ایلنا نوشت: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم بازنگری در جریان اصولگرایی، گفت: افرادی را به یکباره چند ماه قبل از انتخابات بدون اینکه در زمینه‌های مختلف کارکرده و یا طرح و برنامه‌ای داشته باشkد به صحنه می‌آوریم، نیرو را می‌سوزانیم و حاضر هم نیستیم که بگوییم اشتباه کردیم.

آیت‌الله سیدمحمد غروی با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که بگوییم ما درست فکر کرده و عمل می‌کنیم و معمولا خطاها را به دیگران و رویدادها نسبت دهیم، اظهار داشت: این آسیب مهمی است که معمولا جریان‌‌‌‌ها را تهدید می‌کند. اصولگرایان هم از این موضوع مستثنی نیستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اینکه بیان می‌شود نقش جامعتین در جریان اصولگرایی در انتخابات، کم رنگ شده است و با توجه به اینکه جامعه روحانیت اعلام کرد محوریت اصولگرایان را در دست دارد از محوریت کنار گذاشته شده است، گفت: به دلیل اینکه مجموعه‌ای بودند که تصمیماتی را می گرفتند و جامعه مدرسین صلاح ندانست که ورود پیدا کند و در مورد جامعه روحانیت هم باید از خود آنها پرسید.

وی ادامه داد: برخی از جریان‌های باسابقه فردی را در انتخابات معرفی می‌کنند که در همان زمان قابل پیش‌بینی است که آن بزرگوار اگر بتواند آرای را به خود جذب کند حدود 1 تا 2 میلیون است. همچنین گاهی افرادی را به یکباره سه یا چهار ماه قبل از انتخابات بدون اینکه در زمینه‌های مختلف کارکرده و یا طرح و برنامه‌ای داشته باشد، به صحنه می آوریم و آن نیرو را می‌سوزانیم و بعد از آن هم حاضر نیستیم که بگوییم اشتباه کردیم و در نهایت اگر با هر کدام از تصمیم‌گیرندگان صحبت کنیم، می‌گویند بهترین گزینه بوده است و حاظر نیستند به اشتباهات خود توجه داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید اصولگرایان بازنگری در نوع عملکرد خود داشته باشند، گفت: بعید می‌دانم اصولگرایان طیف واحدی شوند. تجربه ثابت کرده است که برخی از آنها اهل این نیستند که وفاقی بین خود ایجاد کنند اگر حرفشان پیش رفت، می‌مانند اما اگر نه فاصله می ‌گیرند.

غروی اظهار داشت: وفاق نسبی بین عقلای اصولگرایان می‌تواند به وجود آید اما مشروط و منوط به این است که جامعه را بشناسند و مسائلی که در جامعه تاثیرگذار است، بدانند و با توجه به آن خطاهای خود را بار دیگر تجربه نکنند.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =