یک ماهی بود که سیر نامه‏های رئیس مجلس به رئیس جمهور درباره عدم تطابق مقررات داخلی دولت با قوانین موضوعه و عدم ابلاغ قوانین متوقف شده بود.

به گزارش خبرانلاین، از 10 مردادماه که علی لاریجانی در نامه‎ای به روزنامه رسمی کشور در قبال استنکاف رئیس جمهور، به ابلاغ قانون حضور بانک‎های خارجی در ایران پرداخت دیگر خبری از این دست منتشر نشده بود تا اینکه دیروز نامه دیگر از لاریجانی به احمدی‏نژاد منتشر شد که دال بر مغایریت‌های قانونی اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بود.

وقتی 38 تذکر قانونی رئیس مجلس به رئیس جمهور درباره عدم تطابق مقررات داخلی دولت با قوانین موضوعه کشور، حسن ختام روابط دو قوه در واپسین ماه از سال گذشته بود، می‏شد انتظار داشت که طی شش‎ماه ابتدایی سال جدید، این تذکرات ادامه یابد. تذکراتی که تا کنون به 22 عنوان رسیده است. این تذکرات که تماما در راستای اعمال وظایف قانونی رئیس مجلس به استناداصل 138 و 85 قانون اساسی ارائه شده است، همواره در قالب نامه‏هایی از سوی علی لاریجانی برای محمود احمدی‎نژاد ارسال شده که در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسیده است.

در جدیدترین این نامه‎ها سه ایراد نسیت به مغایریت‌های قانونی اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به اطلاع دولت رسیده است. به گزارش مشرق، این ایرادات به عدم تطابق اساسنامه مذکور با قانون برنامه چهارم توسعه و اجراء سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی برمی‏گردد و تاکید دارد که « تأسیس شعبه جدید برای صندوق مجاز نیست». ایراد دیگر به عضویت رئیس کل بانک مرکزی در مجمع عمومی صندوق است. سومین و آخرین تناقض قانونی نیز به عدم تطابق بندهایی از این اساسنامه با قانون محاسبات عمومی مربوط ایت و تاکید دارد که هر درامد دولتی باید در حسابهای خزانه‌داری کل متمرکز شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =