ایسنا نوشت: یک استاد حوزه علمیه گفت: مراد آقای روحانی از سخنان اخیرش درباره نقد در زمان معصومین نه به معنای رد و نفی آنان بلکه به معنای امکان پرسشگری از معصومین است.

آیت‌الله محسن غرویان در واکنش به نظرات مطرح شده اخیر از سوی برخی شخصیت‌های سیاسی و حوزوی درباره سخنان رئیس‌جمهوری در زمینه نقد در زمان معصومین (ع) اظهار کرد: به نظر من آقای دکتر روحانی مراد جدی‌اش در این سخنان نقد معصومین به معنای رد آنها نیست. آقایان نقد را به معنای نفی و رد گرفته اند. در حالی که نقد به معنای پرسشگری است و مراد آقای روحانی این است که از معصومین هم می‌شود پرسید و این نیست که هرچه معصوم بگوید، مردم بگویند، سمعا و طاعتا.

وی افزود: هر کس که از معصوم سوالی بکند، آنان نیز در مقام پاسخگویی بر می‌آیند. معصومین زمینه را برای پرسشگری در جامعه فراهم می‌کردند نه اینکه بگویند هر چه ما می‌گوییم باید بدون چون و چرا گوش کنید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به مثال رئیس‌جمهور در سخنرانی‌اش از پیامبر اسلام اظهار کرد: مثال آقای روحانی در آن سخنرانی که روایتی از برخورد رسول اکرم بود نشان می دهد پیامبر هم وقتی کسی از ایشان سوال کند، در مقام پاسخگویی بر می آید و همین مثال هم نشان می‌دهد که معنای نقد از دیدگاه آقای روحانی پرسشگری از معصومین بوده نه رد یا نفی آنان.

غرویان در پایان تاکید کرد: آقایان سخنان رئیس‌جمهوری را حمل بر صحت نمی‌کنند برای اینکه بتوانند اشکال بگیرند در حالیکه این روش شیخ انصاری نیست. آقایانی که درس حوزه خوانده‌اند می‌دانند که شیخ انصاری همواره بر این نکته تاکید داشته که سخنان علما را حمل بر صحت کنید و معنای صحیح آن را برداشت کنید.

انتقاد جامعه مدرسین از سخنان روحانی درباره نقد پیامبر و معصومین و پاسخ دفتر رییس‌جمهور منی بر اینکه انتساب جمله «امام زمان (عج) هم قابل نقد است» به روحانی، کذب محض است را اینجا بخوانید.

4527

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    2 1
    حضرت ابراهیم کجا به خدا انتقاد کرد؟ او فقط به خدا عرض کرد: زنده شدن مردگان را به من نشان بده تا ایمان و اطمینان قلب پیدا کنم. حضرت ابراهیم اعتراض و انتقادی به کار خدا درقبال زنده شدن مردگان نداشت که شما بخواهید از آن داستان استفاده ابزاری کنید و گناه روحانی را توجیه کنید.