صدا و سیما نوشت: ملک عبدالله دوم هشدار داد انتقال سفارت آمریکا به قدس (اشغالی) احتمالا به تقویت گروه‌های تروریست در خاور میانه [غرب آسیا]منجر خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در پایگاه اینترنتی خودنوشت: پادشاه اردن در سفر کاری خود به واشنگتن به مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ و اعضای کنگره آمریکا هشدار داد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس به روند صلح اسرائیل با فلسطینیان نیز آسیب خواهد رساند.
ملک عبدالله این سخنان را این هفته درحالی بیان کرد که رئیس جمهور آمریکا سرگرم بررسی این موضوع است که آیا از اختیارات خود برای به تعویق انداختن انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس به مدت شش ماه استفاده کند یا خیر.
پادشاه اردن در نشست‌هایی که روز چهارشنبه با اعضای کنگره داشت گفت: انتقال سفارت خانه آمریکا در اوضاع کنونی فلسطینیان، اعراب و مسلمانان را تحت تاثیر و راه حل تشکیل دو کشور مستقل را در معرض تهدید قرار خواهد داد.
وی افزود: علاوه بر آن که احتمالا تروریست‌ها از انتقال سفارت به منظور دامن زدن به خشم، ناامیدی و یاس مردم سوءاستفاده خواهند کرد تا از این طریق بتوانند عقاید خود را گسترش دهند.
ملک عبدالله تاکید کرد اگر انتقال سفارت خانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس به عنوان بخشی از توافقنامه صلح جامع بین اسرائیل و فلسطینیان و مبتنی بر راه حل تشکیل دو کشور مستقل که در آن شرق قدس پایتخت فلسطینیان خواهد بود، انجام شود، با آن مخالفتی نخواهد داشت.
وی با بیان این که انتقال سفارت در اوضاع کنونی مضر خواهد بود تاکید کرد آمریکا باید به مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان فرصت بدهد.
ملک عبدالله از زمان ورود به واشنگتن با مایک پنس- معاون رئیس جمهور همچنین اچ آر مک مستر- مشاور امنیت ملی، جارد کوشنر - مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ و جیسون گرینبلت - نماینده ویژه ترامپ در امور مربوط به صلح اسرائیل با فلسطینیان دیدار کرده است.
پادشاه اردن در این دیدار‌ها همچنین به مقامات آمریکایی هشدار داد که فقدان پیشرفت در مسئله اسرائیل و فلسطینیان می‌تواند به آتش بنیادگرایی و تروریسم در منطقه دامن بزند.
به گفته یک مقام کاخ سفید، مذاکرات ملک عبدالله با کوشنر و گرینبلت بر روی موضوع روند صلح متمرکز بود درصورتی که موضوع اصلی دیدار وی با مک مستر به نگرانی‌های منطقه‌ای مربوط می‌شد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =