پنج شنبه 2 آذر 1396
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 06:36:05 چاپ

مسافرانی که دوست دارند در هواپیما کنار پنجره بنشینند چه شخصیتی دارند؟

جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - ایسنا نوشت:روزنامه‌ی تلگراف دیدگاه "بکی اسبیلمن" روانشناس را منتشر کرد که معتقد است، مسافرانی که صندلی کنار پنجره هواپیما را ترجیح می‌دهند تمایل زیادی به کنترل کردن تمایلات و خواسته‌های دیگران دارند.


وی می‌افزاید، این دسته از مسافران زود عصبانی می‌شوند و میل به انزوا نیز در آنها بیشتر است.علاوه بر آن انتخاب این محل بیانگر خودخواهی‌های زیاد و کم‌توجهی آنها به دیگران است.

بکی می‌گوید، بر عکس این دسته از افراد، کسانی که صندلی کنار راهرو هواپیما را ترجیح می‌دهند گشاده‌رو بوده و توجه بیشتری به دیگران دارند هم‌چنین خودخواهی‌های‌شان به نسبت کمتر از مسافرانی است که کنار پنجره می‌نشینند.

بر اساس مطالعات انجام شده از سوی یکی از شرکت‌های متخصص در امر پروازها، 55 درصد از مشتریان صندلی‌های کنار پنجره و 45 درصد نیز صندلی‌های کنار راهرو را ترجیح می‌دهند.

بر اساس این مطالعات 34 درصد مسافرانی که خواهان نشستن بر روی صندلی کنار پنجره هستند، مایلند تا مبالغ بیشتری را برای این امر بپردازند.

45302

کلید واژه‌ها : روانشناسی -
29 دیدگاه
  • بی نام
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 07:55:35
    پاسخ
    98 12

    من کنار پنجره می‌شینم به دو دلیل: اول اینکه تماشای زمین از ارتفاع بالا و دیدن زمین از اون فاصله حس خوبی داره و دوم اینکه چون وقتی سوار هواپیما می‌شم حالت تهوع می‌گیرم کنار پنجره نشستن و بیرون رو تماشا کردن حالم رو بهتر می‌کنه.

    • سعید
      چهارشنبه 3 آبان 1396 - 08:28:38
      7 0

      باید نظر روانشناسه رو عوض کنی داداش

    • بی نام
      چهارشنبه 3 آبان 1396 - 09:04:12
      1 5

      خوب این مطالعه هم نگفته همه کسانی که کنار پنجره رو انتخاب می کنن چنین شخصیتی دارند.

    • بی نام
      چهارشنبه 3 آبان 1396 - 09:51:06
      3 1

      دوست عزیز من با شما موافق هستم و اگر چه خودم کنار راهرو را ترجیح میدهم به نظرم آن روانشناس سخن سنجیده ای نگفته و مطالعات ناکافی انجام داده است. من در کل کنار راهرو را ترجیح میدهم ولی گاهی اگر مسیری را برای اولین بار بخواهم بروم و نور کافی روز هم باشد, برای دیدن جغرافیای مسیر و طبیعت آن, کنار پنجره می نشینم. باطیع زمانی که جوان تر بودم و همه مسیرها برایم اولین بار بودند کنار پنجره مینشستم و الان که مسیر تکراری می روم ترجیحی متفاوت دارم. پس میبینید که آن روانشناس, نظر پخته و جامعی نیست.

    • داشلی
      چهارشنبه 3 آبان 1396 - 10:06:03
      9 0

      منم کنار پنجره می نشینم چون از عجله مردم برای پباده شدن بدم میاد . هر وقت کنار راهرو می شینم وقتی نفرات سمت پنجره تمایل بی دلیل برای ایستادن در راهرو دارند برای پیاده شدن، خوشم نمیاد

    • بی نام
      چهارشنبه 3 آبان 1396 - 10:39:57
      7 4

      تماشای زمین از ارتفاع بالا و دیدن زمین از اون فاصله برای همه حس خوبی داره. ترجیح این موضوع دقیقا یعنی خودخواهی دیگه.

    • بی نام
      جمعه 5 آبان 1396 - 04:09:14
      1 4

      با کنار پنجره نشستن حالت خوش میشه از تهوع؟ قرص ضد تهوع هست براش البته

  • محمدرضا
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 08:52:34
    پاسخ
    14 1

    بسیار نظر غیر کارشناسانه ای هست . افرادی که سعی می کنند پیش پنجره هواپیما بنشینند افرادی هستند که نسبت به اتفاقات و اطراف خود بی تفاوت نیستند و دارای حس کنجکاوی و حس زیبایی دوستی بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند

    • بی نام
      جمعه 5 آبان 1396 - 08:32:51
      0 0

      من شبها فقط کنار پنجره رو دوست دارم واسه تماشا نورهای شهر

    • بی نام
      جمعه 5 آبان 1396 - 14:50:12
      0 0

      اصلا کل نظریه به نظرم ایراد داره به چند دلیل دلیل اول اینکه الان دیگه همه هواپیماها مانیتور دارند و شما با زدن یک دکمه میتونی بری رو کمرا و از دوربین زیر هواپیما یه دید پانوراما از کل زمین زیر هواپیما داشته باشی پس عملا هیچ فرقی بین صندلی کنار پنجره و وسط نیست دو اینکه توی گیت دقیقا صندلی شما اینکه چه ردیفی و چه صندلی باشه مشخص میشه و اینطور نیست که شما خودت انتخاب کنی مگر اینکه شما و همسفرت با هم توافق کنید که جاتون رو عوض کنید ولی وقتی تنها سفر میکنی صندلیتو خودت انتخاب نمیکنی سوم اینکه اگر هم بتونی انتخاب کنی و هواپیمات هم کمرا نداشته باشه بیشتر از اینکه آدم زورگویی باشی به نظر من آدم شاد و سرزنده و کنجکاوی هستی .

    • حسین
      جمعه 5 آبان 1396 - 21:06:53
      0 0

      نه داداچ . وقتی طرف میخواد حتما اونجا بشینه و اجازه به کسی نمیده خودش خودهایی وی رو نشون میده . علاوه بر اون چون به فکر شخص دیگری نیست که شاید اون شخص هم دوست داشته باشه بشینه کنار پنجره یعنی به فکر کسی نیست . موفق باشید

  • بی نام
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 09:09:37
    پاسخ
    6 1

    من به عنوان کسی که پنجره کنار هواپیما را ترجیح می دهم نظر این روانشناس را کاملا رد می کنم. دوست دارم کنار پنجره بنشینم تا تخیلم را به کار بیندازم.

  • بی نام
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 09:22:28
    پاسخ
    10 1

    من مخالفم. صندلی کنار پنجره رو دوست دارم چون از بلند شدن و فرود هواپیما خیلی خوشم میاد. نه گوشه گیرم و نه پرخاشگر.

  • hg
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 09:36:55
    پاسخ
    101 0

    این نویسنده حتما تو یک پرواز خواسته کنار پنجره بشینه اما نتونسته حالا داره شر و ور میگه

    • بی نام
      جمعه 5 آبان 1396 - 11:32:22
      0 0

      احسنت

  • ميثم
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 09:51:04
    پاسخ
    13 0

    معمولا كسايي كه دوست ندارن كنار پنجره بشينن ، از ارتفاع ميترسن

  • بی نام
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 10:05:45
    پاسخ
    6 0

    من كنار راهرو مي نشينم چون از ارتفاع ترس دارم پس اين دري وري هاي اثبات نشده را كپي و نشر ندهيد

  • بی نام
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 10:17:19
    پاسخ
    3 0

    نظرات مسخره تر از این نبود؟ من خودم از پرواز میترسم برای همین نمیرم کنار پنجره,

  • علی
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 10:24:28
    پاسخ
    16 0

    فقط به دلیل بهره مندی از مناظر هوایی است. اگر سفرهای هوایی زیاد بشه به گمانم از تمایل به نشستن در کنار پنجره کاسته میشه. به نظرم منظور این تحقیق افرادی هستن که با وجود اینکه سفر هوایی براشون عادی است ولی باز هم به نشستن کنار پنجره اصرار دارن

  • سعید
    چهارشنبه 3 آبان 1396 - 10:48:43
    پاسخ
    8 0

    نظرات کارشناسی این روانشناس بر اساس شرایط در یک کشور پیشرفته بیان شده. در کشورهای پیشرفته یک شخص عادی ممکن است تا 10 سفر هوایی تفریحی را تجربه کند . بنابراین تماشای بیرون از ارتفاعات ممکن است جذابیتی بر آنها نداشته باشد. اما در کشورهای فقیر قضیه به گونه ای دیگر است . اکثر مسافرتها توسط وسیله نقلیه شخصی ، قطار و... صورت میگیرد. بنابر این سفرهای هوایی و دیدن تصاویر از ارتفاع و خصوصا لحظات برخواستن و نشستن هواپیما برای این اشخاص که بندرت سفر هوایی راتجربه میکنند بسیار جذاب است و نمیتوان براحتی در خصوص این افراد اظهار نظر کرد.

  • بی نام
    جمعه 5 آبان 1396 - 04:08:32
    پاسخ
    36 0

    من همیشه کنار راهرو یا کنار در خروج میشینم چون ۱۵۰ کیلوئم و جا نمیشم. به شخصیتم قاعدتا ربطی نداره

  • بی نام
    جمعه 5 آبان 1396 - 04:10:52
    پاسخ
    18 0

    «بکی می‌گوید، بر عکس این دسته از افراد، کسانی که صندلی کنار راهرو هواپیما را ترجیح می‌دهند گشاده‌رو بوده و توجه بیشتری به دیگران دارند هم‌چنین خودخواهی‌های‌شان به نسبت کمتر از مسافرانی است که کنار پنجره می‌نشینند.» منظور از توجه به دیگران، همون فضولیه؟

  • بی نام
    جمعه 5 آبان 1396 - 04:12:49
    پاسخ
    2 0

    من تو ایزی جت اروپا دیدم که یه خانومه اصرار داشت کنار پنجره باشه که بتونه ظرف غذاشو باز کنه، بخوره. ایزی جت اخه هیچی نمیده

  • بی نام
    جمعه 5 آبان 1396 - 04:15:10
    پاسخ
    1 0

    مورد دیدم تو فرودگاه دوبی که میخواسته بره توکیو، اصرار میکرده کنار پنجره باشه که بتونه بخوابه تا خود توکیو؛ ۱۰ ساعت

  • بی نام
    جمعه 5 آبان 1396 - 10:56:34
    پاسخ
    0 0

    من کنار پنجره میشینم که حداقل از یک سمت راحت باشم. راهرو بشینی باید مدام خودتو جمع جور کنی که تو رفت و امد مهماندارها اسیب نبینی وسط هم بیوفتی که بدبختی، باید دستهایت را بزاری رو سرت تا مقصد

  • بی نام
    جمعه 5 آبان 1396 - 10:59:04
    پاسخ
    0 0

    مگه دست خودته کجا بشینی. نویسنده ظاهرا هواپیما سوار نشده هنوز.

  • بی نام
    جمعه 5 آبان 1396 - 12:50:09
    پاسخ
    0 0

    من ترس از ارتفاع دارم و خیلی از پرواز با هواپیما میترسم تا یه مسیر رو با هواپیما برم کلی استرس دارم دارو هم مصرف میکنم ولی فایده نداره،اگه دوستان تجربه مشابهی دارن ممنون میشم بهم کمک کنن.

  • بی نام
    شنبه 6 آبان 1396 - 00:48:48
    پاسخ
    0 0

    من چون از ارتفاع ميترسم أصلا كنار پنجره رو دوست ندارم همين

  • بی نام
    شنبه 6 آبان 1396 - 02:33:00
    پاسخ
    0 0

    در مورد افرادی که به اجبار بین ایندو مینشینند چیزی نگفته؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x