۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷

انیس نقاش از نیروهای مبارز لبنانی در گفت وگو با ویژه نامه «رمزعبور» روزنامه ایران جزییات کاملی از نحوه ترور شا‍‍‍‍‍پور بختیار را منتشرکرد.

به گزارش خبرآنلاین اهم مطالب این گفت وگو به این شرح است:

 *ایران در پوشش خبری جریان ترور بختیار کوتاهی می کند.

*من در گفت وگو با بازجوی فرانسوی تاکید کردم که فرق من با شما این است که من به ترور بختیار افتخار می کنم وبه ان اعتقاد دارم اما شما تنها دستورات مافوق را عمل می کنید.

*جمهوری اسلامی فقط می دانست که بختیار در حال تهیه طرحی برای کودتا است اما نیرویی برای مقابله نداشت.حکم اعدام بختیار صادر شد.

*طرح مدونی برای اعدام بختیار تهیه کرده بودیم که متاسفانه آقای خلخالی مرتکب اشتباه شد و اعلام کرد که برای ترور بختیار به پاریس کماندو فرستاده است. این امر سبب شد که بختیار نه جواب تلفن بدهد و نه وقت ملاقات. همین اظهارات باعث شد که وقت ملاقات من برای تمام کردن کار وی کنسل شود.

*من که حجت را برخود تمام می دیدم یک کلت هفت میلیمتری تهیه کردم و رفتم سراغ بختیار.

*متاسفانه دفتر بختیارضد گلوله بود و من به وی دست نیافتم و توسط پلیس بازداشت شدم.

*در یک جلسه ای که محمد منتظری نیز حضور داشت اطلاعاتی از کودتای بختیار طرح شد. وی معتقد بود باید وی ترور شود اما نیرویی تحت نظر وی نبود.

*بعد از دستگیری من و فرار بنی صدر برخی از بچه های سپاه به دیدار امام رفتند و درخواست ترور بنی صدر را طرح کردند.اما امام نپذیرفت.

*هشت فرانسوی در لبنان گروگان گرفته شده بودند و فرانسه برای آزادی آنها با ایران به مذاکره پرداخت.در این مذاکرات شروط مختلفی از جمله آزادی من از زندان فرانسه طرح شد.

*درباره هشت گروگان بازجوی فرانسوی با من وارد مذاکره شد. من پنج شرط مطرح کردم. از جمله اجرای تعهدات فرانسه در قبال نیروگاه هسته ای ایران و توقف فعالیت رجوی در خاک فرانسه.

*یکدیگر از شروط آزادی من وت یمم بود.

*فرانسه به غیر از من تمام اعضای تیم ترور بختیار را آزاد کرد.

*پس از عدم آزادی دست به اعتصاب غذا زدم.وقتی به طرف فرانسوی دریافت که من در این امر مصمم از آقای رفیق دوست خواست که با من مذاکره کند. وی به من اطمینان داد که مذاکره ایران و فرانسه درباره من ادامه دارد و سرانجام ۴ ماه بعد آزاد شدم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =