تسنیم نوشت: آل اسحاق با بیان اینکه دنیا فقط اروپا و آمریکا نیست گفت:‌ اگر اقتصاد ایران چاره ای جز برقراری ارتباط با آمریکا و اروپا نداشت باید ۱۰ سال پیش از گرسنگی می‌مردیم.

یحیی آل اسحاق، وزیر پیشین بازرگانی به ابراز تمایل شدید شرکت های اروپایی به ادامه فعالیت اقتصادی در ایران گفت:‌ وضعیت کشور ایران به گونه ای است که برای هر کشوری فعالیت اقتصادی بنا به دلایل مختلف محیطی و منطقه ای، امنیتی جذاب و غیر قابل گذشت است.

وی با بیان اینکه باید دید این قراردادهایی که بسته می شود چقدر عملیاتی است گفت:‌ حوزه همکاری های اقتصادی بین المللی اقسام مختلفی دارد از جمله معاهدات بین المللی،موافقت نامه و قرارداد اما نکته مهم آن میزان عملیاتی شدن این قراردادها است.

آل اسحاق با بیان اینکه در معامله با اروپایی‌ها همواره باید یک انگشت دست را بسته نگه داشت گفت: علی رغم اینکه بسیاری از سران کشورهای اروپایی بامواضع ترامپ مخالفند اما نباید فراموش کرد که آمریکا بزرگترین شریک تجاری اروپا است و اروپا هیچگاه حاضر نخواهد شد به خاطر ایران این منافع خود را به خطر بیاندازد و این نکته ای است که در انعقاد قرارداد با اروپائیان باید برآن دقت کافی داشت.

وزیر پیشین بازرگانی گفت:‌ سابقه همکاری ایران با اروپا نیز نشان داده است که اروپایی‌ها پایبند به قرارداد خود نیستند و در بسیاری از قراردادهایی که با ایران بستند، آن را بدون عمل به تعهدات خود نیمه کاره رها کردند و رفتند بنابراین آنچه مهم است این که روی پای خود بایستیم نه اینکه به صورت شعاری به اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

آل اسحاق با بیان اینکه دنیا فقط اروپا و آمریکا نیست گفت:‌ اگر اقتصاد چاره ای جز رابطه برقرار کردن با آمریکا و اروپا نداشت ده سال پیش باید از گرسنگی می مردیم.

وی با بیان اینکه منظور از این حرف قطع اقتصادی با کشورهای اروپایی و آمریکایی نیست گفت: منظور این است که در رابطه با این کشورها خام نشویم و توجه کافی باشد که آنها غیر قابل اعتماد هستند و هر لحظه ممکن است که تعهدات خود را در قبال ایران انجام ندهند.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    4 0
    راه نجات ایران رو در محصولات بی کیفیت چینی و سلاحهای آشغال روسی دیدید. و متاسفانه ده سال پیش مردید
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    3 0
    شما اگر نفت رو به هر قیمتی نمیفروختیت الان از گشنگی مرده بودید.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    2 0
    والا همچین زیاد هم نمونده بود از گرسنگی بمیریم... ما آدمای عادی این جامعه با پوست و گوشت و استخونمون با اون وضعیت اسفبار حس کردیم شرایط رو ...شما آقایون بالا نشین که ککتون هم نگزید. با بیست سال سابقه کار به بهانه خوابیدن کار تو کارخونه تعدیل شدیم و بعد چهار ماه به بهانه های الکی بیمه بیکاری مون رو هم قطع کردن. خدا می دونه چی کشیدم ..
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    2 0
    شما هایی که پولهای هنگفت این ده سال مملکت دستتون بود معلوم است که نمردید. ببینید چه به روز ما ملت اماده است.