همه چیز درباره عیدی کارمندان و کارگران/ زمان پرداخت اعلام شد

بالاخره در نیمه بهمن ماه مبلغ عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان اعلام شد و مقرر است در روزهای اتی مبلغی برابر با دو میلیون و پانصد هزار تومان به کارمندان پرداخت گردد.

زهرا علی‌اکبری- علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی اعلام کرده است براساس مصوبه هیئت دولت، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: برای کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان نیز اضافه می‌شود و به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت.

بر اساس اعلام صورت گرفته مقرر است تا آخر هفته آینده عیدی کارمندان دولت را پرداخت شود . این وعده‌ای است که رییس سازمان برنامه و بودجه داده است .

همه چیز درباره عیدی کارمندان و کارگران/ زمان پرداخت اعلام شد

قیاس عیدی با هزینه‌ها

اعلام رقم دو میلیون و پانصد هزار تومانی به عنوان کف عیدی سبب شده است بسیاری از کاربران در فضای مچازی به این عدد واکنش نشان داده و اعلام کنند این رقم در قیاس با هزینه‌ها رقمی بسیار اندک تلقی می‌شود.

نکته مهم اینجاست که طبق اعلام مرکز آمار ایران ، حداقل هزینه خانوار شهری به طور متوسط در کشور، در سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان بوده است. البته این هزینه در سال جاری افزایشی برابر با ۴۶ درصد را تجربه کرده است. برخی کارشناسان حتی متوسط هزینه یک خانوار چهار نفره شهری را در محدوده ۲۰ میلیون تومان اعلام می‌کنند. در عین حال مرکز آمار متوسط هزینه یک خانوار در تهران به عنوان پرهزینه‎‌ترین استان در ایران را بیش از نوزده میلیون تومان اعلام کرده است .

این اعداد البته قیاس عیدی با هزینه‌ها را رقم زده و بسیاری معتقدند عیدی پرداختی حتی برای گذران یک هفته نیز کفایت نمی‌کند.

در شرایط کنونی قیمت یک کیلو گوشت قرمز گوسفندی به بیش از ششصد هزار تومان رسیده است و هر کیلو برنج نیز به طور متوسط قیمتی برابر با صد هزار تومان دارد. قیمت مرغ به محدوده صد هزار تومان در هر کیلو رسیده و در نتیجه دو میلیون و پانصد هزار تومان عیدی پرداختی تکافوی خرید یک کیلو گوشت، پنج کیلو برنج و چهار کیلو مرغ را خواهد داد. در عین حال قیمت شیرینی و شکلات نیز این روزها با رشد بسیار قابل توجهی همراه بوده و خرید تنها یک جعبه دو کیلویی شیرینی خشک ممتاز هزینه‌ای بیش از پانصد هزار تومان روی دست خریدار می‌گذارد. در عین حال قیمت اجیل نیز در خوشبینانه ترین حالت در حدود ۷۵۰ هزار تومان است و فرد می‌تواند با عیدی خود دو کیلو شیرینی و یک کیلو اجیل خریداری نماید.

جدول زیر میزان عیدی پرداختی به کارمندان و کارگران را طی یک دهه گذشته نشان می‌دهد.

همه چیز درباره عیدی کارمندان و کارگران/ زمان پرداخت اعلام شد

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =