با توجه به استفاده رو به افزایش هالیوود از جلوه‌های ویژه، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی تصمیم گرفت تعداد نامزدهای اسکار بخش جلوه‌های تصویری از سه فیلم به پنج فیلم افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرآنلاین، برابر با قوانین جدید آکادمی که روز پنجشنبه اعلام شد از امسال دو بخش اسکار جلوه‌های تصویری و اسکار فیلم بلند انیمیشن دچار تغییر می‌شود.

هر سال هیئت مدیره آکادمی قوانین اسکار مورد بازبینی قرار می‌دهد. امسال بیشترین تغییرات متوجه بخش جلوه‌های تصویری است که از سال 1996 در حد سه نامزد محدود بوده است.

از سال 1963 جایزه جلوه‌های ویژه متوقف و به دو بخش جلوه‌های تصویری و جلوه‌های صوتی تقسیم شد. در این مدت تنها از 1977 تا 1979 پنج فیلم می توانستند در بخش جلوه‌های تصویری نامزد شوند، اما تنها در سال 1979 پنج فیلم بخت دریافت این جایزه را داشتند.

بین 1980 تا 1995 دو یا سه فیلم می‌توانستند نامزد شوند و از 1996 به بعد برابر با قوانین دقیقا سه فیلم شانس نامزدی در بخش اسکار بهترین جلوه‌های تصویری را داشتند.

همچنین برابر با قوانین جدید آکادمی از این به بعد فیلم‌های انیمیشن که بیش از 40 دقیقه و کمتر از 70 هستند می‌توانند در بخش اسکار فیلم بلند انیمیشن رقابت کنند. برابر با قوانین قبلی یک فیلم در صورتی می‌توانست در این بخش نامزد شود که حداقل 70 دقیقه باشد.

برابر با قوانین جدید یک فیلم اگر بیش از 40 دقیقه باشد می‌تواند در بخش اسکار فیلم بلند انیمیشن نامزد شود و این برابر با مدت زمانی است که فیلم‌های بلند برای شرکت در دیگر بخش‌ها لازم دارند.

مدت زمان لازم برای فیلمی که قصد حضور در بخش‌های فیلم کوتاه انیمیشن، زنده یا مستند را دارد همچنان حداکثر 40 دقیقه است. آستانه 70 دقیقه‌ای قبلی برای یک فیلم بلند انیمیشن باعث می‌شد فیلم‌های انیمیشن بین 40 تا 70 دقیقه فرصت رقابت در اسکار را از دست بدهند.
         
در همین حال با توجه به اینکه فیلم‌هایی چون «سرود کریسمس» و «آواتار» با استفاده از تکنیک‌های «موشن-کپچر» و «پرفورمنس-کپچر» شکل جدیدی از فیلم انیمیشن را تعریف کرده‌اند، آکادمی قانون گذاشت «موشن-کپچر» به تنهایی یک تکنیک انیمیشن نیست و فیلم‌های انیمیشن باید فریم به فریم خلق شود.

به عبارت دیگر بخش زیادی از شخصیت‌های اصلی باید انیمیشن باشند و ضمنا مدت زمان استفاده از انیمیشن در یک فیلم نباید از 75 درصد مدت زمان فیلم کمتر باشد.

هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار 27 فوریه 2011 (هشتم اسفند) در کداک تیه‌تر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

هالیوود ریپورتر / 8 ژوئیه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =