مهر نوشت: فعال سیاسی اصلاح طلب درباره نوع گرایش سیاسی رئیس جمهور در چهار سال آینده گفت: انتظار ندارم که روحانی کاملا به سمت یک طیف حرکت کند.

محمد هاشمی با اشاره به نسبت سیاسی دولت با اصلاح طلبان اظهار کرد: دولت با مشارکت اصلاح طلبان تشکیل شده است. اصلاح طلبان در دولت مسئولیت دارند و همکاری می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روحانی در دولت سهم مناسبی به اصلاح طلبان داده است گفت: با توجه به شرایط کشور و مجموعه محدودیت های روحانی در چینش کابینه، اصلاح طلبان سهم مناسبی از کابینه دارند.

عضو سابق حزب کارگزاران با اشاره به چرایی انتقاد اصلاح طلبان از روحانی در هفته های اخیر اظهار کرد: این انتقادها تشکیلاتی نبوده بلکه فردی بوده است. فردی ممکن است در جامعه اصلاح طلب یا اصولگرا باشد و اصلا وابستگی جناحی هم نداشته باشد و در عین حال نقدی را متوجه دولت کند.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رئیس جمهور در چهار سال آینده بیشتر به سمت اصولگرایان چرخش خواهد داشت یا به سمت اصلاح طلبان؟، گفت: روحانی از نظر گرایش های فکری، بر اساس تعریف‌های رایج و طیفی، اصلاح طلب یا اصولگرا نیست. روحانی، ارزش هایی که هم در میان اصولگرایان هست و هم در میان اصلاح طلبان را قبول دارد. روحانی با گروه های مختلف تعامل و رفاقت دارد و پیش بینی نمی کنم و انتظار هم ندارم که روحانی کاملا به سمت یک طیف حرکت کند.به نظر من، روحانی در همین خط میانه ای که دارد - که گاهی از آن تعبیر به میانه روی یا فراجناحی بودن می شود - باقی خواهد ماند.

هاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره تلاش نمایندگان نزدیک به علی لاریجانی برای تاسیس حزب «معتدلین» گفت: مردم، علی لاریجانی و طیف وی را جزء طیف اصولگرا می دانند. هر تشکیلات و حزبی که توسط شخصیت های جناح اصولگرا تشکیل شود، از سبد رای اصولگرایان برمی دارد؛ یعنی نمی تواند رای اعتدالگرایان یا اصلاح طلبان یا خاکستری ها را جذب کند.

وی درباره اینکه اگر مرحوم هاشمی امروز در قید حیات بود، نسبت به دولت چه موضعی از خود اتخاذ می کرد، گفت: مرحوم هاشمی با توجه به ویژگی هایی که داشت، همیشه با سعه صدر با مسائل برخورد می کرد و قضاوت عجولانه انجام نمی داد. هاشمی اگر زنده بود، اجازه می داد که نتیجه کار دولت مقدار بیشتری مشخص شود چراکه هنوز دو ماه بیشتر از استقرار دولت نمی گذرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت اصلاحات تصریح کرد: مرحوم هاشمی، نیروهای میانه، تکنوکرات و عملگرا را قبول داشت. مرحوم هاشمی همیشه می گفت باید تلاش کنیم که موانع را از جلوی پای دولت برداریم؛ اگر چنین بشود، مشکلات حل خواهد شد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    0 0
    خدانکنه زنده بشه