تسنیم نوشت: امام‌جمعه مشهد‌مقدس با طرح این سئوال که با چه سیاستی باید راه را برای عده‌ای باز کرد تا برای خودشان ثروت انباشته کنند؟، گفت: ماشین‌های رنگارنگ خارجی در خیابان بیشتر از ماشین داخلی دیده می‌شود، چرا این همه جنس خارجی وارد می‌شود؟

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: قرآن کریم در هفت آیه انواع "آرایشگری شیطان" را بیان می‌کند و کیفیت این زینت نیز توضیح داده می‌شود؛ در یکی از آیات ذات مقدس پروردگار رابطه میان شیطان و نفس را مشخص می‌کند به این معنا که شیطان جاده صاف کن نفس است.

وی با اشاره به اینکه نباید مرعوب دشمن باشیم و باید مشکلات را با تکیه بر قدرت خود حل کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری 4 سال از اقتصاد مقاومتی سخن گفتند؛ کفر ملتی واحد است و همه می‌خواهند ما را براندازی کنند. بیائیم در داخل کشور به خودمان تکیه کنیم، مقام معظم رهبری مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را بیان کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند با سرمایه‌گذاری خارجی مخالف نیستم اما اینکه آن‌ها بخواهند برای ما کار تعریف کنند مخالفم، اگر قرار است درِ این کشور را به‌‌روی بازار مصرفی خارجی ببندیم و کارخانه خودمان و تولید خودمان راه بیافتد یک بازار 80 میلیونی با این منابع و ثروت جوابگوی ماست.

وی افزود: متاسفانه امسالی که در عید نوروز در همین مکان سال اقتصاد مقاومتی را بیان فرمودند، ماشین‌های رنگارنگ خارجی در خیابان بیشتر از ماشین داخلی دیده می‌شود. چرا این همه جنس خارجی وارد می‌شود؟ عزیزان مشکل کشور را آماردادن و شعاردادن حل نمی‌کند. در روز ملی استاندارد یکی از مسئولان می‌گوید 6 ماهه اول امسال 1.5 میلیون اشتغال ایجاد کردیم و آقایی که مسئول کارگر و تعاون در کشور است یک ماه پیش گفت ما در این کشور بیش از 400 هزار شغل نمی‌توانیم ایجاد کنیم و 600 هزار شغل روی زمین مانده؛ این آمار متناقض از کجاست؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه 12 میلیون دختر و پسر در انتظار اشتغال و مسکن هستند، بیان کرد: این مشکل به خانواده‌ها نیز رسیده و میانسالان و بزرگسالان هم به مشکل خورده‌اند، رهبر انقلاب نسخه اقتصاد مقاومتی ارائه کردند، بازار پوشاک ما نباید بازار مصرفی ترکیه و چین باشد، بازار اتومبیل ما نباید بازار خارجی باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: با چه سیاستی و وضعیتی باید راه را برای عده‌ای باز کرد تا برای خودشان ثروت انباشته کنند؟ ما راه داریم و برای حفظ عزت راهکار داریم. عزت ملی، سلامت ملی و امنیت عمومی می‌خواهیم و از سوی دیگر پیشرفت می‌خواهیم که استعداد و ثروت و توان تولیدش را داریم؛ باید این‌ها را به‌کار بیندازیم تا بازار مصرفی دیگران نشویم. عربده‌کشی‌های یک مرد دیوانه که دیوانگی‌اش را علم کردند با این راهکار می‌توان علاج کرد و هم در داخل کشور نیز به پیشرفت رسید؛ نسخه نیز همان "اقتصاد مقاومتی" است.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    122 1
    چرا مردم ما نباید خودروی بروز خارجی و با کیفیت سوار شوند؟ تا کی باید دو خودروساز داخلی رو که مثل بچه های لوس 40 ساله شدند حمایت کرد؟ به نظر من تنها راه حل نجات خودرو سازی ایران کاهش سود آنها از طریق ایجاد بازار رقابتی و ورود خودروهای خارجی هست تا آنها نیز فکری به حال کیفیت محصولات خود کنند
  • امير ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    108 2
    شاید اون مناطقي كه شما سكونت و تردد ميفرماييد بله ماشين خارجي و رنگانگ زياده،
  • بی نام TR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    42 0
    مردم چه ماشینی سوار شوند چه اشکالی داره؟
  • امیرر A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    79 0
    ماشین ایمن سوار میشن
  • کوروش A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    3 0
    حاج اقا ماهم مث اون یارو بریم استرالیا چطوره.ماشینهامون هم ببریم
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    5 0
    مشکل بیکاری همه ناشی از واردات بی رویه کالاهای خارجی هست،اگه همه پراید سوار بشن تعداد قربانیان سوانح بالا میره،در نتیجه برای جایگزینی نیاز به نیرو هست،اینطوری مشکل بیکاری حل میشه