این با هم بودن در مجموعه «جراحت» تجربه بسیار خوبی بود اگرچه علی را همیشه بهتر از خودم می‌دانم و معتقدم بزرگی به سن و سال نیست من از علی بزرگترم اما قطعاً او بازیگر بهتری است.

به گزارش خبرآنلاین، محمد عمرانی بازیگر مجموعه تلویزیونی «جراحت» که همراه محمدمهدی عسگرپور کارگردان این سریال و مدیر عامل خانه سینما در «کافه خبر» شرکت کرده بود، درمورد فضای حاکم بر مجموعه «جراحت» صحبت کرد؛ بخش‌هایی از گفتگوی عمرانی با خبرآنلاین بدین شرح است:

رقابت بین بازیگران
خوشبختانه سریال «جراحت» به لحاظ وجود بازیگران مسلط و حرفه‌ای فضای خوبی را به لحاظ بازیگری داشت و قطعاً در چنین عرصه‌ای رقابتی نیز بین بایگران به وجود می‌آید اما اساساً مبنای رقابت جوانمردانه است و در این رقابت قرار نیست بازیگری به قیمت خوب شدن کارش کار دیگری را خراب کند.

حقیقتاً در این مجموعه همه بازیگران سعی کردند طوری در نقش‌هایشان حاضر شوند که در نهایت کلیت کار رضایت‌بخش شود. در این کار رقابتی بین بازیگران وجود داشت که در نهایت به نفع سریال تمام شد و به معنی واقعی رقابتی مثبت بود.

فیلمنامه جذاب اما...
من تقریباً آخرین نفری بودم که به جمع بازیگران این کار اضافه شدم. وقتی 16 قسمت اول فیلمنامه را خواندم نسبت به فضای کلی فیلمنامه احساس خوبی داشتم. هر چند تا پیش از این تجربه همکاری با سعید نعمت‌الله را داشتم و البته سریال «زیر هشت» را هم به دقت دنبال می‌کردم.

در مجموع تصور می‌کنم نعمت‌الله فیلمنامه‌نویسی است که علی‌رغم داشتن سنی به نسبت کم تجربه‌های بزرگی دارد. چرا که نوشتن فیلمنامه علاوه بر داشتن تبحری خاص و تسلط بر روی ادبیات به نوعی تجربه‌های شخصی و اجتماعی فرد را می‌طلبد که حس می‌کنم تمام این خصوصیات در سعید نعمت‌الله وجود دارد.

به نظر من فضای سنگین و تلخ قصه‌های نعمت‌الله انتقادی است که به فیلمنامه‌های او وارد است، در «زیر هشت» هم این انتقاد وارد بود، حتی دخترم می‌گفت نمی‌تواند این سریال را تماشا کند چرا که فضای سنگینی روانی را بر مخاطب القا می‌کند. تصور می‌کنم زندگی فراز و نشیب‌های زیادی دارد و همیشه تلخ نیست، اما باید قبول کرد ما ایرانی‌ها خواسته یا ناخواسته فضای تلخی را در زندگی روزمره‌مان تحمل می‌کنیم و فیلمنامه‌نویس هم از واقعیات زندگی الهام می‌گیرد. به عنوان یکی از بازیگرانی که فضای فیلمنامه‌های ایشان را تجربه کردم به جرئت می‌توانم بگویم که نعمت‌الله یکی از بهترین فیلمنامه‌نویسان حال حاضر تلویزیون ما است اما تلخی بیش از حد «جراحت» را می‌پذیرم.

شخصیت‌هایی شبیه به هم
آدم‌های قصه نعمت‌الله مثل هم حرف می‌زنند و من این موضوع را یک نقص می‌دانم اگر بزرگ، اسماعیل و کامیار از بچه‌های دروازه غار هستند و شبیه هم حرف می‌زنند، مشکلی نیست چرا که طبعا گنجینه لغات آنها شبیه یکدیگر است ولی بچه‌های ما که از نسل دیگری هستند و در شرایط دیگری بزرگ شده‌اند که قرار نیست شبیه ما و با همان ادبیات حرف بزنند. احساس می‌کنم این اشکال کوچک در کنار زیبایی‌های کار آقای نعمت‌الله به چشم می‌خورد.

برای اولین بار‌
من برای اولین بار در این سریال در کنار برادرم علی عمرانی حاضر شدم، اما متأسفانه یا خوشبختانه ما یک سکانس بیشتر با هم بازی نداشتیم اگرچه در دل قصه حضور پررنگی داشتیم. این با هم بودن تجربه بسیار خوبی بود اگرچه علی را همیشه بهتر از خودم می‌دانم و معتقدم بزرگی به سن و سال نیست من از علی بزرگترم اما قطعاً او بازیگر بهتری است و در این سال‌ها چیزهای زیادی از علی یاد گرفته‌ام.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    14 0
    « علی عمرانی » بازیگر تئاتر ، تلویزیون و سینماست که در 16 آذر ماه سال 1339 متولد شده است . وی حدود 20 سال و اندی است که علاوه بر حضور در عرصه سیما ، در عرصه رادیو نیز فعالیت داشته است و از با تجربه ‌ترین‌ های عرصه نمایش در رادیوست و اكنون بازیگری مانند او را كمتر در عرصه رادیو و نمایش می‌بینیم . بخشی از کارنامه هنری این بازیگر بدین شرح است : منشی صحنه در مجنون ( ۱۳۶۹) – بازیگر در مجموعه های تلویزیونی چهره به چهره ، آخر بازی ، ماه و خورشید ، جراحت ، به کجا چنین شتابان ، تله فیلم نیمه روشن ، تله فیلم برندگان ، بلندگوهای افسانه ای ، آقای دلار ، بال های خیس ، ابراهیم خلیل الله ، مجموعه این سه نفر ، مجموعه سری های نیمکت ، مسافرخانه سعادت ، توی گوش سالمم زمزمه کن ، عصر پاییزی
  • پرنیا A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    19 0
    من سال پیش ایشان(استاد علی عمرانی) را به طور اتفاقی در خیابان دیدم برخلاف برخی هنرمندان که خارج از کاراکتر هایشان بسیار مغرور اند و مانند گوشت تلخ می مانند من به شخصه شیفته ایشان شدم ایشان انسان فوق العاده دوست داشتنی - فروتن و خوش برخوردی هستند همه ی بازی هایشان نیز فوق العاده عالی است متاسفانه تلویزیون ان طور که باید قدر ایشان را نمی داند با آرزوی سلامتی و بهترین ها برایشان دوستت داریم استاد
  • پرنیا A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    13 0
    من سال به طور( استاد علی عمرانی) اتفاقی ایشان را در خیابان دیدم بر خلاف برخی هنرمندان که بسیار مغرورند و رابطه ی سردی با مردم دارند و همچون گوشت تلخ میباشند ایشان انسان بسیار متواضع و بزرگی هستند من به شخصه شیفته ی این مرد شدم بسیار محترم و باشخصیت هستند متاسفانه تلویزیون آنطور که باید قدر ایشان را نمی داند با آرزوی سلامتی و بهترینها برایشان
  • مرتضی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    10 0
    سایت عالی است
  • مرتضی A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    15 0
    بازی استاد عمرانی همیشه فوق العاده است در سینمایی آرایش غلیظ یه شخصیت متفاوت و دیدنی بازی کردند پیشنهاد میکنم حتما ببینید کلایه تیپ ساز فوق حرفه ای اند و دومی هم ندارند
  • محمد رضا IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    4 0
    به نظر من علی عمرانی جزو یکی از بازیگران بسیار توانا وجزو معدود هنرمندان وبازیگرانی است که کاملا شناخته نشده ولی وی بسیار توانا ومسلط بازی میکند خداوند عمر طولانی باعزت وسلامت به وی وخانوادهاش عطا نماید