ایسنا نوشت: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی حوادث اخیر کشور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گزارش شورای عالی امنیّت ملّی از نقشه خارجی برای اغتشاشات اخیر بسیار دقیق و مستند بود.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به جلسه اخیر مجمع و گزارش شورای عالی امنیّت ملّی در خصوص حوادث اخیر کشور اظهار کرد: دبیرخانه شورای عالی امنیّت ملّی یک گزارش بسیار دقیق با ذکر اسناد و تاریخ وقوع جلسات و نیز مقدماتی که برای طراحی آشوب‌ها در کشور طی شده بود به اعضای مجمع ارائه کرد.

این عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیّت ملّی را حاوی نکات بسیار مهمی دانست که بیانگر همکاری مشترک CIA ، موساد، عربستان، منافقین و سلطنت طلب‌ها بود و برای این منظور جلساتی در "اربیل" کردستان عراق و "هرات" افغانستان تشکیل داده بودند.

وی در تشریح زمینه‌های بروز ناآرامی‌ در کشور گفت: آغاز ناآرامی‌ها از مطالبات مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری و کسانی که در تنگنای اقتصادی و مشکلات معیشتی قرار دارند شکل گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش منافقین و سلطنت طلب‌ها در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: منافقین کوردل و سلطنت طلب‌های درمانده نقش پادویی این طرح را به عهده داشتند و سرکرده منافقین به صراحت اهداف شوم خود را بیان می‌کرد و بیانیه می داد وسعی داشت در این وادی از سلطنت طلب‌ها عقب نماند.

مصباحی مقدم گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیّت ملّی را بسیار عالی و دقیق دانست و تأکید کرد: از دبیر خانه شورای عالی امنیّت ملّی می خواهیم اسناد این دخالت‌ها را تا جایی که قابل انتشارات است در اختیار مردم عزیز قراردهد تا زوایای بیشتری از دشمنی استکبار جهانی و ایادی آن با ملت بزرگ و مقاوم ایران و نظام مقدس اسلامی روشن گردد.

۱۰ تا ۱۵ دانشجوی بازداشت‌شده در اعتراضات اخیر، امروز آزاد شدند

فاطمه سعیدی اظهار کرد: امروز خبرهای خوبی به کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت شده رسیده؛ از جمله اینکه ۱۰ تا ۱۵ تن از دانشجویان که عمدتا از دانشگاه تهران بوده‌اند، آزاد شده‌اند. البته هنوز دانشجویانی در بازداشت هستند و آمار مختلفی درباره آن‌ها وجود دارد اما امیدواریم با عطوفت دستگاه امنیتی و نگاه پدرانه به دانشجویان، باقی آن‌ها نیز آزاد شوند.

وی با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای پیگیری بازداشتی‌های اعتراضات اخیر، گفت: امیدواریم با دستور اخیر رییس‌جمهور در مورد تعیین تکلیف بازداشتی‌ها تسریع صورت گیرد؛ ضمن اینکه اولویت این کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی و به ویژه دختران دانشجو است که امیدواریم منجر به آزادی آن‌ها شود.

این نماینده با اشاره به پیگیری‌های اعضای فراکسیون امید و نمایندگان تهران در مورد بازداشتی‌های اعتراضات اخیر به ویژه دانشجویان، گفت که درخواست بازدید نمایندگان تهران از زندان اوین در همین راستا مطرح شده است.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 0
    اصلی ترین عامل شروع اعتراض ها بازنده های انتخابات و دلواپسان بود