مبارزه کنم.در چنین دنیایی آموخته ام که زل بزنم تو چشم طرف مقابل و مثل خودش با اعتماد به نفس هرچه تمامتر بگویم مدرک داری به دادگاه ارایه بده. میخوای باور کنی یا نکنی من میتوانم در سیاست با اعتماد به نفسی که لرزه به تن مخاطب میندازه بگم ماست سیاه است. آمریکایی ها این را به من آموختند و من در سیاست بویی از اخلاق کلاسیک اسلامی نبرده ام و افتخار هم میکنم که اخلاق گرا نیستم. دروغ گناه کبیره است اما دروغ گفتن به آمریکایی ها ثواب زیادی داره. حتی اگر بهتون ثابت شد که ماهان چنین کرده،انکار کنید چون ثواب داره

    • بی نام
      یکشنبه 26 شهریور 1396 - 09:22:31
      2 2

      همان متوجه شدم که نمیدانی چون مسائل را یک وجهی تحلیل میکنی در صورتی که همه مسائل یک کشور به هم ربط دارند باری/اگر جوابت را بنویسم مطمئنم تایید نمیشود واین هم یکی از مشکلات.ان شاءالله درست میشود

    • شمس تبریزی
      یکشنبه 26 شهریور 1396 - 16:20:31
      0 1

      البته قوم یهود و یانکی ها همه موضوعات کشور را به هم مرتبط میدانند.از نظر این دو، برجام و عقب زدن ایران در سوریه هر دو در یک راستا هستند. برجام به زعم آنها تهدید هسته ای علیه قوم یهود را برطرف کرد و دخالت های یانکی ها در سوریه هم قرار است ایران را از مرزهای قوم سرگردان یهود دور کنه. هر دو در راستای امنیت جهودها هستن و از نظر آنها به هم مربوطند اما از نظر من نه. این برجام و غیربرجام از بایبل و تلمود درمیان. من اگه به این کتب اعتقادی داشتم که دیگه با جهودان و پیروان یانکی اسخریوطی مشکلی نداشتم

    • بی نام
      دوشنبه 27 شهریور 1396 - 22:40:17
      1 0

      من چی میگم شما چی میگی چی رو به چی ربط دادی همین مونده فقط تهمت بزنی

  • شمس تبریزی 1
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 15:37:33
    پاسخ
    290 111

    متاسفانه در داخل آمریکا به درست یا غلط تصور میکنند که تحریمها ایران را به مذاکره کشاند و این بار هم میخواهند از طریق تحریمها ایران را وادار به مذاکره مجدد هسته ای و مذاکره بر سر مواضع خاورمیانه ای ایران و موشکهای بالستیک بکنند. مصاحبه اخیر تریتا پارسی را میخواندم و یک نکته را قشنگ برای طرف مقابل توضیح داده بود. گفته بود خیال نکنید اوباما گزینه دیگری غیر از مذاکره با ایران داشت چون به همان میزان که ما تحریمها را بیشتر میکردیم، بر سرعت برنامه هسته ای ایران افزوده شده بود و تا دستیابی به سلاح اتمی در حد چند ماه فاصله داشتن، به علاوه درد تحریمها هم برای ایرانی ها کاهش پیداکرده و بازدارنده نبود. متاسفانه دولت ترامپ یا از کل ماجرا بی اطلاعه یا نمیخواهد واقعیت را بداند.

  • بی نام
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 15:48:00
    پاسخ
    28 158

    اگر استفاده شده اشتباه است واگر اینطور نیست لطفا ثابت کنید به دنیا که بیشتر ازاین تهمت نزنن بهمون ما کشور متمدن وابرو مندی هستیم.

    • شمس تبریزی
      جمعه 24 شهریور 1396 - 11:38:38
      333 216

      به فرض هم که استفاده شده باشه، ربطی به آمریکا و بقیه ندارد. ما پول میدهیم و او هم هواپیما. قرار نیست برای ما تعیین تکلیف کنه که هواپیما باید در چه مسیری باید پرواز کنه. واقعا من اگر به شما ماشین بفروشم و موقع فروش شرط کنم که نباید با آن چالوس سفر کنی، شما چه واکنشی نشان خواهی داد؟ لطفا حماقت آمریکایی ها را توجیه نکنید

  • شمس تبریزی 2
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 15:55:08
    پاسخ
    479 310

    افراد زیادی هم با استدلالهای فراوان به این پیرمرد گفته اند که نقض برجام، یعنی رفتن ایران به سمت سلاح اتمی. منتها گوشش بدهکار نیست. برای خود ترامپ نوشتم که حفظ آبروی شما به عنوان کسی که سرد و گرم روزگار را چشیده بر من فرض است. الان هم از اینکه کیم جونگ اون جوان حرمت موی سپیدت را نگه نداشته ناراحتم. اما من امیدوار بودم که حالا که اورانیوم 98 درصد نداریم، بویینگ داشته باشیم و سیر آفاق و انفس کنیم اما شما نه میخواهی ما اورانیوم و پلوتنیوم داشته باشیم و نه بویینگ. تازه ویزا هم بهمان نمیدهی تا بیاییم در سواحل فلوریدا آبی به تن بزنیم و استخوانی سبک کنیم. در خاتمه هم جمله ای را از اثر رومئو و ژولیت شکسپیر برایش نوشتم که «بر هر دو تبارتان لعنت باد».

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 14:37:05
      58 13

      یا بیکاری یا شیکمت سیره میشینی پای مقاله ها متن میزاری وگرنه گشنه باشی دنبتل یه لقمه نون میدوی تا عقب نمونی

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 17:39:33
      89 10

      شمس تبريزى رو يكى از پريز بكشه

    • شمس تبریزی
      جمعه 24 شهریور 1396 - 18:13:25
      123 45

      بی نام جمعه 15:37، هم بیکار هستم و هم شکم سیر. تو اگر گرسنه ای عصر جمعه ای برو مسافر کشی و نیا اینجا کامنتهای مرا بخوان. من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش. هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت.

  • بی نام
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 18:09:48
    پاسخ
    21 10

    آمریکا با این کارها حرفی باقی نمی گذاره. می خواد تا ابد دشمنی با مردم ایران رو به جون بخره و روز به روز کاری بدتر از کودتای 28 مرداد رو به سرمون میاره. با این حال نباید ناراحت باشه که روسیه مفت و مجانی اینقدر در ایران نفوذ داره.

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:33:38
    پاسخ
    21 2

    دست دومش هم نمیدن دیگه؟

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 13:46:16
      29 24

      اون سه تا هم مرجوعی بودن داداش

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 17:44:32
      7 3

      14:46:16 مرجوعی یعنی چه؟

    • شمس تبریزی
      جمعه 24 شهریور 1396 - 19:05:52
      18 18

      مرجوعی یعنی اینکه مشتری قبلی معامله را به هم زده و جنس روی دست کمپانی باد کرده و براش دنبال مشتری میگرده تا آبش کنه

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 20:40:52
      9 8

      20:05یعنی فروخته شده و طرف هم استفاده کرده بعد پس داده به شرکت؟

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 20:41:41
      5 2

      ابش کنه یعنی چی ؟ معیوب بوده؟

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 10:22:40
      4 2

      14:46:16 بهتره این بازی نخ نما شده ی مرجوعی رو تمومش کنید هیچ کدوم از هواپیما ها مرجوعی نبودن بلکه سفارش دهنده به خاطر عدم توانایی مالی خودش نتونسته هواپیما رو تحویل بگیره جهت جهت اطلاع شما زمانی که ایرباس با هما قرارداد بست 4 فروند 330 آماده تحویل داشت که دوتاش رو داد به هما دوتای دیگه اش رو همون شرکتی که سفارش داده بود به هر ترتیبی بود پول جور کرد همون هواپیمایی که شما بهش می گید مرجوعی رو خودش تحویل گرفت. برای اطلاع بیشتر شما دو فروند 747 سری 8 که توسط یه شرکت روسی سفارش داده شده و اون شرکت به دلیل ورشکستگی نتونسته تحویل بگیره به نیروی هوایی آمریکا فروخته شده تا جایگزین هواپیمای مخصوص رییس جمهور آمریکا بشه در ضمن بویینگ می خواست این دو فروند رو به هما بفروشه که بعضی ها نذاشتن...

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 11:42:04
      8 18

      دعوا سر قدرته امثال شمس هم هر چی از بالا صادر بشه میپذیرن و میشن مرید .اصلش اینه چون روحانی هواپیما اورده میشه بد. ولی مثلا اگر یک اصولگرا اورده بود مثل احمدی نژاد میشد خوب و احمدی قهرمان

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 16:17:40
      5 5

      18:44:32 و 20:05:52 وقتی در مورد مواردی که اطلاع کامل دارم مثل هواپیماها میبینم افرادی مثل شما اینگونه نظر میدهند دلم به حالتان میسوزد که به خاطر منافع حزبی چه چیزهایی به هم میبافید.با این تفکرات فقط به مردم لطمه میزنید

    • شمس تبریزی
      شنبه 25 شهریور 1396 - 18:45:03
      5 6

      نه قربون این طور نیست. هواپیما را در انبار داشتن و پولی که هزینه کردن باید زودتر به خزانه برگرده. این یه اصل در تجارته. هروقت هواپیماهای سفارشی دست ما رسید و سر تحویلش دبه درنیاوردن میگم احسنت. اما این هواپیماها باید زودتر فروش می رفت تا هزینه تمام شده زودتر برگرده.

    • شمس تبریزی
      شنبه 25 شهریور 1396 - 18:52:34
      6 7

      اینقدر هم سعی نکن از کلک نخ نمای قدیمی و توپ را در زمین احمدی نژاد انداختن بهره ببری. این کلک مال 4 سال پیش بود. اینجا بحث ساده لوحی ما در نوشتن عبارات برجام و حقه بازی آمریکایی ها مطرحه. من تحت هیچ شرایطی قبول نمی کنم که آمریکا بخواهد با این پدرسوخته بازی ها،سپاه و سرویس ماهان و ایران ایر به سپاه را بهانه کنه تا بازی باخته در سوریه را به برد تبدیل کنه. به یکی از جمهوریخواهان هم یه روز گفتم من مسلمان هستم و مال این منطقه هستم. شما مسیحیان و یهودی ها در خاورمیانه زیادی هستید و باید گورتان را از اینجا گم کنید. همانطوری که ما مسلمانها نمیاییم آنجا، شما هم از اینجا بروید بیرون. اینجا بحث احمدی نژاد و روحانی نیست. بحث بالاتر از اینهاست

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:34:08
    پاسخ
    10 1

    اقدام مجلس نمایندگان آمریکا به‌رغم هشدار برخی از دموکرات‌ها صورت گرفت که تاکید داشتند چنین حرکتی می‌تواند توافق بین‌المللی برای محدود کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را تضعیف کند.

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:34:56
    پاسخ
    7 0

    این تحریم استفاده از اعتباراتی برای مجاز کردن تعاملات مالی برای فروش را ممنوع می‌کند و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی از صدور مجوز برای فروش هواپیما منع می‌شود.

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:37:56
    پاسخ
    2 19

    از آنجا که قراردادهای خرید هواپیماهای جدید در سطح بین المللی منعقد شده است، مصوبه اخیر کنگره آمریکا در مورد ممنوعیت فروش هواپیما به ایران تاثیری بر اجرای این قراردادها ندارد.

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:38:10
    پاسخ
    5 4

    تمامی قرارداهای منعقده با شرکت های سازنده طبق برنامه اقدام مشترک یا برجام انجام شده و این توافق ایران با جامعه جهانی به تایید سازمان ملل متحد نیز رسیده است.

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:38:45
    پاسخ
    4 6

    هنوز شرکت های سازنده هواپیما در این زمینه واکنش منفی نشان نداده اند و این مصوبه کنگره به تایید سنا و رییس جمهوری آمریکا نیازمند است.

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:39:02
    پاسخ
    5 0

    دولتمردان آمریکا باید منافع اقتصادی این قراردادها را با توجه به میزان اشتغالزایی آنها در نظر بگیرند و شرکت های سازنده نیز به اجرای این قرارداد اهمیت بیشتری بدهند.

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:40:02
    پاسخ
    24 4

    این نقض صریح و آشکار برجامه

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 13:53:22
      28 7

      اگر برجامی وجود داشته باشه تا الان

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:43:06
    پاسخ
    19 3

    هر دم از این باغ....

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:43:38
    پاسخ
    36 2

    آقای رئیس جمهور وعده داده بودند تحریم های غیر هسته ای هم لغو شه به مرور زمان ولی...

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:46:13
    پاسخ
    18 1

    آقای ولایتی ایا از نظر شما این نقض برجام هست یا خیر ؟

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 11:13:59
      14 2

      از نظر ایشون که نقض برجامه ولی از نظر ظریف و عراقچی فاحش نبوده

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:47:07
    پاسخ
    11 7

    چقد کینه دارن که از معاملات اقتصادی که به نفعشون هم هست چشم پوشی میکنند

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:47:39
    پاسخ
    26 2

    تو این مدت در منطقه هر کشوری هر سلاحی که خواست خرید اونوقت ما تو یه هواپیما گیر کردیم.

  • علی
    جمعه 24 شهریور 1396 - 13:49:31
    پاسخ
    33 1

    ترکیه قرارداد اس 400 هم نهایی کرد ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 18:03:43
    پاسخ
    8 2

    بهر حال باید بسمت رفاه ملت و توسعه ی ایران با حفظ اقتدار و احترام بین المللی پیش رفت.امریکا و روسیه و سایر قدرت های بزرگ حتما دوست ندارند که ایران در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.باید با سیاست تعامل و بازی برد برد پیش رفت مثلا ترکیه الگوی خوبی برای تعامل است حداقل در خاورمیانه

  • غلام دار تلو
    جمعه 24 شهریور 1396 - 19:18:33
    پاسخ
    22 0

    هواپیما پر . قطار پر . اتوبوس پر . مینی بوس پر . الاغ ؟ الاغ که پر نداره خودش خبر نداره بهترین گزینه برای سیر و سفر الاغ قندی

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 20:08:43
    پاسخ
    1 15

    ما منتظر برجام 2 و 3 هستیم، همونطوری که رئیس جمهور در مناظره ها وعده داد

  • محمودی
    جمعه 24 شهریور 1396 - 20:08:57
    پاسخ
    5 15

    ایران گزینه های بی شماری دربرابر تحریم های آمریکای جهانخوار دارد اولین گوزینه وجود توان داخلی و ساخت هواپیماهای تیزرو و تندرو که کیفیتش زبان زد خاص و عام میباشد دومین گوزینه وجود ابرقدرت های حامی ایران میباشد چین و روسیه سومین گوزینه این میباشد که ما تا محمود را داریم هیچ غمی را نداریم

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 14:10:36
      0 0

      دوست عزیز چین که خودش هواپیما ازآمریکا می خرد روسیه هم هیچ وقت بهقول وقرارش وفا دار نیست این جوانهای نادان ما بودند یکی خود من که گول روسها خوردیم

  • مقیمی
    جمعه 24 شهریور 1396 - 20:49:04
    پاسخ
    6 27

    فوائد رویه جدید آمریکا اینه که 1 به دنیا ثابت میشه آمریکا بدنبال بهانه گیری است و حقانیت با ایرانه 2 اروپا مثل گذشته با آمریکا همراهی نمی کنه 3 روسیه و چین موضع تندتری در مقابل آمریکا به نسبت دوره قبل از برجام میگیرند 4 دارائیهای ایران کماکان به داخل کشور وارد میشه 5 آمریکا نمی تونه مثل قبل ایران را در شورای امنیت زیر فصل هفتم منشور سازمان ملل ببره 6 فروش نفت ایران کماکان ادامه خواهد داشت7 نیروگاه اراک با تکنولوزی جدید ساخته خواهد شد و دهها مزیت دیگر ضمن اینکه اورانیوم بالای بیست درصد بدرد ایران نمی خوره چون بالاتر از آن از حالت صلح آمیز در میاد و جنبه نظامی پیدا می کنه . برجام تمامش برای ما برد بود و الا داشتن بمب اتمی هیچ سودی نداره همانطور که برای کره شمالی هم نخواهد داشت .

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 17:13:45
      14 0

      خخخخخخخخخخ

  • تخت روانچی
    شنبه 25 شهریور 1396 - 07:16:46
    پاسخ
    29 4

    برجام برای چندمین بار گلابی داد... علی برکت الله

  • علی
    شنبه 25 شهریور 1396 - 10:16:38
    پاسخ
    8 21

    منفی ها یکم مشکوکه .

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 11:12:28
      22 6

      اصلا هم مشکوک نیست ملت هوشیارتر شده اند

    • بی نام
      شنبه 25 شهریور 1396 - 17:15:58
      2 17

      هم منفی ها مشکوکه هم چندتا کامنت های بالا

  • بی نام
    شنبه 25 شهریور 1396 - 10:39:09
    پاسخ
    3 1

    همه دنیا به امریکا محتاج است حتی روسیه ما فحش میدیم شکلات هم میخایم فکر می کنیم اونا محتاج پول ما هستند

  • بی نام
    شنبه 25 شهریور 1396 - 11:12:58
    پاسخ
    18 1

    به نظرم نقض فاحشی رخ نداده خخخخخخخخ

  • بی نام
    شنبه 25 شهریور 1396 - 11:13:24
    پاسخ
    15 1

    برای انتقال مبلغ 100 دلار به یک مجله خارجی جهت چاپ مقاله، به بانک ها مراجعه کردم. هیچ بانکی در ایران قادر به انجام این کار نیست.

    • بی نام
      یکشنبه 26 شهریور 1396 - 07:25:20
      0 0

      ده پانزده سالِ وضعيت همينه، شما تازه فهميدى؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x