۰ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:یک مقام مسئول از کاهش ۱۰۰ تومانی نرخ مرغ خبر داد و گفت: کاهش تقاضا در برابر عرضه، از دلایل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار است.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی  از کاهش 100 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 800 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و400 و غرفه های میدان میوه و تره بار 6 هزار و 750 تومان است.

وی کاهش تقاضا در برابر عرضه را دلیل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

این مقام مسئول با انتقاد از نرخ کنونی مرغ در خرده فروشی ها بیان کرد: با وجود آنکه سازمان حمایت قیمت متعادل هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها را 7 هزارو 800 تومان اعلام کرده است،  گفت: هم اکنون حداکثر قیمت مرغ در خرده فروشی ها 7 هزار و 600 تومان است.

یوسفی در خصوص پیش بینی قیمت مرغ در بازار تصریح کرد: با توجه به نوسان قیمت نهاده ها و زیان مرغداران پیش بینی می شود که قیمت مرغ در روزهای پایانی ماه با افزایش روبرو شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ هرکیلو ذرت تحویل بنادر را 980 و کنجاله سویا را هزار و 750 اعلام کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام قرار است، اقدام به توزیع نهاده در بازار کند که در صورت تحقق این امر نرخ نهاده ها کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه روبه افزایش است، بیان کرد: طبق روال همه ساله، مرغداران از اواخر دی تا اواسط بهمن اقدام به جوجه ریزی سالن های خود برای ایام پایانی سال می کنند که در نهایت این افزایش تقاضا، قیمت جوجه یکروزه را دستخوش تحولاتی در بازار قرار می دهد.

یوسفی نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را هزار و 600 تا هزار و 700 تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا پیش بینی می شود که قیمت جوجه یکروزه در روزهای آتی به بیش از 2 هزار تومان برسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ واقعی هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها را 8 هزار و 500 تا 9 هزار تومان دانست و یادآور شد: اتحادیه مرغداران طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور و ستاد تنظیم بازار خواستار رسیدگی به شرایط مرغداران شدند و مسئولان باید هر چه سریع تر نسبت به این امر رسیدگی کنند تا مرغ به سرنوشت تخم مرغ دچار نشود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    0 0
    جک سال. خبر از این خنده‌دارتر نبود؟