متنی که می خوانید گزیده ای از آخرین رساله اینشتین (DIE ERKLA"RUNG دی ارکلرونگ = بیانیه) به ترجمه دکتر عیسی مهدوی است که در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بروجردی منتشر شده است.

*******************
پیشگفتار کتاب : در اوائل سال 1382 شمسی (=2003م) پروفسور ابراهیم مهدوی ( تولد 1310 ش ) مقیم لندن پس از سفری به آمریکا و آلمان و فرانسه و دیدار با برخی سرمایه داران شرکت اتومبیل سازی "فورد" در آمریکا و "بنز" در آلمان و "کنکورد" در فرانسه و جلب رضایت برخی از اعضاء آنها جهت کمک مالی برای خریداری این رساله گران قیمت بالاخره موفق شدند قرار داد خرید آن را با یک عتیقه دار یهودی را به امضاء برسانند. بهای این رساله که تماما به خط خود انیشتین است سه میلیون دلار تمام شد که به این ترتیب سرشکن شده پرداخت گردید:

BENZ : $ 1/000/000 (به افتخار این که اینشتین آلمانی بود.)
FORD : $ 1/000/000 (به افتخار این که انیشتین در آمریکا می زیست و نیز به افتخار جان . اف. کندی . رئیس جمهور آمریکا ( مقتول 1963 م ) که در این رساله بارها اینشتین از وی نام برده و او را رئیس جمهور آینده آمریکا دانسته است حال آن که در 1954 م ( سال نگارش این اثر ) هنوز 7 سال به زمان انتخاب وی مانده بود! و این از پیشگویی های اینشتین به شمار می رود. نیز شاید سرنخ هایی از معمای حیرت انگیز ترور زنجیره ای خاندان کندی در این رساله موجود باشد که بتوانیم دریابیم چرا کندی کشته شد؟ راز این معما کجاست؟ چرا خانواده او نیز قربانی شدند؟ )

CONCORDE : $500/000 (به افتخار جناب لاوازیه - مقتول 1794 م در انقلاب / یا شورش / فرانسه - و نیز قانون بقای ماده او که در این رساله بارها یاد شده است.)
$ 500/000 : TITANIC (به یاد بود کشته شدگان حادثه کشتی "تایتانیک" انگلیسی و نیز الکساندر فلمینگ انگلیسی (فوت 1955م) - کاشف پنیسیلین و از یاری کنندگان اینشتین در نگارش این رساله - بخش هایی که مربوط به اسرار علم پزشکی و زیست شناسی و داروشناسی آن می شود.)

شخصیت های اصلی این رساله :
آلبرت اینشتین (فوت مشکوک 1955 م) / الکساندر فلمینگ (فوت 1955م)
آیت الله العظمی سید حسین بروجردی (فوت 1961میلادی) / نیلز بور (بوهر) شیمیدان و فیزیکدان دانمارکی که او نیز با اینشتین در نگارش این اثر همکاری می کرد (فوت 1962م)
جان . اف . کندی ( مقتول 1963م) / علیرضا پهلوی ( مترجم و رابط ) (کشته شده بر اثر سقوط هواپیما توسط عناصر سازمان «کا. گ. ب» شوروی در 1954م (= 1333 ش - سال نگارش این رساله)

حمیدرضا پهلوی (مترجم و رابط فوت 1371 ش = 1992م ) که نیلز بور او را به اینشتین معرفی کرده و در آن زمان 22 ساله بود.
سؤالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا سه تاریخ مرگ ( 1954 - 1955 و باز 1955م ) و نیز سه تاریخ مرگ (1961 - 1962 - 1963 م ) دقیقاً پشت سر هم واقع شده؟ و چرا نویسنده (اینشتین) با همکار اصلی او در این نگارش (الکساندر فلمینگ) هر دو در یک سال (1955 م ) مرده اند ؟ و چرا یکی از مترجمین و رابط ها ( ع ... پ ... ) در همان سال نگارش راسله بر اثر سقوط هواپیما جان داده است؟ و باز چرا همین چند سال قبل دو فرزند مترجم و رابط دیگر به نام های بهزاد و نازک در سن جوانی به طرز مشکوکی در خارج از ایران مسموم شده و مرده اند؟

و بالاخره چرا باید این رساله از چنین شخصیتی (اینشتین) حدود نیم قرن (!!) مخفی بماند و چرا "صندوق امانات سری انگلیس" به بهانه پرهیز از ایجاد "یک رولوشن (= انقلاب خطرناک مذهبی" اجازه تکثیر این اثر علمی مذهبی را تحت هیچ شرایطی به ما نمی دهد؟

نامه انیشتین به آیت الله بروجردی

سرآغاز متن کتاب و اولین عبارت کتابچه اینشتین/ خطاب به آیت الله بروجردی این عبارت آلمانی است :

Herzliche Gru"&e von Einstein (هرتسلیش گروسس فن اینشتاین یعنی با صمیمانه ترین سلام ها از اینشتین )

محضر شریف پیشوای جهان اسلام ...جناب سید حسین بروجردی...

پس از 40 مکاتبه که با جنابعالی بعمل آوردم اکنون دین مبین اسلام و آئین تشیع 12 امامی را پذیرفته ام که اگر همه دنیا بخواهند من را از این اعتقاد پاکیزه پشیمان سازند هرگز نخواهند توانست حتی من را اندکی دچار تردید سازند! اکنون که مرض پیری مرا از کار انداخته و سست کرده است ماه مرتس ( مارس) از سال 1954 است که من مقیم آمریکا و دور از وطن هستم.

به یاد دارید که آشنایی من با شما از ماه آگوست (اوت) سال 1946 یعنی حدود 8 سال قبل بود . خوب به یاد دارم که وقتی در 6 آوگوست 1945 آن مرد ناپاک پلید اکتشاف فیزیکی من را - که کشف نیروی نهفته در اتم بود - همچون صاعقه ای آتشبار و خانمانسوز بر سر مردم بی دفاع هیروشیما فرو ریخت من از شدت غم و اندوه مشرف به مرگ شدم و در صدد برآمدم که موافقتنامه ای بین المللی به امضاء و تصویب جهانی برسانم.

گر چه در این راه برای من توفیقی حاصل نشد ولی ثمره آن آشنایی با شما مرد بزرگ بود که هم تا حدی من را از آن اندوه عظیم خلاص نمود و هم بالاخره سبب مسلمان شدن پنهانی من شد. و چون این آخرین یادداشت من در جمع بندی این چهل نامه است، برای خوانندگان گرامی ( بعدی ) نیز می نویسم همانگونه که آقای بروجردی - مقیم شهر قم / در ایران - می دانند : من در آوگوست 1939 طی نامه ای به روزولت - رئیس جمهور وقت آمریکا - او را از پیشرفت آلمان نازی - که در ابتدای جنگ جهانی دوم بود - در مسئله شکافتن اتم و آزاد کردن و مهار انرژی عظیم آن جهت کشتار و نابود کردن آنی برخی شهرها مطلع ساختم و اکیداً به او (روزولت ) گفتم که برای بازداشتن آلمان نازی از این نقشه جنایت آمیز باید ابرقدرتی چون آمریکا - که به نظر من عاقل ترین و خونسردترین ابرقدرت های دنیای فعلی است - سریعاً گروهی را مأمور بررسی و تحقیق علمی - در شکافتن هسته اتم - بنماید و به سرعت باید بمب اتم را بسازد چون دیر یا زود این سگ از زنجیر در رفته - یعنی آدولف هیتلر نژآدپرست خوانخوار - آن (بمب اتم) را ساخته و چون ببیند از راه جنگ متعارف حریف تمامی دنیا نمی شود - حتماً متوسل به آن شده و لااقل چندین شهر بزرگ را هدف بمب اتمی خود قرار می دهد.

اما وقتی آمریکا آن را از قبل ساخته و اعلان نموده باشد دیگر امثال هیتلر دیوانه نمی توانند دنیا را به آتش بکشند! پس جناب پاپ پیوس دوازدهم نیز - که آغاز دوره پاپی وی برای مسیحیان کاتولیک جهان / از همان سال 1939 بود - فتوا به این امر صادر کرد و فقط اکیداً قید نمود که : هرگز نباید از این سلاح اتمی برای جنگ - حتی با خود نازی های آلمان - استفاده شود.
سپس من نامه ای به محضر شریف پیشوای اسلامی آن زمان سید ابوالحسن (ابوالحسن اصفهانی - که مقیم نجف بودند - نوشتم / ایشان نیز در جواب گفتند که : از باب ناچاری لازم است که بمب اتم ساخته شود تا آلمانی ها بهراسند و دست به حمله اتمی به هیچ کشوری نزنند . ولی استعمال این سلاح مرگبار در قانون اسلام بطور کلی ممنوع است و هرگز نباید از آن - به نحو ابتدایی - استفاده شود حتی علیه خود آلمان نازی باز تأکید می کنم . تا آنجا که امکان دارد نباید سلاح اتمی بکار گرفته شود و باید با اسلحه متعارف با آلمان نازی مقابله کرد"

آری ! جهان در آن روزها وضعی اضطراری پیدا کرده بود . به حکم چنین بزرگ مردانی (از ادیان و مذاهب مختلف) من (اینشتین) ناچار بودم که روولت را در جریان ساخت بمب اتم قرار دهم و این اقدام مانع عملکرد آلمان نازی شد و با این عمل من جان بسیاری از مردم دنیا نجات داده شد / اما افسوس که این فرمول به دست آن مرد دیوانه دیگر افتاد و توصیه های من و روزولت را از یاد برده / دچار وسوسه شیطانی شد و در حال مستی دستور داد که خلبان احمق و جنایتکار او در 6 اوگوست 1945 که دنیا تازه داشت طعم تلخ جنگ دوم را از یاد برده و صلح جهانی در حال استقرار بود این بمب خطرزا را در هیروشیما فرو افکند !!

بمبی که بقدر یک توپ بیشتر اندازه نداشت و به زمین نرسیده در آسمان شهر منفجر و شهری را مبدل به خاکستر کرد !! احساس می کنم که هر گاه به یاد این حادثه می افتم چند ماه و یا چندین سال از عمرم کاسته می شود و پیرتر می شوم!! و من همان طور که در جنگ اول جهانی بین سال های 1914 - 1918 در صدد ارائه طرح صلح جهانی بودم و موفق نشدم / در این 6 سال سیاه جنگ دوم 1939 - 1918 نیز دائماً در تکاپو بودم که بنحوی بتوانم طرح صلح جهانی را ارائه بدهم / باز هم نتیجه نگرفتم!!
گویا شکافتن هسته اتم بسیار آسان تر بود از شکافتن قلب سخت و سیاه انسان!! براستی که این موجود دوپا سرسخت ترین موجودات جهان است !! ... و در مقیاس های کوچک تر نیز همواره ناکام بوده ام .

هنگامی که ورزش های رزمی از جمله کاراته، جودو و کنگ فو و مانند این چیزها از شرق وحشی بی تمدن و خرچنگ خوار - یعنی چین و ژاپن و کره - به وسیله اروپا و آمریکا آمد من از جمله مخالفان این گونه ورزش ها بودم و تأکید می کردم که چنین آداب و رسول وحشیانه ای خشونت را در جامعه رواج می دهد ... ولی همه مانند دیوار گچی به من نگاه کردند و هیچ نگفتند و چنان که خود حضرتعالی (آقای بروجردی) برای من در جواب نامه 25 مرقوم فرموده اید " در اسلام ... حتی کندن یک مو یا ایجاد یک خراش سطحی و یا حتی اندک ناراحت ساختن یک انسان غیر مجاز و ممنوع است "

آری ! سیاست فقط فکر لحظه های هیجان آور را در سر می آورد حال آن که این عملکردهای سیاسی همچون قوانین معادلات ریاضی نتایج و عواقبی جبران ناپذیر و غیر قابل دفع را در پی می آورد!! و اکنون ای جناب بروجردی، ای پیشوای خردمند و ای پدر مهربان بسیار از شما سپاسگزارم که در 1952 در پی مرگ (وایتسمن) - رئیس جمهور وقت اسرائیل- هنگامی که من از شما تقاضای مشاوره کردم که آیا ریاست جمهوری اسرائیل را که رسماً و علناً به من پیشنهاد شد و همگان مرا یک یهودی دنیا دیده و مهاجر از وطن می دانستند بپذیرم؟ در جواب نامه 32 فرمودید: انسان خداترس و خردمند چنین پیشنهادی را هرگز نمی پذیرد. هر کس به دنبال سیاست رفته آلوده شده است . پس شما خود را آلوده سیاست نکنید" لذا من نیز به بهانه اشتغالات علمی این پیشنهاد را رد کردم. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 94392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 102
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
    65 17
    ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
    68 20
    چی میگیییییی ؟؟؟؟!!!!
  • saeed IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
    افتخار می کنم که همشهری آیت الله العظمی بروجردی هستم ویک جا هم خواندم که آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به حقیقت این نامه شهادت می دهد !
  • x IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
    64 15
    عجب!!!!!!!!
  • خدارحم IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
    41 60
    به نام دوستدار همه خوبیها- اگر دولتمردان ما به این جمله ایمان بیاورند سریع ترین رشد اسلام را خواهیم دید: ( در اسلام ... حتی کندن یک مو یا ایجاد یک خراش سطحی و یا حتی اندک ناراحت ساختن یک انسان غیر مجاز و ممنوع است )- و آنوقت جنگ طلب هایی هستند که به دستور امام راحل در اعلام آتش بس خرده میگیرند و اگر بتوانند تلاش میکنند که عقاید غیر اسلامی خود را به اسم اسلام بااستفاده از زر و زور و تزویر به ملت خود و دنیا تحمیل کنند.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
    آیا واقعا آقای بروجردی برای بزرگ شدن نیاز به این مهملات دارد؟ کمی عقل هم چیز خوبی است.
    • وحيد فرزان IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      59 20
      منم نمیدونم این حرفها چقدر مستند است اما مساله بزرگ و کوچک کردن ایت الله بروجردی یا انیشتن نیست بلکه تشخیص راه راست توسط انسانهای متفکر است!
    • sashar IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      22 34
      درپاسخ باید بگم که این حرف هارو آقای بروجردی یا طرفداراشون ننوشتن خود انیشتین این هارو نوشتهورساله اش هم تا مدت ها ازدید همه مخفی بوده....درضمن حق با شماست کمی تعقل هم خوب چیزیه پیشنهاد می کنم رسله انیشتین رو کامل بخونید
  • بدون نام IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
    برین خجالت بکشین بابا ، این طنز بوده حتما گل آقایی کسی نوشته ،این مایه آبروریزیه توروخدا برش دارین ،کاملا معلوم یک عامی اینو نوشته ، "شکافتن اتم، آن فرمول ، به اندازه توپ"
  • بدون نام GB ۰۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    60 41
    واقعا اگر راست باشد، خیلی معنی دار و حیرت انگیز است.
  • جود IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    30 28
    این خبر از جمله خبرهای حیرت آوری بود که تا به حال خوندم اگر ممکنه نامه ی کامل را در سایت گذاشته یا برام بفرستید " ممنون"
  • پاسدار سبز IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    60 9
    عجب
  • a IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    14 31
    حاوي نكات مهمي درباره هيروشيما است
  • امیر IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    86 50
    این نامه مشکوکه. خیلی هم مشکوکه.
  • رضا IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    104 7
    می خواستم بدونم هیچ تصویری از اصل نامه وجود دارد؟
  • بدون نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    35 44
    واقعا آفرین بر چنین مردانی (برجردی)و مردانی همتای او که امروزه گفتگوی تمدن ها را مطرح میکنند.
  • ناشناس US ۰۷:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    98 76
    مطلب کاملا دروغ است و صحت ندارد. چنین صندوق سری در انگلستان وجود ندارد و دین و مذهب یهودیت فقط دین نیست، رابطه خونی است و چنین توقعی از انیشتن یهودی بعید است. بارها این مطلب در وبلاگهای مختلف و سایتهای مختلف از حدود 4-5 سال پیش بحث شده و هر بار نظراتی علمی نیز به آن پیوسته شده است و ثابت شده که خبر غیر واقعی است و تنها از یک ذهن مریض برای اثبات علمی بعضی معجزات ساخته و پرداخته شده است. یک سرچ در گوگل بزنید به آن پی خواهید برد.
  • محمدحسین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    34 48
    بسمه تعالی باسلام مطالب بسیار جالب بود اگرواقعیت داشته باشد تودهنی خوبی است به آمریکا وهمپیمانانش .چون درگذشته دور مراجع عظام ازبکارگیری سلاح هسته ای مخالفت کردند ولی دشمنان بشریت که دراس آنان آمریکای جنایت کار واسرائیل خبیث ،ازسلاح هسته ای برای نابودی بشریت استفاده میکنند مرگ برآمریکا واسرائیل ونوکرانشان درجهان درود خدا بر اسلام ومرجعیت آگاه شیعه
  • مریم IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
    23 9
    واقعا این مطلب و این کتاب واقعیه؟
  • بدون نام CA ۰۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
    16 23
    ‎"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly." Albert Einstein, The Human Side. Princeton University Press. p. 43.
  • بدون نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
    34 11
    با سلام به نظر من خیلی جالب بود ولی هیچ منبعی رو معرفی نکرده اید و یا اینکه این اطلاعات را از کجا آورده اید؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      6 4
      گیجل مه کی ساف سوللی اوخی بیر!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
    64 25
    داستان جالبی بود. تشیع حق است چه انشیتن به آن ایمان بیاورد و چه با آن مخالفت کند.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    12 16
    خوب بود ولی کامل نبودلطفا کل نامه را برای من ایمیل کنید خییییللللللللی ممنونلطفا چون برام مهمه
  • هستی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
    23 16
    عالیههههه.خسته نباشید.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
    22 60
    واقعا مشخصه که ساختگیه.درضمن انیشتن خیلی کوچکتر از این حرفهاست که اسلام بیاره
    • A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      18 17
      واقعا به خاطر نظرتون درباره اینشتین متاسفماون یه عالم الهی بودوبرگزیده از جانب خدا .برو صادقانه ایمانتو باخودت بررسی کن ببین تو کوچیکی یا اینشتین
    • بی نام A1 ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      22 12
      اتفاقا ایمان اوردن به دین اسلام برای افراد دانشمند و عالم راحتتره چون اسلام دینی حامی علم و دانش است و نکات علمی زیبایی رو در تعلیماتش اورذه .
  • امین IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
    35 26
    باور نمی کنم
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    33 7
    لطفا نسخه اصلی این نامه رو در اختیار مردم بگذارید این خبر اگر درست باشه باید از صدا و سیما با ارائه مدارک معتبر به اطلاع عموم برسه
  • hasawCwIeA IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
    21 22
    مورد حقيقت دارد.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    31 34
    به شهادت آیت الله صافی نامه درست است و ایشان در جریان امر بوده. رحمت خدا بر انیشتن مومن و پیشوایش آیت الله بروجردی عزیز
  • ali IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
    39 8
    خیلی از غیر مسلمان ها از انسانهای مسلمان نما بهترند
  • علي IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    28 20
    نمي توانم باور كنم
  • alihm IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
    28 35
    این نامه حقیقت دارد و از مدیر این سایت ممنونم که برای تبلیغ دین اسلام و آیین تشیع قدم گذاشته است alihm
  • رحیم صادقی فر IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
    26 3
    لطفا منبع این خبر را به بنده اطلاع دهید. البته اگر این خبر صحت داشته باشد دوست دارم منبع آن را نیز داشته باشم که بتوانم با اطمینان این را خبر را اشاعه دهم.با تشکر
  • رضا احمدی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
    40 33
    چرند وپرند دارن میگن اینه همش خزولات بیش نیست
  • جواد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
    11 67
    این حقیقت محضه و کسانی که باور ندارن مثل این هست که خودشون رو از نطفه پدرشون نمی دونن یعنی انکار میکنن که بچه باباشون هستن
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
      17 4
      لات بازی درنیار.
  • علی CA ۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
    48 49
    طنز جالبیه، خلاقیتتون منو کشته! فقط موضوع رو بین المللی نکنید که دنیا دلشو میگیره قاه قاه بهمون میخنده. میگن قبل حرف زدن فکر کنید، شما هم بهتره قبل از خبر پست کردن 2 سانیه فکر کنید، به خدا ضرر نداره!
  • بینام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
    19 8
    باید بیشتر فکر کرد. به چی استناد کنیم؟
  • Henry Ganj MY ۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
    20 16
    از مدیر سایت سپاسگزارم. شما به وظیفه خودتان عمل کردید. انسان حق جو در انتها به حقیقت پی می برد.
  • امير علي IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    14 10
    سلام از آنجايي كه بنده قصد پخش اين نامه را در سطح دانشگاه را دارم،لطفا منبعش رو هم بفرمايين . تشكر
  • محمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    18 10
    قطعا اقای بروجردی واقای انیشتن مردان بزرگی بودهاند ولی برای مشخص شدن حقیقت سند مطالب بلا را در سایت قرار دهید
  • محمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    17 8
    قطعا اقای بروجردی واقای انیشتن مردان بزرگی بودهاند ولی برای مشخص شدن حقیقت سند مطالب بلا را در سایت قرار دهیدضمنا کم نیستن یهودیهای ازادهای که با صهیونیست مخالفند
  • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    18 4
    حداقل مکاتبات بین ان دو را منتشر کنید
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۵
    14 20
    نامه ای که انیشتن به آیت الله بروجردی زده و به حقانیت اسلام و شیعه اشاره کرده حقیقت داره . به گفته پدرم این مطلب در حدود 50 سال پیش هم عنوان شده بودو مسئله ای نیست که تازگی داشته باشه فقط متاسفانه بخاطر اتفاقات پیش آمده در سالها و بخصوص ماههای اخیر و حملات شدید به اسلام و هدف قرار دادن اعتقادات مردم برای روی گردانی از دین , این مطالب بیشتر مورد تفسیر قرار میگیرد.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۶
    9 12
    این مطلب توی سایت آیت الله بروجردی هم هستش http://broujerdi.org/content/category/13/37/121/
  • سیده لیلا IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
    24 21
    واقعا از خوندن این مطلب هیجان زده شدم! خوشحالم برای اینشتین که قبل از اینکه دیر بشه اسلام آورد و یک مسلمان شیعه بود وقتی از دنیا رفت!!! خیلی برای من غرور آفرین بود!!!ممنونم از مطلب قشنگتون!!!
  • م.پ IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
    18 4
    لطفا اگرکسی پیداشد و متن انگلیسی یا آلمانی نامه رو پیدا کرد لطفا هرچه سریعتر روی سایت قرار دهید . متشکرم.
  • محمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    11 10
    واقعااین کار برای آگاهی مردم لازم بود که پخش بشود
  • aria US ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    46 10
    من نمی خواهم منکر این مطلب بشم ولی تا جایی که من اواخر عمر انیشتین را مطالعه کردم اسلامی در روابط شخصی و خانوادگی او ندیدم اگر منبعی دال بر این مطلب هست (مثلا متن المانی یا انگلیسی نامه با امضاء شخص انیشتین) ان را حتما برای اثبات این مطلب قرار دهید از مردم عزیز کشور هم خواهش می کنم تا ندیدن سند و مدرک در باره هیچ چیز تصمیم نگیرند
  • علي IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
    24 13
    درست است كه هيچ مطلبي را بدون مدرك ودليل نبايد پذيرفت اما اين نكته را نبايد فراموش كرد كه تا به امروز غرب خيلي از اين مطالب كه حقانيت را در هر ضمينه كه به ضرر انها باشد مخفي نگه داشته
  • ک.ن IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
    9 11
    کسی که می فهمه ماده همون انرژیه می تونه بفهمه که فراتر از اون هم روحه و ایمان بیاره ، می تونیدشعر «نامه ای به انیشتین » از شهریار و کتاب « تئوری میر» رو در این رابطه مطالعه بفرمایید.
  • علی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    12 5
    سلام اتفاقا من این مطلب رو یه جای دیگه هم خونده بودم اگر میشه متن المانی ومنبع اون رو برام بفرستید چون به اون خیلی نیاز دارم با تشکر
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    24 41
    آخه چقدر شماها پپه هستید واااای کیا تو این مملکت نفس می کشن عجب!!!!!!!!!
    • ش حیدری IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
      8 3
      هموطن نمیدونستیم شماتواین مملکت دارین زندگی میکنین والا نفس نمیکشیدیم
  • بهروز IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    23 7
    بسیار جالب بوددست شما درد نکنه ولی مستندات محکم خودتان رانیز ارائه نمایید تاجای هیچگونه تردیدی نباشد هرچند کسانی هستندکه به آنها وحی هم شود بعضی چیزها راقبول ندارند.
  • محمد اربابي IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    36 22
    اون کساني که به همه چيز به ديد شک وترديد وجک نگاه مي کنند بهتره به عقل خودشون شک کنند.چون گيرم که اين طور نباشه ولي هرکس در کار علمي به کشف بزرگي دست پيدا کنه بيشتر به عظمت خدا ونيز حقانيت دين اسلام وتشيع پي ميبره
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    24 23
    برای دوستانی که چرتوپرت گفتن تو نظراتشون این نامه ها موجود است و انیشتین شیعه ی امیرالمومنین بوده
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    25 29
    كساني كه ضعف ايمان دارن نميتونن بپذيرند -
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    15 4
    لطفا يك منبع معتبر معرفي كنيد تا بتوانم با استفاده از آن ديكران را مطلع كنم
  • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    12 14
    حرف نداشت . . .! به نظرم باید همه انکارهای بیجای کتاب بیست گفتار شهید مطهری را بخونند.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    16 7
    یک فایل pdf نودوهشت صفحه ای که مقداری زیادی از ترجمه ی اصل نامه رو شامل میشه: http://broujerdi.org/images/book- anishtain.pdf
  • مهدی US ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    43 17
    من هم از زبان حاج آقای قنبری شنیدم این مطلب رو...و ساده لوحیه که باور کنیم چین سند بزرگ و مهمی رو آمریکا و انگلیس میذارن که مردم دنیا ببینند.اونها رو در مخازن اسناد سریشون نگه میدارند تا مردم دنیا متوجه نشن.
  • جواد البوغبیش IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
    15 10
    دور از انتظار نمی باشد اینا همیشه بوده
  • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    25 9
    من نمی دانم چرا در طول این پنجاه سال همین جناب آقای پروفسور مهدوی که ادعا می کنند اصل این رساله در اختیارشان است، حتی تصویر یک صفحه از این رساله را به عنوان سند رو نکرده اند؟! می گویند امریکا و انگلیس اجازه نداده اند که این رساله منتشر شود. حالا که نسخه ی اصلی این رساله دست شماست دیگر چه بهانه ای دارید؟! تعجب آورتر از اینکه با توجه به این رساله ظاهراً آینشتاین تنها در یک سال پایانی عمر خود، بسیاری از عقاید و اعتقاداتی را که در طول یک عمر به آنها دست یافته بود نقض کرده است!
  • بدون نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    13 6
    خدا رحمت کنه اقا رو
  • بدون نام IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    17 11
    سلام این مطلب واقعیت داره متن اصلیش در کتابخانه آیت الله بروجردی در قم هست . اتفاقا خودم این نامه رو دیدم.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    22 18
    هه هه چرا انیشتن وصیت نکرد مطابق آیین اسلام به خاک سپرده بشه؟
    • sashar IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      15 9
      شما از کجا می دونی که نشده؟؟!!
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    18 5
    بايد بيشتر تحقيق كرد
  • محمودی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    27 2
    اصل نامه باید نمایش داده شود تا ترجمه قابل پذیرش شودو گر نه عده ای فکر میکنند شما مفاد نامه را به میل خود تغییر داده اید چرا اصل نامه در این وبلاگ نیست؟
  • نادر US ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    20 13
    این همه تلاش کردیم دیگرونو بچسبونیم به خودمون چی شد چی رسید بهمون؟به جای نامه انیشتین بیایم تحقیق کنیم ببینیم چی میشه که یکی میشه انیشتین یکی میشه نیوتون .اسلام بدون انیشتین هم پاک ترین و علمی ترین دینه عزیزان.
  • پوردستان IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    13 12
    سلام به تمام دوستان. این مطالب صحیح است. بحث فراماسونری مطرحه که نزاشته اسناد برملا بشه.
  • حسین EU ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    8 6
    متن بالا مثل یک نامه نبود. البته میشه گفت که این ماجرا حقیقیه ولی خب باید سند معتبری ارائه بشه. خوبه که دوستانی که توانشو دارن سعی در پیگیری این ماجرا کنن و به طور قاطع این موضوع رو اثبات یا رد کنن
    • sashar IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      7 11
      داداش رساله اش موجود است برید مطالعه کنید.
  • زینب احمدزاده IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    25 5
    "اللهم عجل لولیک الفرج"
  • زادی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    11 4
    خیلی عالیست
  • علی A1 ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    14 13
    عالی بود. ما در دروغ گفتن نابغه ایم
  • نگار A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    8 3
    خیلی جالب بود ممنون از شما
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    14 7
    اول اینکه اگر هم انشتین گفته من شیعه ی دوازده امامی شدم فقط برای جلب نظر آیت الله بروجردی بوده و دوم اینکه اگر انشتین می خواسته به رهبران مذهبی نامه بنویسه، تنها عالمان جهان اسلام شیعه ها نیستند بلکه عالمان سنی هم هستند. آیا به اونها هم نامه نوشته
    • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      7 5
      من به این موضوع معراج جسمانی ایمان دارم چه انیشتن شیعه باشد یا نباشد.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    6 5
    خیلی عالی بود
  • عمران IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    7 6
    این نامه حقیقت دارد .
  • بی نام FI ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    11 1
    اگر حقیقت داشته باشه حداقل عکسی متنی خبر منبع موثقی و... هم باید ارائه کنید
  • بهمن A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    23 14
    من در المان زندگی میکنم از مدیرانی که 40 سال سابقه کار در کارخانه بنز دارند خواستم تحقیق کنند که ایا واقعن بنز 1000000 دلار برای خرید رساله سرمایه گذاری کرده ؟ که هر دو مدیر بعد از تحقیق جواب منفی دادند . گذشته از این چطور میشه که این رساله در هیچ جای دنیا غیر از ایران دیده و خوانده نشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ارزو A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    18 13
    بالاخره این که اوضاع کشور اینجوریه بی دلیل که نیست.....عجب ملتی داریم میشیم..........خدایا خودت به دادمون برس
  • وحید تخشی A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    29 7
    خیلی خوبه خوشحال شدم
  • نرگس A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    6 19
    کاملا مطمینم که این نامه حقیقت داره...
  • زهره A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    6 15
    سلام و خداقوت. اسلام و شیعه حق است.. درود بر آن مرد بزرگ که این مسئله را فهمید و ایمان اورد..
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    10 4
    سلام اگر این متن درسته پس نامه خدا از انشتين چیه که کاملا متضاد این نامه است کمی تفکر کنیم
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    6 4
    هر کس به دنبال سیاست رفته آلوده شده است . پس شما خود را آلوده سیاست نکنید این مطلب جالب بود
  • من RO ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    7 16
    داداشام واقعیت داره من متن واقعی رو دیدم حدود 40 نامه بین انیشتین و آیت الله بروجردیه آقا کی میخوای جز اشهد گفتن ایمان بیاری
    • بی نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
      11 3
      شما متن واقعیو از کجا دیدی؟
  • بی نام RO ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    6 13
    دوستان این متن کاملا واقعی است . نه فقط این دانشمند بزرگ بلکه 62 یا 63 نفر از دانشمندان معاصر با تطبیق نظریات خود با کتب علامه مجلسی و دیگر فقهای امامیه به حقانیت مذهب حقه ی جعفری اثنی عشری پی برده و به طور مخفیانه به این مذهب گرویدند که مدارک آن به طور مستند بین برخی خواص موجود است اما به علت مسایل خاص از انتشار آن جلوگیری شده است .
  • رضارفیعی RU ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    11 0
    سلام علیکم.لطفا متن زبان اصلی نامه راهم قراردهید.
  • یه آدمی زاد A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    12 7
    عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی نبود
  • ابوذر از لرستان IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    8 1
    کسی که تمام زندگیش صرف تفکر در طبیعت شده انسان زیبایی از آب در میاد و نیازی به برچسب مسیحیت یا یهود یا اسلام نداره. شما تو فیزیک 2 دبیرستان موندید و ادعای مسلمانی میکنید ، خدا گفته یک ساعت تفکر برابر با چندین ماه عبادته.
  • امیر RU ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    7 1
    سلام راجع به مطلبی که گذاشتید منبع موثق دارید ؟
  • مجمد A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    3 6
    بلی. مرجوم پدرم 50 سال پیش این نامه را بیاد دارد و ده بیست سال پیش هم بارها این مطلب را بما میگفت و مدام افسوس میخورد که چرا دنیا چشم خود را به حقیقت محمدی بسته اسن.
  • محمد A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    9 2
    نکته ابنکه هیچ منبع موثقی وجود ندارد.واینها همه گفته شخصی یه نام اسکندر جهانگبری است برای رد این شبهه به سابت شایعات مراجعه کنید