یکشنبه 28 آبان 1396
یکشنبه 30 مهر 1396 - 09:59:10 چاپ

نهنگ آبی به ایران رسید/ علت خودکشی دانش‌آموزان اصفهانی بازی نهنگ آبی بود

جامعه > پلیس - فرمانده انتظامی استان از سقوط دو دانش آموز دختر اصفهانی از پل روگذر و فوت یک نفر از آنان و مجروحیت دانش آموز دیگر تحت تاثیر بازی نهنگ آبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدي معصوم بيگي گفت: در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر سقوط دو دختر نوجوان از پل روگذر در شهر اصفهان ، تيم فوريت هاي پليسي بلافاصله به محل اعزام شد.

وي افزود: متاسفانه در اثر اين حادثه يكي از دختران كه 15 ساله بود در دم فوت کرد و ديگري كه 16 ساله بود به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامي استان اصفهان هم چنين گفت: بر اساس گزارش هاي موجود حال دانش آموز مجروح نيز وخيم اعلام شده است.

اين مقام ارشد انتظامي گفت: اين دو نوجوان قبل از پرت كردن خود توسط یک دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظي كرده و علت اين كار را انجام بازي آنلاين نهنگ آبي در فضاي مجازي اعلام كرده اند. 

سردار معصوم بيگي با اشاره به اينكه نوجوان مجروح شده نيز بیان داشته که تحت تاثير بازي دست به این اقدام زده است، گفت: پلیس در خصوص بازي نهنگ آبي هشدارهايي داده بود؛ اين بازي در كشورهاي مختلف قرباني گرفته و تاثير بسياري بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتارهاي پرخطري همچون خودزني و خودكشي مي كند.

وی تاکید کرد: پدر و مادرها مي بايست همواره بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و اين را بدانند كه فضاي مجازي در برخي مواقع از فضاي واقعي خطرناك تر است.

42235

کلید واژه‌ها : دانش‌آموز - خودکشی - استان اصفهان -
34 دیدگاه
  • نوید
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 10:23:46
    پاسخ
    103 7

    مگه نگفتن مسئولش رو تو روسیه گرفتن و دیگه قابلیت اجرایی نداره؟

    • بی نام
      یکشنبه 30 مهر 1396 - 13:26:37
      97 10

      شما باور می کنید ؟ من باور نمی کنم متاسفانه که این خودکشی به نهنگ ابی ربطی داشته باشه .

    • علی
      یکشنبه 30 مهر 1396 - 13:29:32
      43 7

      از روسیه خیری به ما نمیرسه که اینم اومده روش

    • بی نام
      دوشنبه 1 آبان 1396 - 04:48:55
      26 414

      بهترین راه برای مقابله با بازی منحوس نهنگ آبی نصب بازی پراید سفید رو گوشی نوجوونهاست . که یه پراید سفید شروع میکنه از اول خیابون به مسافرکشی کردن و بقیه ی پراید ها هم به طبع اون همین کارو انجام میدن. هر مسافر 1500 امتیاز داره و اگه خانوم بی حجابی رو سوار کنی 200 امتیاز منفی میگیری و در نهایت پلیس زوج و فرد هر چی درآوردیو هپلی میکنه 🚗🚕🚓

  • محمد طاها
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 10:44:33
    پاسخ
    126 5

    بسم الله

    • بی نام
      یکشنبه 30 مهر 1396 - 11:33:22
      52 3

      بفرما

  • داریوش
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 11:17:46
    پاسخ
    110 22

    مسخره است. کدوم ادم عاقلی تحت تاثیر یه بازی خودکشی میکنه یعنی کم عقلی تا این حد. البته اگه ماجرا چیز دیگه ای باشه و ربطش دادن به این بازی

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 11:40:38
    پاسخ
    67 16

    دروغ که حناق نیست

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:18:15
    پاسخ
    47 5

    در واقع نرسیده با همت دوستان بالخص رسانه ملی وارد شد.

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:27:14
    پاسخ
    58 8

    قول معروف: آدمی رو سگ بگیره،اما جو نگیره...نهنگ آبی یعنی یک بازی و این همه بدبختی محاله...

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:29:53
    پاسخ
    98 5

    ساده ترين روش براي پاك كردن صورت مسأله اينهمه مشكلات نوجوانان و جوانان تاثير نداره و همش بازي نهنگ ابي مقصره ايا ادم نرمال ميره سمت اين بازي يا اين بازي اگر هم واقعا انجام دادند فقط معلول مشكلات ديگريست كه فقط اعتماد بنفس خودكشي رو به اين ادم ها ميده؟؟؟؟؟

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:32:48
    پاسخ
    19 42

    چطور اینها رو قانع میکنن که دست به خودکشی بزنن. به نظرم فقط بحث تلقین و اغفال نیست. به نظرم آسیب دیدگان عاطفی، ترنس ها و همجنس گرایان بیشتر در معرض آسیب هستند.

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:34:34
    پاسخ
    76 4

    آخرش هم همه میگن پدر مادراشون بهشون بی توجه بودن. من خودم یک پدرم، خدا را شکر فرزندان خوبی هم دارم ولی باور کنید تربیت فرزند در این دوره و زمانه ساده نیست. واقعا نمیتونید به راحتی پدر و مادر بیچاره را مقصر بدونید و بگید حواسشون به بچه شون نبوده. شاید مثال خوبی نباشه و شاید خیلی ها این مثال براشون دلیل قانع کننده ای نباشه ولی فرزند نوح پیامبر هم کافر شد. آیا حضرت نوح مقصر بوده است؟ فرزندان یعقوب پیامبر هم برادر خودشان را به چاه انداختند آیا حضرت یعقوب مقصر بوده است؟ خدا به خانواده هاشون صبر بده

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:45:00
    پاسخ
    25 2

    افسردگی باید داشت تا موثر یشه

  • کریم
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:47:28
    پاسخ
    47 10

    چرا فیلتر نمیشه به جای فیلتر کردن تلگرام و فیسبوک و یوتیوپ چرا این بازیها فیلتر نمیشه به خدا ادم شک میکنه

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:50:10
    پاسخ
    23 8

    شایدم نهنگ خشکی بوده و ما نمیدونیم.

  • نکته بین
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:56:22
    پاسخ
    20 36

    بیکاری...بیکاری..بیکاری هر مشکلی به این ختم میشه

    • بی نام
      یکشنبه 30 مهر 1396 - 13:12:26
      36 6

      دانش آموز بودن که هنوز وارد بازار کار نشدند

    • بی نام
      یکشنبه 30 مهر 1396 - 19:02:13
      2 2

      منظور اینه که شاید پدرش بیکار بوده و خانواده مشکلات اقتصادی داشتند

  • سپیده
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 13:02:41
    پاسخ
    66 6

    چند وقتیه هر اتفاق ناگواری میفته ی جوری دمشو میچسبونن به فضای مجازی... از آشنایی مادر اهورا با دوست پسرش تا این خودکشی... خبریه؟

    • امین
      دوشنبه 1 آبان 1396 - 15:23:49
      3 22

      چرا با اغراض حرف میزنی؟ میچسبونن یعنی چی؟ یه ذره تحقیق کن بعد توهم توطئه بگیر، نترس تلگرامتو فیلتر نمیکنن ،دوزپسرات سرجاشونن

    • بهنام
      سه شنبه 2 آبان 1396 - 21:25:43
      0 1

      دوز پسرُ خوب اومدی با اینکه کلیت حرفت منطقی نیست :

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 13:16:24
    پاسخ
    22 3

    اگر بازی نهنگ آب باشه چند وقتی هت که راجبش بحث میکنن پس چرا هیچ کس نمیتونه فیلترش کنه که مردم استفاده نکنن.

    • بی نام
      یکشنبه 30 مهر 1396 - 21:52:07
      4 1

      چیو فیلتر کنن؟ اپلیکیشن نیست که. یک سری مراحل داره انجام میدن در دنیای واقعی.

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 13:20:22
    پاسخ
    42 4

    خیلی خوشحال میشم اگه موبایل هاشون رو چک کنن ببینم زمان نصبش بعد از اطلاع رسانی گسترده صدا و سیما بوده یا نه. چون صدا و سیما قشنگ تبلیغ بازی رو کرد، کسی هم نمیدونست رفت دنبالش.

    • بی نام
      یکشنبه 30 مهر 1396 - 14:15:18
      139 6

      شماها که هیچکدوم صدا و سیمای ایران رو دنبال نمی کنید. از کجا فهمیدید؟

    • بی نام
      دوشنبه 1 آبان 1396 - 11:47:05
      8 2

      من در مورد نهنگ آبی تو اینستاگرام وفتی که گزارش صدا و سیما پحش میشد فهمیدم. بعد از اون خیلیا گفتن بریم ببینیم چیه. باید از خانواده های این دو تا دختر تحقیق شه، یه مرجع غیر از نیروی انتظامی، قوه قضاییه یا ... یه حای بی ظرف متل یه دانشگاه. باید معلوم شه باعت و بانی اینا استکبار حهانیه یا عدم آموزش صحیح. 38 سال نظام آموزش و پرورش اینه، بچه هامون هر روز بی هدف تر و پوج تر شدن. صدا و سیما به جای محبت پراکنی نفرت پراکنی میکنه. قهرمانای ساختگی میسازیم. تهش میشه این. و همه میدونن ازین بد تر منتظزمونه.

  • بهنام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 13:25:58
    پاسخ
    21 4

    اسیب های جامعه ما روز به روز داره بیشتر میشه و تفریح ها کمتر کمتر و بهترین راه در رفتن از این اسیب های جامعه فضا مجازی و دیگر راه در رو ها ، اگه دارین همه چیز و از جوانان و نوجوانان میگیرین خوب چی دارین میدین تهش میشه همین این همه فشار به خانواده

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 13:32:29
    پاسخ
    17 2

    نه بابا. ما ازین مشکلات نداریم. اینها فقط مختص استکبار و استعمار جهانیه.

  • مهدی
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 14:01:04
    پاسخ
    55 2

    تنها نهنگ آبی که میتونه تو ایران مثل آب خوردن آدم بکشه نیسان آبیه و لاغیر. همچنان هم تولید خواهد شد تا بتونه جمعیت ایران رو تعدیل کنه.

  • بی نام
    یکشنبه 30 مهر 1396 - 15:37:25
    پاسخ
    26 9

    نهنگ ابی که هیچی خر ابی هم باعث خودکشی نمیشه اینا همه دروغه

  • بی نام
    دوشنبه 1 آبان 1396 - 01:42:10
    پاسخ
    3 0

    این دیگه چه بازیه

  • محمد
    سه شنبه 2 آبان 1396 - 13:24:47
    پاسخ
    0 1

    من که باور ندارم کار نهنگ آبی باشه ...

  • مشتاق بازی
    سه شنبه 2 آبان 1396 - 21:27:37
    پاسخ
    1 1

    فارغ از صحت یا کذب این خبر ؛ دوستان کسی میدونه این بازی نهنگ آبی رو از کجا میشه دانلود کرد ؟ من که پیداش نمیکنم ؛ کنجکاو شدم واقعا بینم چیکار میکنه ؟ البته قبل خودکشی میام زیر همین خبر اعلام میکنم ;

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x