پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم در روزنامه شرق نوشت: دیروز روز رأی‌گیری برای رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی نیرو و علوم بود. از صبح دیروز در فراکسیون امید برای آقای اردکانیان رأی مثبت و برای آقای غلامی آزاد رأی اعلام شد تا هرکس برمبنای ارزیابی خودش رأی دهد.

تقريبا در بيشتر صحبت‌هاي موافق و مخالف و حتي وزرا، جو مجلس شلوغ بود. بيشتر نمايندگان براي اينكه وزرا رأي بياورند يا نياورند، تلاش مي‌كردند. بعدازظهر جو آرام‌تر بود و مثل اينكه تصميم‌ها گرفته شده بود.

من مخالف غلامي و موافق اردكانيان بودم. كاش مثل كشورهاي پيشرفته دنيا، رأي ما را مردم مي‌ديدند. اگر با وزارت آقاي غلامي مخالفت كردم هم به احترام شخص خود ايشان بود چون اداره اين وزارتخانه كار آساني نيست و نمي‌دانم با اين همه استاد و دانشجوي ناراضي ايشان چه مي‌خواهد انجام دهد.

پس از رأي‌گيري دوستان همكار براي شمارش آرا رفتند و پس از چندي ديدم آقاي دكتر لاشكي كه تلاش زيادي براي دکتر غلامي مي‌كرد، با خوشحالي با احد آزاديخواه نماينده ملاير دست داد و آقای پوربافراني نماينده نايين هم با آنها بود.امروز شاهد بودم از صادقي تا زاهدی به دکتر غلامی رأی دادند و برای ایشان رأي جمع می‌کردند.

به آقاي دكتر غلامي تبريك مي‌گويم كه هم حمايت حدادعادل را دارد هم حمايت ظريفيان. مانده‌ام که دکتر غلامی چگونه می‌خواهد حدادعادل و زاهدی و ظریفیان و صادقی را هم‌زمان از عملکرد خودش راضی نگه دارد و این همان چیزی است که من را نگران می‌کند. امیدوارم استادان و دانشجویان قربانیان این داستان نباشند.

وزارت علوم همیشه نقطه‌ای بوده که بیشترین فاصله بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را ایجاد کرده است. امروز برخی دوستان مجلس و بیرون از مجلس و دکتر غلامی، این فاصله را به حداقل رسانده‌اند.امیدوارم درخصوص دکتر غلامی اشتباه کرده باشم و ایشان هم با عملکردش باعث شود وزارت علوم نحيف و مظلوم، شادابي آكادميك و فرهنگي خود را دوباره باز يابد. از آقاي دكتر غلامي نيز درخواست مي‌كنم اين فرصت را فراهم كنند تا عزيزان دانشجو بتوانند در محيطي آزاد، از پويايي علمي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي برخوردار باشند و شاهد رشد و شكوفايي وزارت علوم باشيم.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =