قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی:سه برابر هم بخواهید گوشت مصرف کنید، هست

به گفته قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی انبارها پر از گوشت است و هر ایرانی اگر سه برابر معمول هم مصرف کند کاملا تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از تامین گوشت قرمز بیش از 3 برابر نیاز کشور خبر داد و گفت: مجموع کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین شده و نگرانی وجود ندارد.

به استناد مرکز آمار، سالهای 1400 و 1401 سالانه بیش از 17.5 میلیون راس دام یعنی دو برابر رقم استاندارد روانه کشتارگاه‌ها شد که اثرات آن در سال 1402 به صورت کاهش عرضه و افزایش قیمت دیده شد.حدود 70 درصد تامین نهاده دامی وابسته به واردات است که خشکسالی های دو سال اخیر فشار کمبود نهاده بر دامداران را بیشتر کرده بود.

فارس نوشت:به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی واردات نهاده در سال جاری بهبود پیدا کرده و بیش از یک میلیون تن نهاده در سامانه بازارگاه آماده عرضه است، دامداران هم از کاهش قیمت نهاده نسبت به نرخ مصوب خبر ‌می‌دهند.قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: روزانه 200 تا 300 تن گوشت گوسفندی و گوساله تا پایان ماه رمضان وارد می شود.نیاز کشور به واردات سالانه حدود 100 هزار تن است.۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1879222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =