لایحه جامع انتخاباتی چه شد؟/ امیری:به صحن دولت رسیده/ وزیر کشور:نه نرسیده! رسانه‌ات به‌درد نمی‎خوره!

سیاست‌های کلی نظام درباره موضوعات مختلف تدوین می شود تا نقشه راهی برای حل مشکلات و چالش های کشور باشد. رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی انتخابات را مهرماه سال گذشته ابلاغ کردند، بر همین اساس دولت پیش نویس لایحه قانون جامع انتخابات را که پیش از این تدوین کرده بود به وزارت کشور برگرداند تا متن پیشنویس لایحه براساس سیاست های کلی ابلاغی بازبیینی شود. این کار در وزارت کشور انجام شد و دوباره پیش نویس لایحه به کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت فرستاده شد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با خبرآنلاین درباره آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات گفت: کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت وقت زیادی روی لایحه نظام جامع انتخابات گذاشت و براساس سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، لایحه را نهایی کرد. هم اکنون لایحه نظام جامع انتخابات در دستورکار دولت است.

عضو کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت درباره تعیین ضرب الاجل رئیس کمیسیون شوراهای مجلس برای دولت در ارسال لایحه نظام جامع انتخابات افزود: این لایحه هم اکنون در دستورکار صحن دولت قرار دارد. البته می شود با آقای رحمانی فضلی صحبت کرد که نامه ای برای دولت بنویسد و تقاضا کند خارج از نوبت لایحه نظام جامع انتخابات در صحن دولت مطرح و بررسی شود. (اینجا)

اما امروز وقتی خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در حاشیه جلسه هیأت وزیران از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره سرنوشت لایحه قانون جامع انتخابات و زمان طرح آن در صحن دولت سئوال کرد، وزیر کشور واکنش عجیبی داشت.

متن گفتگوی خبرآنلاین با وی را در ادامه بخوانید.

لایحه قانون جامع انتخابات به کجا رسید؟

لایحه جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی-دفاعی {دولت} در حال بررسی است. امیدواریم انشاءالله زود تمام شود، به {صحن} دولت برود.

گویا مجلس ضرب الاجلی تعیین کرده که اگر از آن بگذرد درباره این موضوع طرح بدهد.

خیر.

آقای کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت.

خیر چنین چیزی نداریم.

آقای حسینعلی امیری اخیرا گفت « شاید وزیر کشور نامه ای بنویسد که لایحه جامع انتخابات سریعتر در دستورکار دولت قرار بگیرد.»

اول باید کار در کمیسیون تمام شود بعداً.

اما آقای حسینعلی امیری گفت کار بررسی لایحه جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت تمام شده است.

از من سئوال می کنی.

آخر آقای امیری هم عضو کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت است.

پس برو از امیری بپرس.

پس هنوز کار بررسی لایحه در کمیسیون تمام نشده است.

خیر.

{خبرنگار یکی از رسانه ها درباره موضوعی دیگر طرح سئوال کرد و روند گفت وگو با خبرآنلاین به بعد از آن موکول شد که اینگونه ادامه یافت}.

آقای وزیر....

این چه سئوال هایی است که می پرسی؟

من که هنوز چیزی نپرسیدم، مگر در 30 ثانیه چه سئوال هایی می شود پرسید؟

بلد نیستی. خبرنگار کجایی؟

خبرآنلاین.

به درد نمی خوره!

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =