بیت کوین ۱۵ هزار دلاری می‌شود/ پول دیجیتال بانکداری سنتی را نابود می‌کند؟

هر بیت کوین روز چهارشنبه 10800 دلار معامله شد اما مدیر بانک انگلیس معتقد است این پول دیجیتال به قدری کوچک و بی اهمیت است که نمی تواند تهدیدی علیه اقتصاد دنیا باشد.

به گزارش خبرآنلاین، سِر جان کانلیف، ضمن هشدار به سرمایه‌گذاران از حبابی بودن ارزش بیت کوین ابراز نگرانی کرد و گفت بهتر است سرمایه‌گذاران به حباب قیمتی پول دیجیتال توجه کنند.

وی تاکید کرد که بیت کوین به اندازه‌ای نیست که در حوزه اقتصاد کلان بتواند اقتصاد جهانی را تهدید کند چرا که باید ساز و کاری مانند بانک مرکزی پشت سر آن باشد که نیست.

بانک‌ها و موسسات مالی نگران پول‌شویی و جرایم آنلاین از طریق بیت‌کوین هستند و به همین دلیل اغلب دولت‌ها این ارز و پول دیجیتال را به رسمیت نشناخته‌اند.

تا چند وقت پیش قیمت این ارز دیجیتال 1600 دلار بود اما امروز تا 10 هزار و 800 دلار هم رسید که به عقیده بسیاری از کارشناسان حباب است.

اما افراد دیگری مانند «دنیس دجونگ» مدیر صرافی UFX با خوش بینی معتقد است ارزش بیت کوین به 15 هزار دلار هم خواهد رسید و این زمانی است که افراد و سازمان‌های بیشتری از این ارز در مبادلات خود استفاده کنند اما وقتی روی ریل بیفتد، قیمت آن عادی خواهد شد.

از سوی دیگر «جیمی دیمون» مدیر اجرایی JP Morgan درماه سپتامبر گفته بود بیت‌کوین یک فریب بزرگ در اقتصاد است که کلاهبرداران، پول شویان،قاچاقچیان، قاتلان و دولت‌هایی مانند کره شمالی و ... از آن استفاده می‌کنند اما حالا این موسسه مالی-اعتباری با همکاری CME Group اقدام به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین کرده است.

بیت کوین و سایر پول‌های دیجیتالی که این روزها در محیط آنلاین استفاده می‌شود، مانع از حضور سنتی بانک‌ها و موسسات مالی شده‌اند که برای هر نقل و انتقالی، مبلغ خاصی را از مشتری طلب می‌کنند. بنابراین کاربران علاقمند به حذف واسطه‌هایی مثل بانک هستند که انتقال را بدون دردسر انجام دهند و درست به همین دلیل است که بانک‌های بزرگ احساس خطر کرده و علیه بیت کوین وارد عمل شده‌‌اند.

چین نیز اخیرا بیت کوین را از مبادلات خود حذف کرد تا باعث نابودی «یوان» واحد پول رسمی خود نشود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =