روحانی:ایران ثبات و امنیت پایدار در افغانستان را به نفع منطقه می‌داند

رئیس‌جمهور گفت: ایران خواستار صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان است و آن را به نفع صلح و ثبات منطقه می‌داند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی عصر پنج شنبه در گفتگوی تلفنی "اشرف غنی احمدزی" رئیس جمهور افغانستان با وی، ضمن تقدیر از ابراز همدردی دولت و ملت افغانستان با مردم ایران در حادثه زلزله کرمانشاه، گفت: این همدلی ها، همدردی ها و برادری ها همواره میان دو ملت برقرار بوده و ما باید همیشه در کنار هم باشیم.

رئیس جمهور وقوع حوادث تروریستی و کشته شدن مردم در افغانستان را تأسف بار و ناراحت کننده دانست و اظهار داشت: خوشبختانه دولت افغانستان مواضع هوشمندانه ای در راستای حفظ وحدت و خنثی کردن توطئه هایی که برای تفرقه افکنی در منطقه وجود دارد، اتخاذ کرده است.

روحانی با اشاره به لزوم مبارزه همه جانبه با تولید و قاچاق مواد مخدر، افزود: امروز مواد مخدر نسل جوان را در کشورهای منطقه و جهان تهدید می کند که باید با همکاری گسترده با این پدیده شوم مقابله کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان است و آن را در راستای توسعه امنیت خود و به نفع صلح و ثبات منطقه قلمداد می کند.

روحانی همچنین توسعه همکاری ها و روابط تجاری و اقتصادی ایران و افغانستان را حائز اهمیت دانست و با اشاره به بهره برداری از طرح های توسعه بندر چابهار در آینده نزدیک گفت: اتصال خط آهن افغانستان به ایران و سپس به کریدور شمال ـ جنوب تحول مثبتی را در مراودات تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد.

"اشرف غنی احمدزی" رییس جمهور افغانستان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت افغانستان با مردم ایران به خاطر وقوع حادثه زلزله درکرمانشاه، اظهار داشت: دو ملت همواره در کنار یکدیگر و یار و برادر هم هستند.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به اینکه تقویت وحدت و برادری شیعه و سنی از اصول اساسی دراین کشور به شمار می رود، تأکید کرد: هرگز به دشمنان اجازه تفرقه افکنی نخواهیم داد.

وی بر اهتمام و جدیت دولت افغانستان در مسیر مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر تأکید کرد و خواستار توسعه مناسبات و همکاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =