ایسنا نوشت: کره شمالی با اعلام پیروزی سیاسی و نظامی خود بر آمریکا، واشنگتن را به طرح مسائل حقوق بشری علیه پیونگ یانگ با وجود عدم شواهد کافی متهم کرده است.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، شورای امنیت سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در کره شمالی را روز دوشنبه و به درخواست آمریکا، فرانسه و انگلیس و شش کشوری که عضویت دائم ندارند، مورد بررسی قرار داد. این جلسه با وجود مخالفت‌هایی از سوی چین و روسیه برگزار شد. پکن این مساله را مورد بررسی قرار داد که زمان بندی این نشست بر تنش در منطقه می‌افزاید.

این نشست چند روز پس از آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما در اواخر نوامبر از سوی کره شمالی برگزار شد. روسیه با محکوم کردن این آزمایش موشکی، آمریکا را مقصر تحریک کره شمالی دانست.

با وجود هشدارها از سوی "وو هایتائو"، معاون سفیر چین در سازمان ملل که نشست درباره مسائل حقوق بشری کره شمالی می‌تواند در این برهه زمانی غیرسازنده باشد، کشورهای عضو آن را برگزار کردند.

روسیه نیز در کنار چین گفت که این نشست نباید برگزار شود.

هیات دائم کره شمالی در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که غرب از مساله حقوق بشر به عنوان بهانه‌ای برای منحرف کردن توجهات از شکست سیاسی و نظامی‌اش در مقابل کره شمالی استفاده می‌کند.

این هیات اعلام کرد:‌ این یک اقدام از روی استیصال از سوی نیروهای متخاصم است که در تقابل نظامی و سیاسی با کره شمالی شکست خورده‌اند چون کره شمالی هم اکنون یک کشور دارای سلاح اتمی است.

در بیانیه هیات کره شمالی در سازمان ملل همچنین آمده است: اگر آمریکا و سایر نیروهای متخاصم فکر می‌کنند که می‌توانند با اظهارات خودشان درباره وضعیت حقوق بشر در شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی را از پای درآوردند، باید بگوییم که این تنها یک خواب خوش است که هرگز به واقعیت بدل نمی‌شود! مساله نقض حقوق بشر اصلا وجود خارجی ندارد.

زید رعد الحسین، رئیس حقوق بشر سازمان ملل در این نشست به شورای امنیت تاکید کرد که باید بر مساله تحریم‌ها بر مردم عادی کره شمالی دقت شود.

وی به این مساله اشاره کرد که تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی بر مردم این کشور اثر سوء می‌گذارد و از شورای امنیت خواست تا تاثیرات آن را کمتر کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =