گوگل استراتژی جدید سرچ خود را نه بر اساس مرورگر روی پی سی، بلکه بر اساس سرچ از طریق نسخه موبایل تعریف کرده و رنک سایت‌ها را بر این اساس چینش خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در استراتژی جدید گوگل، نسخه کاربرپسند مویایلی از یک وب سایت مبنای رنکینگ/ Ranking جستجو قرار می‌گیرد و نسخه معمولی وب از دور خارج می‌شود.

در واقع تمرکز گوگل روی نسخه موبایلی و میزان کاربرپسندبودن آن قرار گرفته و هرچقدر تعداد سرچ از طریق نسخه موبایلی بیشتر شود، رَنکِ سایت مذکور بالاتر می‌رود.

بنابراین وب سایت‌های عقب افتاده از نظر گوگل وب سایت‌هایی خواهند بود که نسخه موبایلی پیش پا افتاده داشته و کاربران از طریق آن به محتوای سایت دسترسی پیدا نمی‌کنند.{لینک}

بر اساس تعریف جدید، استراتژی سرچ گوگل، موبایل محور می‌شود و هرچقدر سرچ مطالب وب سایت از طریق موبایل بیشتر انجام شود، آن سایت در رده بالای جدول نتیجه جستجوی گوگل ظاهر می‌شود.

الگوریتم ایندکس سازی تیم سرچ گوگل با اولویت نسخه موبایلی مدتی است آغاز بکار کرده و از امروز این سیاست پیاده‌سازی می‌شود.

این تیم به ادمین‌ها توصیه کرده که غنی بودن نسخه موبایل را به پای نسخه دسکتاپ ارتقاء داده و همچنین متادیتای نسخه موبایل را مانند نسخه دسکتاپ تعریف کنند. همچنین اگر از دو آدرس یو‌آر‌ال مختلف برای نسخه موبایل و نسخه دسکتاپ استفاده می‌شود، بهتر است به تغییرات یادشده توجه بیشتری شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا DE ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    0 0
    ای بابا، حالا باید پول نسخه موبایل رو هم بدیم تا درستش کنن