معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید تلاش کنیم با حُسن اقدام جایی برای انتقاد باقی نگذاریم، افزود: البته آنجایی هم که انتقادی غیرمنصفانه عنوان می‎شود، حتما باید از دولت دفاع کنیم.

محمدباقر نوبخت در واکنش به این تحلیل که مخالفان در حال ایجاد فضای دولت ستیزی در جامعه هستند، در چنین شرایطی دولت چه برنامه ای برای پیشگیری و کنترل این مسئله دارد؟، به خبرآنلاین گفت: برای جلوگیری از چنین اقداماتی برای آقای رئیس جمهور فرصت های متنوعی وجود دارد. از این فرصت های مغتنم حتما باید استفاده و با مردم صحبت کنیم.

وی با اشاره به فرصت‌های مختلف وزرا و معاونان رئیس جمهور برای صحبت با مردم، افزود: بعد از پایان جلسه هیأت دولت، امکان ارتباط همکاران با رسانه ها فراهم است، همچنین وزرا بنا به دستور رئیس جمهور برای برقراری ارتباط با مردم، می توانند در شبکه های تلویزیونی و گفتگوهای ویژه در رسانه ملی حضور پیدا کنند. راهکار دیگر مصاحبه های اختصاصی با مجموعه رسانه های نوشتاری است تا مشکلات را با مردم در میان بگذارند. علاوه بر آن پایان هفته عموم وزرا برای انجام بازدیدهایی به استان ها سفر می کنند و می توانند با گفت و شنود مستقیمی که با مردم دارند، این توصیه به حق آقای رئیس جمهور را اجرا کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سئوال که شما هم اراده مخالفان برای ایجاد فضای دولت ستیزی در جامعه را احساس کردید؟ یادآور شد: طبیعی است، ما باید بپذیریم که منتقدان جدی داریم، برای بعضی منتقدان ما 29 اردیبهشت پایان رقابت ها نبود و از نظر آنها رقابت هنوز ادامه دارد. بنابراین از هیچ فرصتی مضایقه نمی کنند.

معاون رئیس جمهور افزود: اگر عنوان «مخالف» را با یک مسامحه به «منتقد» تبدیل کنیم، نباید منتقدان را تخطئه کنیم؛ ذات و نهاد و هویت منتقد بر همین است که انتقاد کند. ما باید تلاش کنیم با حُسن اقدام جایی برای انتقاد باقی نگذاریم. البته آنجایی هم که انتقادی غیرمنصفانه عنوان می شود، حتما باید از دولت دفاع کنیم. چون نشان داده می شود که در پاره ای موارد منتقدان هیچ حد و مرزی از انصاف و اخلاق را برای طرح انتقاد به رسمیت نمی شناسند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    7 0
    ماها بی دانش اون کشتی که زد به کشتی ما بچه های ما هم حتی فرصت نکردن دکمه کمک اضطراری بزنن کوشش؟؟با سرعت نور فرار کرده حتما
  • بام RO ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    9 0
    حنای هیچ کسی برای مارنگی نداره شماهمش به مازورداریناصلا مابرای شمابنده نیستیم بنده همان 4 قشرن که رایگان کردین بعدا برای مامصرف تعیین میکنن اینجوری مطالبه گری میکن مابرده هستیم که شمامارانمیبین فقط حرف میزنن خدابه خیر کنه مبادلات اقتصادی که باوزارت خارچه