حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه ها یک ضرورت است

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه ها یک ضرورت است که می تواند رشد و حرکت علمی و دانش بنیان را سرعت ببخشد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج؛ اکبر اسدی در دیدار با رئیس دانشگاه کردستان، اظهار کرد: دانشگاهها سرشار از نیروهای جوان پر انرژی و متخصص است که گاهی توانمندیهای منحصربفرد آنها، انسان را متحیر می کند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی این ظرفیت ها را بخوبی درک کرده و می شناسد و علی رغم برخی کمبودها و مشکلات توانسته با استفاده از ظرفیت دانشجویی دانشگاهها در حوزه های مختلف، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال و کار آفرینی منشاء حرکت های ارزشمندی گردد

. اسدی افزود: برای رشد و پیشرفت در عرصه های مختلف جامعه باید از ظرفیت های دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استفاده کرد و در این راستا جهاددانشگاهی آماده همکاری گسترده با دانشگاههای استان می باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت، آینده کشور و رشد و پیشرفت آن در گرو حرکت دانش بنیان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است و دانشجویان در این خصوص نقش محوری دارند.

اسدی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی با ساختاری منعطف و با فعالیت های متنوع و متعدد زمینه خوبی برای فعالیت اساتید و داشجویان در ارتباط با رفع نیازهای بخش های مختلف جامعه باشد.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان فعالیت های خوبی در حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال و کار آفرینی انجام داده و توانسته کمک شایانی به رشد و توسعه استان داشته باشد.

اسدی در پایان به فعال بودن چهارده واحد فن آور در جهاددانشگاهی استان اشاره و یادآور شد: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاهها یک ضرورت است و این حضور می تواند حرکت علمی و دانش بنیان را سرعت ببخشد.

در ابتدای این دیدار حامد قادر زاده رئیس دانشگاه کردستان گفت: جهاددانشگاهی در کل کشور به عنوان یک نهاد موفق علمی و پژوهشی شناخته شده است که خدمات ارزنده آن به جامعه زبان زد است.

وی گفت: جهاد دانشگاهی در عرصه تحقیقات علمی و کاربردی پیشتاز است و پل ارتباطی میان نیازمندی‌های صنعتی جامعه با پژوهش‌های دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی را ایجاد کرده است.

قادرزاده گفت: یکی دیگر از خصوصیات بارز این نهاد انقلابی، سرعت عمل است و توانسته است فعالیت‌های ادارات را با حذف بخشی از بوروکراسی‌های معمول اداری انجام دهد.

وی در ادامه ضمن استقبال از فعالیت های جهاددانشگاهی در دانشگاهها افزود: در صدد است فضای مناسبی را در دانشگاه کردستان به این نهاد اختصاص دهد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1808093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =