رئیسی، فردا فاز اول تونل انتقال آب کانی‌سیب به دریاچه ارومیه را افتتاح خواهدکرد

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: بهره‌برداری رسمی از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه روز جمعه هفته جاری با حضور رئیس‌جمهورآغاز می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان گفت: مراسم بهره‌برداری رسمی از سامانه آبرسانی به دریاچه ارومیه، شامل تونل و کانال آبرسانی روز جمعه پنجم اسفند با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و برخی مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز عید مبعث مراحل آب اندازی آزمایشی و تست عملکرد تونل و کانال انجام شد افزود: در این عملیات آب با عبور از ۳۶ کیلومتر تونل ۱۱ کیلومتر کانال انتقال و ۲۸ کیلومتر در مسیر رودخانه گدار وارد دریاچه ارومیه شد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت :این پروژه جزو برنامه‌های اصلی و موثر احیای دریاچه ارومیه ، و یکی از مطالبات مهم مردم منطقه و کشور است و تاکنون برای اجرای این پروژه مهم ۳۵هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه، متشکل از تونل انتقال ۳۶ کیلومتری و کانال ۱۱ کیلومتری است که قابلیت آبرسانی حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب مازاد به دریاچه ارومیه را در سال دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1734812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =