اعتمادآنلاین نوشت: عضو فراکسیون امید گفت: زمانی احمدی‎نژاد برای اصولگرایان اسوه بود و قداستی داشت اما در حال حاضر شاهد هستند که احمدی‎نژاد یک معضل شده است.

قاسم میرزایی نیکو افزود: اصولگرایان برای اینکه بتوانند این مسایل، فساد، آسیب های اجتماعی و چالش هایی که رهبر انقلاب و سایرین نیز به آن اشاره داشتند را حل کنند؛ تصمیم گرفتند عقلای قوم (دو جریان سیاسی) بنشینند و با یکدیگر صحبت کنند.

این نماینده مجلس تاکید می‌کند: البته به نظر می رسد که تندروها هیچ زمانی با گفت و گو کنار نمی آیند اما کسانی که دغدغه دارند و مشکلات مملکت را واقعی می بینند به دنبال این هستند که دور هم جمع شوند.

میرزایی نیکو معتقد است که بستر گفت‌وگو میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در حال حاضر در کشور وجود دارد؛ او می‌گوید آقای خاتمی و آقای عارف از سوی جریان اصلاحات می توانند برای گفت‌وگو با اصولگرایان پیش گام شوند.

خوشحالم دست احمدی‌نژاد برای حامیانش رو شد

همچنین نامه نیوز نوشت: محمود علیزاده طباطبایی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «زمان احمدی نژاد از نظر اقتصادی واقعا دچار مشکل شدیم درحالی که خودش مصاحبه می کرد و می گفت ما یک فقیر در ایران نداریم. به این صراحت خلاف واقع می گفت. مردم تحمل می کردند و حامیانش نیز حمایت می کردند. درست نیست که اکنون با کوچکترین مشکلی مردم را تحریک کنیم و به صحنه آوریم،باید مراقب باشیم. این انقلاب خیلی هزینه داده و ساده به دست نیامده پس برای حفظ آن راهی غیر از آشتی ملی نداریم. همه گروه ها باید با همراه باشند.»

علیزاده طباطبایی پیرامون چرایی سکوت احمدی نژاد و هوادارانش در مقابل ناآرامی های اخیر، گفت: «شک نکنید که آن ها در  این جریان ناآرامی های اخیر در شهرهای کوچک دست داشتند. یعنی پالس هایی فرستاند و اقداماتی کردند. این طورنیست که سکوت کرده باشند. آنها دلشان برای انقلاب و نظام نمی سوزد. اگر می سوخت طی هشت سالی که اداره ملکت را به عهده و هشتصد میلیون دلار درآمد داشتند؛ مملکت را به این روز نمی انداختند. آن ها فقط به دنبال این هستند که به قدرت بازگردند».

وی افزود: «خوشحالم که احمدی نژاد دوره دوم نیز رئیس جمهور ماند و دستش برای همه کسانی که از او حمایت می کردند رو شد. قبل از آن هر چه می گفتیم که این ها اولا آدم های کوچکی هستند و شایستگی اداره کشور ندارند و دوما معلوم نیست به کجا وابسته اند  که می خواهند بزرگانی مثل هاشمی و ناطق را از صحنه خارج کنند؛ کسی  قبول نمی کرد. اگر دستش رو نمی شد شاید بعدا می توانست به عنوان قهرمان ملی بازگردد اما الان می بینیم که زنبیل دست می گیرند، بست می نشینند و ... کسی از آن  ها حمایت نمی کند».

بادامچیان: در حمایت از احمدی‌‌نژاد به تکلیف الهی عمل کردیم

ایلنا نیز نوشت: اسدالله بادمچیان نیز درباره رویکرد اصولگرایان در قبال افراد گفت: مجموعه اصولگرایان نسبت به احمدی‌نژاد و برخی دیگر در حال بازنگری هستند و مشکلی هم نیست چرا که دیروز تشخیص می‌دادند در خط اصول است و امروز او را قبول ندارند.

‌او ادامه داد: در زمان احمدی‌نژاد افرادی داشتیم که صددرصد مخالف احمدی‌نژاد بودند و افرادی که کاملاً موافق او بودند اما هر دو تابع ولایت امر بودند و وقتی که احساس شد احمدی‌نژاد از مسیر خود دارد خارج می‌شود از وی فاصله گرفتند. افرادی که مخالف بودند آن روزی که مقرر شد، در دور دوم به تکلیف الهی خود عمل کرده و از احمدی‌نژاد حمایت کردیم، با اینکه او را قبول نداشتیم و معتقد بودیم که فرد دیگری باید مسؤولیت را به دست گیرد. این حمایت به این دلیل بود که اگر با او همراهی نمی‌کردیم فردی سر کار می‌آمد که باب میل آمریکا بود، به همین علت از احمدی‌نژاد حمایت کردیم. این حمایت برای انجام تکلیف شرعی بود نه برای احمدی‌نژاد و دیگران.

بادمچیان گفت: در مورد آقای هاشمی هم موافق و مخالف داشتیم اما تخریب را جایز نمی‌دانستیم و اگر کسی تخریب می‌کرد به او تذکر می‌دادیم.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    0 0
    درود بر شرف دکتر احمدی نژاد مردمی