جلسه آلودگی هوای ارومیه: مدارس نه ولی ورزش در فضای باز تعطیل شد

جلسه کارگروه بررسی کیفیت هوای ارومیه شامگاه دیشب برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در پی ادامه آلودگی هوا در ارومیه، جلسه کمیته اضطرار بررسی آلودگی هوا با حضور فرماندار و روسای دستگاه‌های مختلف شهرستان برگزار شد.

سن ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه، ۱۶ سال است

غلامحسین عماری با اشاره وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه افزود: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه، ۱۶ سال است و ۷۰۰ دستگاه خودروی پیکان در سطح شهر تردد می‌کنند که وجود این ناوگان فرسوده در کیفیت هوا و آلودگی‌ها بی‌تاثیر نیست.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در الودگی هوا، وجود ناوگان فرسوده است، گفت: بدلیل کم کاری در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، شهروندان تمایل چندانی به استفاده از این ناوگان ندارند که می‌طلبد در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه اقدام شود.

عماری با اشاره به معضل ترافیک ارومیه نیز افزود: بخشی از ترافیک شهر متاثر از وجود خودروهای تک سرنشین و عدم استقبال مردم در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی با انتقاد از فعال نبودن یکی از دستگاه‌های سنجش آلودگی در شهر ارومیه اظهار کرد: لازم است علاوه بر دو دستگاه فعال فعلی، دستگاه سوم نیز فعال شود.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه وجود کارخانجات آلاینده و پتروشیمی از عوامل موثر در آلودگی هستند، افزود: خوشبختانه کارخانه‌های آلاینده از شهر ارومیه فاصله دارند که جای خرسندی است.

وی با انتقاد از تاخیر در اعلام زمان تعطیلی‌های مدارس در شرایط وجود آلودگی و برودت هوا افزود: ضروری است دستگاه‌های متولی در این راستا به موقع تعطیلی‌ها را اعلام کنند تا والدین برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

شاخص آلودگی هوا در ارومیه در شرایط اضطرار نیست

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: براساس اعلام هواشناسی استان، پایداری و سکون هوا و پدیده وارونگی دما، احتمال بروز آلودگی قابل پیش بینی بود که براساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش، کیفیت هوا طی روز گذشته و امروز متغییر و از ۹۰ تا ۱۱۸ در نوسان بود.

وی ادامه داد: میانگین شاخص کیفیت هوای ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته، زیر ۱۰۰ بود که قابل قبول است و جای نگرانی نیست و شاخص کیفیت هوا در شرایط اضطراری نیست.

شهند ادامه داد: با تغییر پایداری هوا، کیفیت هوا نیز بهبود خواهد یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه متاسفانه بار ترافیکی شهر هم بسیار بالا و قطعا تاثیرگذار در تغییر شاخص آلودگی است، گفت: با توجه به شرایط فعلی، سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال آماده باش هستیم و در صورتی که شاخص کیفی هوا به بیش از ۱۵۰ برسد، دستورالعمل‌های لازم صادر و اجرایی خواهد شد چرا که سلامت شهروندان، خط قرمز است.

هوا تا چهارشنبه پایدار است

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی نیز با اشاره به شرایط جوی استان طی هفته جاری گفت: انتظار می رود تا چهارشنبه وضعیت کیفی هوا همچنان در وضعیت پایدار و سکون است.

سیمایی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، انتظار می‌رود از بعدازظهر چهارشنبه، با ورود سامانه بارشی و وزش باد، کیفیت هوا بهبود یابد.

ورزش در فضای باز ممنوع

براساس تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوا، تمامی فعالیت‌های صبحگاهی و بدنی در فضاهای باز در شهرستان ارومیه امروز و فردا /سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ آذرماه/ لغو و ممنوع شد.

وضعیت هوا

هم اکنون وضعیت هوای ارومیه در مرز ناسالم برای گروه‌های حساس است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =