ایرنا نوشت: کره شمالی تهدید کرده است که با افزایش فشار و تحریم های بیشتر اقتصادی ژاپن علیه این کشور ، ابرهای هسته ای آسمان آن کشور را فرا خواهد گرفت.

 رسانه های کره شمالی این هفته با انتشار مطالبی تهدید کرده اند که فشارهای بیشتر ژاپن خطر بروز اقدامات هسته ای علیه این کشور را به دنبال خواهد داشت و ابرهای هسته ای بر فراز ژاپن مشاهده خواهد شد.

دولت ژاپن تاکید کرده است که در شرایط فعلی راهی برای گفت و گو با کره شمالی وجود ندارد اما باید تحریم ها و فشارها را علیه این کشور برای توقف برنامه هسته ای نظامی بیشتر کرد.

کره شمالی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن را نیز فردی که قصد خودکشی دارد توصیف کرده است که با این اظهار نظرها باعث می شود تا ابرهای هسته ای در آسمان کشورش ظاهر شود.

خبرگزاری کره شمالی امروز چهارشنبه در تازه ترین گزارش خود آورده است که فشارهای ژاپن هرگز در اراده این کشور خللی ایجاد نخواهد کرد و تنش آفرینی های توکیو باعث بدتر شدن شرایط خواهد شد.

گزارش این رسانه حاکی است که کسی نمی داند جنگ هسته ای چه زمانی شروع خواهد شد اما اگر ژاپن اینطور رفتار و عمل کند خودش جرقه این جنگ را خواهد زد.

آبه در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه گذشته میلادی گفت که باید هرگونه انتقال پول و منابع انسانی و کالا و فناوری به کره شمالی ممنوع شود.

او افزود که ما باید بتوانیم به طور خیلی کامل برنامه هسته ای نظامی و موشکی بالستیک کره شمالی را ارزیابی و سپس متوقف و راستی آزمایی کنیم و این کار با گفت و گو امکان ندارد بلکه با فشار میسر خواهد شد.

روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کره شمالی هم به آمریکا و ژاپن برای تحت فشار گذاشتن این کشور هشدار داده و خواستار توقف راهبرد خصمانه آنها شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =